قابلیت Face ID به اندروید Q اضافه شد

قابلیت Face ID به اندروید Q اضافه شد

هنوز خیلی چیز زیادی  درمورد سیستم عامل موبایل اندروید کیو نمی‎دانیم اما به احتمال خیلی زیاد چیزی به آن اضافه خواهد شد که کاربران iOS سال‎هاست به خاطر آن به خود می‌بالند: Face ID. شواهد حاکی از آن است که نسخه‎ی بعدی اندروید گوشی‎هایی که دارای سخت‌افزار احراز هویت تصویری هستند را پشتیبانی می‎کند. 
XDA Developers به یک بیلد اولیه از اندروید کیو دست پیدا کرده و از قابلیت‌های جدید این سیستم عامل پرده‎برداری کرده‎اند. این نسخه‎ی جدید شامل کدی است که نشان می‎دهد گوگل قصد دارد پشتیبانی برای گوشی‎هایی که دارای سخت‎افزار با قابلیت تشخیص چهره هستند را در نسخه‎ی جدید سیستم عامل خود قرار می‎دهد. این همان تکنولوژی است که اپل در گوشی‎های مدل بالای خود برای تشخیص چهره استفاده می‎کند. 
Developers XDA کدهایی در بخش‌های مختلف اندروید کیو یافته که به تشخیص چهره اشاره دارند. کدهای خطا در framework-res APK به کاربران می‎گوید که به گوشی نزدیک‎تر شوند و یا هنگامی که گوشی سعی در شناسایی چهره کاربر دارد به طور مستقیم به سنسورها نگاه کنند و یا به کاربر می‌گوید که دستگاه آن‌ها سخت‎افزار مناسب را ندارد. 
این سایت همچنین یک کد دیگر در تنظیمات بیلد اندروید کیو پیدا کرد که بسیار جالب است: 
<string name="security_settings_face_enroll_introduction_message">Use your face to unlock your phone, authorize purchases, or sign in to apps.</string>
به بیان دیگر این احراز هویت درست مانند Face ID اپل با تشخیص صورت برای ورود به اپلیکیشن‎ها و همچنین خرید استفاده می‎شود. علاوه بر آن کدی نیز در این بیلد وجود دارد که به ادمین اجازه می‎دهد تا قابلیت احراز هویت با تشخیص صورت را غیرفعال کند. 


چه گوشی‎هایی این قابلیت را خواهند داشت؟ 


متأسفانه XDA Developers می‌گوید که به نظر نمی‎رسد قابلیت تشخیص صورت در Google Pixel 3 XL همانی باشد که در بیلد اندروید کیو موجود است چرا که یک لایه انتزاعی سخت‎افزاری (HAL) را نداشته و این گوشی‎ها سخت‎افزار لازم را برای تشخیص صحیح چهره ندارند ( که ترکیبی از سنسورها مانند همانی که در گوشی  iPhone X و  XS برای تشخیص صورت وجود دارد). 
البته چیزهایی که گفتیم به این معنی نیست که  Google Pixel 4 سخت‎افزار موجود را خواهد داشت. تنها گوشی‎هایی که نرم‎افزار و تجهیزات مناسب را دارند می‏توانند از قابلیت احراز هویت و تشخیص صورت اندروید استفاده کنند. به نظر می‏رسد که گوشی  Huawei Mate 20 Pro قابلیت‎های لازم را داشته باشد، به خصوص که آپدیت‎هایی برای ارتقای قابلیت تشخیص چهره آن منتشر شده است. 

 از دست ندهید:

سیستم عامل Windows Core نیمه متن‌باز است

اندروید9 پای در سال 2019 برای گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ منتشر می‌شود

توقف پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز10 موبایل در پایان سال 2019

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر