کارت گرافیک GeForce RTX 2060 Gaming OC Pro White گیگابایت با تم سفید رنگ؛ مخصوص کاربران با سلیقه متفاوت

کارت گرافیک GeForce RTX 2060 Gaming OC Pro White گیگابایت با تم سفید رنگ؛ مخصوص کاربران با سلیقه متفاوت

شرکت گیگابایت که یکی از بزرگترین شرکای تجاری اینتل و AMD و انویدیا در تولید مادربردها و کارت گرافیکهای این سه غول بزرگ دنیای سخت افزار است، پس از معرفی رسمی کارت گرفیک پرتنوع RTX2060 انویدیا  با دست پر از همان ابتدا برای رقبای خود خط و نشان کشید و اعلام کرد با 39 نسخه مختلف از این کارت گرافیک پا به میدان رقابت با دیگر شرکای سازنده خواهد گذاشت.

جدیدترین محصول گیگایایت که به تازگی تصاویر آن در وب سایت معروف VideoCardZ منتشر شده است، کارت گرافیک خاص و سفیدپوش GeForce RTX 2060 Gaming OC Pro White می‌باشد که سومین نسخه با تم سفید رنگ در بین کارت گرافیک‌های  سری RTX2000 پس از مدل‌های RTX2070 و RTX 2080، و به صورت کلی چهارمین کارت گرافیک تولید شده با تم سفید رنگ گیگابایت می‌باشد.

نمای جلوی کارت گرافیک گیگابایت و طراحی کولر

این کارت گرافیک جدید از PCB کاستوم و غیر مرجع و باز طراحی شده توسط گیگابایت بهره برده و دارای کولر قدرتمند با 3 عدد فن 90 میلی متری می‌باشد. فریم کولر این کارت سفید رنگ، کمی از طول PCB نیز بزرگتر است و یک بک پلیت سفید رنگ یک دست آلومینیومی پشت PCB را  جهت استحکام و زیبایی و دفع بهتر حرارت پوشانده است. تنها PCB و پروانه‌های فن این کارت دارای رنگ مشکی بوده و ترکیب رنگی متضاد و زیبایی را پدید آورده اند.

ارتباط بین بخش های سه گانه هیت سینک آلومینیومی که چیپست اصلی،تراشه‌های حافظه و قطعات تشکیل دهنده مدار VRM  این کارت گرافیک خوش ساخت گیگابایت را پوشش داده و حرارت تولید شده از آنها را دفع می کنند، توسط 4 عدد هیت پایپ  مسی 6 میلی متری صورت گرفته و در بخش میانی هیت سینک به طور مستقیم با چیپست TU106 انویدیا تماس برقرار کرده تا راندمان دفع حرارت به  حداکثر  میزان خود برسد و نهایتا  فن‌های 90 میلی متری در بخش فوقانی سیستم کولینگ این کارت که در خلاف جهت یکدیگر  چرخش می‌کنند، حرارت را به طور کامل از سطح PCB دفع خواهند کرد. وظیفه دفع حرارت بخش پشتی PCB نیز توسط بک پلیت با کیفیت و آلومینیومی این کارت خواهد بود. همانند دیگر کارت گرافیک‌های شرکت گیگایایت، این کارت نیز از ویژگی Fan-Stop بهره برده و در بار کاری و دمای پایین کارت، فن‌ها به طور کامل خاموش خواهند بود تا میزان نویز صوتی ایجاد شده توسط کارت بهینه تر و کمتر باشد و در مواقع بیکاری کاربر متوجه هیچ صدایی از کارت گرافیک نشود.

بک پلیت کارت گرافیک گیگابایت

اصولاً کارت گرافیک‌ها و مادربردها و سایر قطعات سخت افزاری با تم سفید رنگ دارای مخاطبان خاص و محدودتری نسبت به دیگر نسخه‌ها بوده و اکثراً تم رنگی کلی سیستم خود را به صورت هماهنگ از ترکیب رنگ‌های سفید و مشکی  انتخاب می‌کنند. شاید فروش این کارت برای گیگابایت که مادربردهای دارای تم اختصاصی سفید رنگ ندارد، سخت تر از دو رقیب خود یعنی ایسوس و MSI باشد اما ترکیب این کارت گرافیک در کنار مادربردهای سری AORUS Master و ASORUS XTREME در چیپست‌های Z390 و X299 و X399 اینتل و AMD که از هیت سینک‌های شفاف آلومینیومی بسیار زیبا و صیقلی بر روی درگاه‌های M.2 استفاده کرده است، می تواند ترکیبی هوشمندانه در تطابق نسبی تم رنگی مادربرد و کارت گرافیک باشد.

گیگابایت کارت گرافیک GeForce RTX 2060 Gaming OC Pro White را با اورکلاک کارخانه ای قابل توجه 9 درصدی با فرکانس 1830 مگاهرتز  نسبت به نسخه مرجع ای کارت عرضه کرده که پس از کارت گرافیک AORUS RTX2060 XTREME6G  که از فرکانس حداکثر 1845 مگاهرتزی، جایگاه دومین کارت گرافیک قدرتمند سری RTX2060 شرکت گیگابایت را تصاحب خواهد کرد. تغذیه این کارت گرافیک توسط یک کانکتور 8 پین PCI-E پاور صورت می گیرد و برخلاف نسخه AORUS XTREME فاقد کانکتور 6 پین کمکی خواهد بود.

نمای کناری کارت گرافیک و کانکتور تغذیه و لوگوی گیگابایت

درگاه های خروجی این کارت گرافیک زیبا و خاص گیگابایت شامل 3 عدد درگاه Display Port و یک عدد درگاه HDMI 2.0  بوده و خبری وجود از  رابط USB Type-C برای پشتیبانی از   قابلیت Vitural Link در این کارت نیست و انگار بالاخره شرکتهای سازنده در اینکه وجود این درگاه در کارت گرافیک های میان رده سری 2000 کاربردی نیست، به تفاهم نظر رسیده اند!

نمای درگاه های خروجی کارت گرافیک گیگابایت

این کارت هنوز از سوی گیگابایت معرفی رسمی نشده است و انتظار می رود به زودی  شاهد معرفی و عرضه آن باشیم و  با توجه به اینکه با یک کارت گرافیک  حرفه ای و با فرکانس کاری بالا و دارای برد پیشرفته و کاستوم  طرف هستیم، انتظار می رود این کارت با قیمت حداقل حدود 10 تا 20 دلار گرانتر از نسخه مرجع کارت گرافیک RTX2060 روانه بازار مصرف گردد.

 

 

 

منبع خبر: TechPowerUp


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر