نخست وزیر کانادا در چین به خاطر اظهاراتش در دفاع از مقامات دستگیر شده هواوی اخراج شد

نخست وزیر کانادا در چین به خاطر اظهاراتش در دفاع از مقامات دستگیر شده هواوی اخراج شد

نخست وزیر کانادا، جاستین ترودو، سفیر چین، جان مک‎کالوم را اخراج کرد چرا که این سفیر اظهارات بسیار بحث‌برانگیزی درمورد دستگیری مدیر اجرایی شرکت هواوی در ماه دسامبر کرده و مخالف استرداد او به دولت امریکا بود. در ماه دسامبر ماقامات کانادایی مدیر مالی ( و دختر رئیس شرکت)، منگ وانژو که در شرکت هنگ کنگی اسکای‎کام کار می‎کرد را دستگیر کردند. ادعا شده که این شرکت با ایران همکاری می‎کند و بنا به ادعای دادستان از آنجایی که شرکت هواوی با بانک‎های امریکایی کار می‎کند خانم منگ تحریم‎های امریکا علیه این کشور را زیر پا گذاشته است. خانم منگ خیلی زود به قید وصیقه آزاد شده و هم اکنون در بریتیش کلمبیا ساکن است. اما کشور ایالات متحده از کانادا خواسته که این فرد را به امریکا استرداد دهد. 
هفته پیش مک کالوم در یک کنفرنس جدید با اشاره به طبیعت تحریم‎ها و بیانیه‎های دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا، گفت که خانم منگ اظهارات بسیار محکمی برای دفاع از خود در برابر قاضی دارد. او همچنین به روزنامه تورنتو استار گفت که اگر امریکا از درخواست استرداد خود بگذرد خیلی خوب خواهد شد. 
او گفت که این دستگیری‎ها جنبه سیاسی دارند و مشکلات بسیار زیادی را برای دولت کانادا به وجود آورده‎اند. پس از این دستگیری روابط بین چین و کانادا سرد شده به خصوص که چین نیز پس از دستگیری منگ دو شهروند کانادایی را دستگیر کرد. ضرب‎العجل مقامات امریکایی برای استرداد منگ 30 ژانویه و آخر این هفته است. 

بیشتر بخوانید 

آیا آیفون XI نقش باتری را برای لپ تاپ بازی خواهد کرد؟

کارت گرافیک GeForce RTX 2060 Gaming OC Pro White گیگابایت با تم سفید رنگ؛ مخصوص کاربران با سلیقه متفاوت

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

مسعود

چهارشنبه, 10 بهمن 1397

درود و خسته نباشید
لطفا عنوان تیتر تصحیح شود نخست وزیر سفیر را اخراج کرد!!!

پاسخ

ثبت نظر