یک موضوع ساده اما حیاتی؛ مشکلات و مخاطراتی که فضای مجازی ایجاد می‌کند

یک موضوع ساده اما حیاتی؛ مشکلات و مخاطراتی که فضای مجازی ایجاد می‌کند

یک موضوع ساده اما حیاتی؛ مشکلات و مخاطراتی که فضای مجازی ایجاد می‌کند

ما در این سلسله مطالب قصد داریم به مشکلات و مخاطراتی که فضای مجازی برای ما ایجاد کرده است بپردازیم. در حال حاضر به علت نبود آموزش‌های مناسب و سرویس‌های قدرتمند رقیب و عدم هدایت صحیح رفتاری و کسب و کارها مجازی تمامی اتفاقاتی که در دنیا در میان بخش‌های متفاوتی از فضای مجازی توزیع شده است در ایران فقط و فقط به عهده اینستاگرام افتاده است و این در صورتی می‌باشد که هیچ گونه ابزار تأیید صلاحیت برای کاربران ایرانی در آن دیده نشده است. ما در این مطالب قصد داریم کمی در فضای مجازی بچرخیم و ببینیم آیا رفتارهایی که انجام می‌دهیم آیا صحیح است یا خیر.

اول از همه چیزی که مدت‌هاست ذهن من را به خود مشغول کرده شروع می‌کنم دارو و درمان. معمولاً در فضای واقعی در صورتی که برای مشکلی بخواهیم پیش دکتری برویم بسیار تحقیق کرده و بعد از تحقیقات فراوان که پیش دکتری رفتیم در بسیاری از مواقع در اینترنت در مورد عوارض احتمالی آن دارو تحقیق کرده که خدای نکرده شامل عوارض ناخواسته نگردیم.

اما همین ما در شبکه‌های اجتماعی وقت با یک صفحه‌ایی که تعداد زیادی فالور دارد و چند تا عکس قرار داده حس اعتماد به همان دست می‌دهد. اما آیا تعداد زیاد فالور می‌تواند تضمین کننده اعتبار یک صفحه باشد؟ آیا می‌دانستید که در شبکه‌های مجازی می‌توان فالور، لایک، کامنت در ازای پرداخت مبلغی دریافت نمود؟ آیا می‌دانستید در شبکه‌های مجازی می‌توانید صفحاتی از 10 هزار فالور تا 500 هزار فالور را در ازای پرداخت مبالغی بسیار اندک خریداری نمود؟ خوب من در اینجا می‌خواهم یک روش کلاه‌برداری بسیار شایع را با هم مرور کنیم.

 

یک روش کلاه‌برداری شایع:

یک نفر صرفاً با قصد کلاه‌برداری و شیادی با در نظر گرفتن عدم آشنایی مردم در قسمت سلامت (افزایش قد، لاغری، زیبایی) می‌خواهد پول در آورد چه می‌کند؟؟؟ یک صفحه مجازی به مبالغی در حدود 300 هزار تومان می‌خرد (60 تا 100 هزار فالور)، چندین اکانت فیک با عکس افرادی که خود اطلاع ندارند درست می‌کند، یکسری پست گذاشته و خودش با اکانت‌های مختلف زیر آن‌ها شروع به بحث و تعریف و تمجید از محصول ارائه شده می‌کند، در طول ماه اول هر شب در چند پیج مختلف شروع به تبلیغات اغواگرایانه کرده و محصول را تبلیغ می‌کند و افرادی از خدا بی‌خبر وارد صفحه شده عکس‌ها را دیده و جذب می‌شوند!

برخی در بهترین حالت شروع به بحث با کسانی که زیر عکس‌ها کامنت گذاشته‌اند می‌کنند اما کسانی که کامنت گذاشته‌اند اغلب اکانت‌های تقلبی خود شخص بوده‌اند. در صورتی که به این اشخاص پیام دهید و مدارک بخواهید شما را حواله به مشتریان قبلی می‌دهند مشتریانی که هیچ وجود خارجی نداشته‌اند.

ما در فضای واقعی از طرف معامله مدارک قابل لمس و معتبر می‌خواهیم اما در فضای مجازی به صرف گفته شخصی که معلوم نیست چه کسی است؟ آماری که صحت آن مشخص نیست اکتفا می‌کنیم ما در فضای واقعی همیشه پرس‌وجو می‌کردیم آن روحیه را در فضای مجازی می‌بایست به جستجو تغییر داده و صحت گفته‌ها را در رسانه‌های ایرانی و خارجی بررسی کنیم.

تبلیغ‌های اغواگرانه درباره افزایش قد

تبلیغ‌های اغواگرانه درباره افزایش قد

 

مثلاً اگر از پکیج‌های افزایش قد استفاده کنید شما را به عکس‌هایی حواله می‌دهند که مشتریان قبلی‌شان هستند!!! اما آیا از عوارض این داروها اطلاع دارید؟ چرا هیچ برندی در دنیا هیچ دارویی با این خصوصیات تولید نکرده است؟ این دارو آیا توسط سازمان‌های بین‌المللی، سازمان غذا و دارو آمریکا، وزارت بهداشت ایران تست شده و گواهی گرفته است؟ کمی فکر کنیم اگر دارویی برای افزایش قد به این شکل وجود داشت آیا در داروخانه‌ها نباید وجود داشت؟ اگر این داروها، داروهای استانداردی می‌باشد و می‌تواند تأییدیه‌های بین‌المللی دریافت کند آیا شرکت‌های بین‌المللی دست از سر این محققین بر می‌داشتند؟ به نظر شما آیا ارزش این داروها میلیون دلاری نیست؟ آیا این داروها نتایج تحقیقات شکست خورده‌ایی نیست که محققان به مشکلات و عوارض جانبی داروها پی برده و هیچ وقت آن داروها راه به بازار نیافتند. صحت و سلامت‌مان کالایی نیست که به راحتی بتوان خرید در استفاده از غذا و داروی مصرفی کمی جستجو کنیم.

خوشحال می‌شویم ما را با نقطه نظرات خود در تکمیل مطالب یاری نمایید.

 

بیشتر بخوانید:

انتقاد شدید رئیس جمهور از داستان فیلترینگ

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

منبع خبر: فیسیت


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر