چگونه Reserved Storage آپدیت ویندوز10 را برای شما ساده‌تر می‌کند؟

چگونه Reserved Storage آپدیت ویندوز10 را برای شما ساده‌تر می‌کند؟


مایکروسافت سعی کرده با معرفی قابلیتی به نام Reserved Storage کاری کند تا ویندوز10 کمتر از قبل ما را عصبی کند. وظیفه‌ی این قابلیت جدید این است که نگذارد ویندوز آپدیت برنامه‌ها و فایل‌ها را هنگام آپدیت حذف کند. 

 

مایکروسافت در حال آزمایش قابلیت Reserved Storage


هیچ‌کس از آپدیت ویندوز خوشش نمی‌آید اما اگر می‌خواهید که سیستم عامل مایکروسافت شما امن باقی بماند نباید آن‌ها را از دست بدهید. متأسفانه آپدیت‌های ویندوز وقتی که فضای ذخیره‌سازی کافی موجود نباشد متوقف می‎شوند و گاهی اوقات مشکل ایجاد می‌کنند. مایکروسافت سعی کرده این مشکل را با Reserved Storage حل کنید. درحال حاضر این قابلیت برای کاربران ویندوز اینسایدر موجود است اما سایر کاربران ویندوز10 با انتشار نسخه‌ی 1903 ( codenamed 19H1) به آن دسترسی خواهند داشت که در بهار 2019 منتشر خواهد شد. 

 

Reserved Storage ویندوز 10 چیست؟ 


مایکروسافت درمورد Reserved Storage در تک‎نت به این صورت توضیح می‌دهد: « مقداری از فضای ذخیره‌سازی به خاطر آپدیت‌ها، اپلیکیشن‎ها، فایل‎های موقتی و حافظه نهان سیستم استفاده می‎شود. وظیفه‌ی این قابلیت این است که عملیات حیاتی سیستم عامل همیشه دسترسی به فضای ذخیره‌سازی داشته باشند.»
وقتی که شما ویندوز 10 را آپدیت می‌کنید فایل‌های سیستم عامل موقتی که در فضای ذخیره‌سازی اندوخته قرار دارند حذف شده و آپدیت‌ها از کل فضای اندوخته استفاده می‌کنند. در نتیجه بیشتر کامپیوترها می‎توانند آپدیت‌ها را بدون نیاز به خالی کردن فضای ذخیره‌سازی دانلود و نصب کنند. مایکروسافت تخمین زده که Reserved Storage به حداقل 7 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی نیاز خواهد داشت. البته فضای اندوخته با توجه به نوع مصرف شما از دستگاه تغییر خواهد کرد. چیزهایی که روی آن اثر خواهند گذاشت قابلیت‌های دل‎به‎خواهی و زبان‌های نصب‌شده است. 

 

چه کار کنیم که ویندوز10 بهتر عمل کند؟


درحالی که بسیاری از افراد از این که مایکروسافت 7 گیگابایت از فضای ذخیره‌سازیشان را صرف خودش می‌کند عصبانی هستند اما این شرکت واقعاً قصد دارد کاری کند تا ویندوز10 بهتر عمل کند. این قابلیت مشکلاتی را که آپدیت‌های امنیتی همیشه برای ما به وجود می‌آورند رفع خواهد کرد. تنها مشکل شاید افرادی باشند که از دستگاه‌های ویندوز 10 مدل پایین با تنها 32 یا 64 گیگابایت فضای دیسک استفاده می‌کنند. مایکروسافت قول داده که ویندوز به شما کمک می‌کند تا به صورت موقتی فضای ذخیره‌سازی خود را با هارد اکسترنال اضافه کرده و یا فضای کامپیوتر خود را خالی کنید. 

از دست ندهید:

چگونه پارتیشن حافظه‌نهان و داده اپلیکیشن را دستگاه اندروید را پاک کنیم؟

آخرین پچ امنیتی ویندوز10 شامل تعمیراتی است که باید خیلی سریع نصب شوند

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر