ردمی گو؛ اولین گوشی مبتنی بر اندروید گو شیائومی با قیمت 80 یورو رونمایی شد

ردمی گو؛ اولین گوشی مبتنی بر اندروید گو شیائومی با قیمت 80 یورو رونمایی شد

ردمی گو شیائومی؛ اولین گوشی مبتنی بر اندروید گو با قیمت 80 یورو رونمایی شد

شیائومی، کمپانی که خود را اپل چین می‌ماند، مدت‌هاست با قدرت در حال به دست آوردن سهم قابل توجهی از بازار است. حالا این کمپانی ساعاتی پیش اولین گوشی هوشمند مبتنی بر اندروید گو (Android GO) خود را با نام ردمی گو (Redmi GO) رونمایی کرده است. با بررسی اجمالی مشخصات این گوشی همراه فیسیت باشید اما قبل از آن یک توضیح کوتاه درباره اندروید گو به شما می‌دهیم.

 

اندروید گو چیست؟

اندروید گو یا به عبارت صحیح‌تر نسخه گو اندروید اوریو، نام نسخه ویژه‌ای از اندروید 8 اوریو است که برای گوشی‌های هوشمندی که سخت افزار پایینی دارند مناسب است. درواقع این نسخه از اندروید طوری طراحی شده تا روی موبایل‌هایی که دارای 1 گیگابایت رم و یا حتی رم 512 مگابایتی هستند هم به خوبی اجرا شوند.

گوگل مدتی است که همه گوشی‌های هوشمندی که 1 گیگابایت و یا کمتر رم دارند به صورت اتوماتیک به اندروید گو مجهز می‌کند. حتی پلی استوری مخصوص اندروید گو هم در دسترس است که شامل اپلیکیشن‌هایی است که باتری و دیتا کمتری مصرف می‌کنند.

 

بررسی مشخصات گوشی ردمی گو

نمایشگر

ردمی گو شیائومی از یک صفحه نمایش 5 اینچی از نوع LCD و با رزولوشن 1280 در 720 و با نسبت ابعاد 16 به 9 بهره می‌برد.

 

مشخصات سخت افزاری

ردمی گو (Redmi GO) گوشی پایین رده‌ای است که قدرت پردازشی‌اش را از پردازنده اسنپدراگون 425 با 4 هسته از نوع Cortex-A53 و با فرکانس 1.4 گیگاهرتز می‌گیرد.

همانند سایر گوشی‌هایی که از اندروید گو بهره می‌برند، ردمی گو هم دارای 1 گیگابایت رم است. این گوشی از نظر حافظه داخلی هم چندان قدرتمند نیست و در دو نسخه با حافظه‌های 8 . 16 گیگابایت عرضه شده است. البته به واسطه کارت حافظه MicroSD می‌توانید حافظه آن را افزایش دهید که البته جایگاه این کارت حافظه، اسلات سیم کارت دوم است.

 

دوربین اصلی و سلفی

این گوشی پایین رده از دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی و دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی بهره برده است. شیائومی در طراحی این گوشی اصلاً ترند اخیر بازار را مد نظر قرار نداده و همچنان به جای استفاده از انواع ناچ، شاهد حاشیه پهنی در بالای گوشی هستیم که دوربین سلفی هم در آن قرار گرفته است.

 

مشخصات گوشی Redmi Go

مشخصات گوشی Redmi Go

باتری و قیمت، دو فاکتور جالب توجه از ردمی گو

تا به اینجا ردمی گو نکته جذاب و قابل توجهی نداشت اما ظرفیت باتری و قیمت، دو فاکتور مهم در این گوشی هستند که آن را جذاب می‌کند. شیائومی این گوشی را به باتری 3000 میلی آمپر ساعتی مجهز کرده است و تصمیم دارد آن را با قیمت حدود 80 یورو و از ماه فوریه عرضه کند.

 

جدیدترین‌های دنیای گوشی‌های هوشمند:

گلکسی M10 و گلکسی M20؛ دو گوشی پایین رده و ارزان قیمت سامسونگ رونمایی شدند

بهترین گوشی‌های 2019 که منتظر آن‌ها هستیم

ردمی نوت 7 شیائومی با قیمت تنها 150 دلار و دوربین 48 مگاپیکسلی رونمایی شد

هواوی Y7 پرو 2019 گوشی مقرون به صرفه با باتری 4000 میلی آمپر ساعتی معرفی شد

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: gsmarena


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر