چگونه نوارهای VHS را به DVD و فایل‎های دیجیتالی تبدیل کنیم؟

چگونه نوارهای VHS را به DVD و فایل‎های دیجیتالی تبدیل کنیم؟

آیا شما هم فیلم‌های ویدئویی VHS دارید که نمی‌دانید با آن‌ها چه کار کنید؟ بیشتر خانواده‌ها چند نوار ویدئویی دارند که در یک گوشه خاک می‎خورند. خوشبختانه دیجیتالی کردن نوارهای ویدئویی VHS امکان پذیر است و شما می‎توانید تا سال‎ها از محتوای آن‎ها لذت ببرید. اگر دوست دارید بدانید چگونه، ادامه‎ی این مقاله را بخوانید. 

 

برای دیجتالی کردن نوارهای VHS به چه ابزاری نیاز دارید؟ 

برای شروع شما اول از هر چیزی به یک دستگاه ظبط کاست ویدئویی ( VCR) نیاز دارید. درست است که این تکنولوژی خیلی قدیمی است اما تنها روش برای خواندن محتوای نوارهای ویدئویی است. علاوه بر آن شما به روشی برای اتصال دستگاه VCR خود به کامپیوتر دارید. برای این کار به یک تبدیل آنالوگ نیاز دارید. این تبدیل‌ها معمولاً در یک طرف دارای پلاگ USB و در طرف دیگر دارای کابل ویدئو/RCA است. بعضی از مدل‌های گرانتر آداپتور SCART نیز دارند. 

 

آماده شوید 

شما باید با استفاده از تبدیل آنالوگ دستگاه ویدئو را به کامپیوتر متصل کنید. سمت USB به کامپیوتر و سمت دیگر به دستگاه ویدئو متصل می‎شود. حواستان به رنگ‌ها باشد: قرمز و سفید برای صدا و زرد برای تصویر. یا از کابل RCA استفاده کنید یا SCART و نه هردو. بیشتر تبدیل‎های آنالوگ نرم‎افزار خودشان را دارند. البته معمولاً این نرم‎افزارها کار خاصی انجام نمی‌دهند و فقط خروجی دستگاه VCR را ضبط می‎کنند. 

اگر تنها قصد انجام همین کار را دارید کاری که باید بکنید این است که دستورالعمل نرم‎افزار را دنبال کنید و بگذارید کار خودش را انجام دهد. به خاطر داشته باشید که کل ویدئو باید برای نرم‎افزار پخش شود تا به طور کامل ضبط شود. اما اگر قصد دارید کارهایی مثل فرمت ویدئو و ویرایش روی آن انجام دهید و کاری کنید که کیفیت آن از نوار اولیه بهتر شود باید از یک نرم‎افزار تبدیل VHS به DVD استفاده کنید. 

 

بهترین تبدیل‎های VHS به DVD

 

1- Golden Videos VHS to DVD Converte

VHS

 

Golden Videos VHS to DVD Converter یک اپلیکیشن خوب است که توسط آن می‎توانید نوار VHS را به عنوان فایل روی کامپیوتر خود ذخیره کنید و یا آن را مستقیم روی یک DVD رایت کنید. اگر قصد ذخیره‌ی آن روی کامپیوتر را دارید می‎توانید از فرمت‎های AVI یا MPEG استفاده کنید. 

مهم‎ترین قابلیت این نرم‎افزار Video Restoration Wizard است. این قابلیت به ویدئوهایی که رنگ و روی آن‎ها رفته و کیفیتشان به مرور زمان خراب شده رنگ و ارتعاش اضافه می‎کند. استفاده از این قابلیت بسیار ساده است و لازم نیست شما چیز خاصی بلد باشید. درضمن از طریق این نرم‎افزار شما به راحتی می‏توانید ویدئو خود را روی یوتیوب و یا فضای ابری آپلود کنید. 

 

2- VirtualDub

اگر به دنبال یه گزینه‎ی رایگان و بی دردسر هستید از VirtualDub استفاده کنید. این اپلیکیشن متن‎باز را می‎توانید از SourceForge دانلود کنید. شاید قابلیت‎های ویرایش‎های آن به اندازه‎ی اپلیکیشن‎های حرفه‎ای مثل Adobe Premiere قوی نباشد اما سرعت آن بالاست و بسیار سبک است. نقطه ضعف این اپلیکیشن در این است که استفاده از آن کمی دشوار است. درنتیجه اگر تا به حال هیچ‎گاه نوارهای VHS خود را در گذشته به DVD تبدیل نکرده‎اید شاید کمی برایتان دشوار باشد. 

 

3- AVS Video Editor

VHS

 

AVS Video Editor راحت‎ترین اپلیکیشن برای دیجیتالی کردن VHS است. این اپلیکیشن انواع استاندارد تلویزیون از جمله NTSC، PAL و SECAM را پشتیبانی کرده و شما می‎توانید خروجی خود را در فرمت‎های Xvid یا DVD دانلود کنید. AVS Video Editor نیز یک ویرایشگر ویدئو چندکاره است. شما می‎توانید توسط آن فایل‎های HD, WMV HD, TOD, AVCHD, MOD و MTS/M2TS را ویرایش کرده و بیش از 300 افکت ویدئو به آن اضافه کنید، خودتان منو، صدا، متن و حتی زیرنویس به آن اضافه کنید. 

 

ساده‎ترین راه 

آیا همه‎ی این‎ها برایتان خیلی زحمت یا خرج دارد؟ می‎توانید از فروشگاه‌های مرکز خدمات کامپیوتر بخواهید این کار را برایتان انجام دهد. البته اگر این کار را انجام دهید دستتان کمی بسته خواهد بود چرا که نمی‎توانید کیفیت و فرمت را خودتان انتخاب کنید. درضمن بهتر است که آن را به DVD تبدیل نکنید چرا که دستگاه‎های پخش DVD نیز به زودی از رده خواهند شد. 

 

آیا شما هم هنوز نوارهای VHS در خانه دارید؟

به طور خلاصه اگر قصد دیجیتالی کردن نوارهای قدیمی VHS خود را دارید باید دو کار می‎توانید انجام دهید: 

1- یک دستگاه VCR و مبدل آنالوگ بخرید و محتوای آن را به کامپیوتر خود منتقل کنید. 

2- از یک سرویس حرفه‎ای استفاده کنید.

 

از دست ندهید:

نه وب‌سایت امن برای دانلود نرم‌افزار در انواع پلتفرم

پنج وب‌سایت خیلی خوب و رایگان برای ویرایش PDF

سریع‌ترین روش‌های انتقال فایل بین کامپیوتر و دستگاه‌های موبایل

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر