نمایش دوربین‌های کنترل سرعت پلیس؛ قابلیتی که در گوگل مپس در حال آزمایش آن است

نمایش دوربین‌های کنترل سرعت پلیس؛ قابلیتی که در گوگل مپس در حال آزمایش آن است

نمایش دوربین‌های کنترل سرعت پلیس؛ قابلیتی است که در گوگل مپس در حال آزمایش است.

گوگل مپس یکی از مهم‌ترین و کابردی‌ترین سرویس‌های گوگل است که دائما در حال به روز‌رسانی است. حالا که در اوایل سال 2019 هستیم به نظر می‌رسد گوگل در حال کار روی قابلیتی جدید است که مطمئنا طرفداران زیادی پیدا خواهد کرد.

چندی پیش به صورتی آزمایشی شاهد قابلیتی به نام گزارش حوادث جاده‌ای در گوگل مپس بودیم. به واسطه این قابلیت کاربران می‌توانستند حوادثی که در طول مسیرها رخ داده را گزارش کنند. به این ترتیب بقیه کاربران گوگل مپس در همان مسیر از شرایط جاده آگاه می‌شدند.

حالا به نظر می‌رسد گوگل مپس در حال پیاده‌سازی قابلیتی است که دوربین‌های کنترل سرعت پلیس در هر مسیر را هم مشخص می‌کند. درواقع آیکن دوربین پلیس همواره روی جاده‌های درون نقشه نمایش داده می‌شوند. البته گفتی است که سال‌هاست اپلیکیشن مسیریاب ویز این قابلیت را در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

یکی از ویژگی‌های قابلیت نمایش دوربین پلیس در گوگل مپ، هشداری است که قبل از نزدیک شدن به دوربین پلیس پخش می‌شود. بنابراین فرصت دارید تا قبل از رسیدن به دوربین سرعتتان را تنظیم کنید تا جریمه نشوید.

این قابلیت فعلا در حال آزمایش است اما به نظر می‌رسد که قابلیت نمایش دوربین‌های کنترل سرعت پلیس در جاده‌های درون گوگل مپس، با توجه به گزارش‌های مردم ایجاد شود. بنابراین هرچه تعداد افراد بیشتری به این قابلیت دسترسی داشته باشند و گزارش‌هایی از موقعیت قرار گیری دوربین‌ها در گوگل مپس ثبت کنند، این قابلیت سریع‌‎تر تکمیل خواهد شد.

 

به روز رسانی 1 آذرماه

حالا این قابلیت برای دو نسخه اندروید و iOS گوگل مپس منتشر شده است. البته در حال حاضر تنها کاربران کشورهای انگلیس، آمریکا و دانمارک به این قابلیت دسترسی دارند. جالب اینکه آیکن دوربین‌های پلیس در نقشه استرالیا، برزیل، کانادا، اندونزی، روسیه، انگلیس، مکزیک، آمریکا و هند نمایش داده می‌شود.

 

بیشتر بخوانید:

گوگل مپ ایرانی در راه است

نقشه و مسیریاب نشان؛ رقیبی بومی برای ویز

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: 9to5google


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر