رمز ارز پیمان؛ ارز دیجیتال بومی، با پشتوانه طلا معرفی شد

رمز ارز پیمان؛ ارز دیجیتال بومی، با پشتوانه طلا معرفی شد

رمز ارز پیمان؛ ارز دیجیتال بومی، با پشتوانه طلا بر بستر پلتفرم اقتصاد دیجیتال ققنوس معرفی شد.

امروز، 10 بهمن ماه 97 و طی مراسمی با حضور معاون فناوری اطلاعات قوه قضاییه و مدیرعامل‌های چند بانک کشور، رمز ارز پیمان با پشتوانه طلا رونمایی شد. رمز ارز پیمان درواقع یک شبکه‌ی عرضه توکن است که بر بستر پلتفرم اقتصاد دیجیتال ققنوس و با همکاری چهار بانک پارسیان، پاسارگاد، ملی و ملت فعالیت دارد و قرار است تا حدود یک میلیارد واحد از این رمز ارز توزیع شود.

ولی الله فاطمی، مدیرعامل ققنوس که مجری این طرح هم هست درباره رمز ارز پیمان و فایده وجود آن چنین توضیح داده است:

توکن اولیه بر اساس طلا صادر می‌شود؛ ما به دنبال توکنیزاسیون املاک و اموال مازاد بانک‌ها هستیم و در ادامه به دنبال فعالیت در سایر سرمایه‌های مالی خواهیم بود. توکن می‌تواند در قالب کیف پول در اختیار مردم قرار بگیرد و دارایی‌های منجمد را به چرخه اقتصاد وارد کند که بر اساس دغدغه کارشناسان به منظور جلوگیری از ایجاد تورم به دنبال خلق ارزش افزوده ملی در کشور با حمایت از تولید و کمک به اقتصاد کشور است.

مزایای رمز ارز پیمان

فاطمی امیدوار است که با استفاده از تکنولوژی بلاک چین، این فناوری به نفع کشور مورد استفاده قرار بگیرد. وی مزایای رمز ارز پیمان را به صورت زیر بیان کرده است:

  • به چرخه اقتصاد درآوردن دارایی‌های منجمد
  • جلوگیری از ایجاد تورم
  • افزایش سرعت تراکنش‌ها
  • تسهیل در بستر تراکنش‌های بانکی

 

رمز ارز پیمان از دیدگاه همکاران این پروژه

محمدرضا حسین زاده، مدیرعامل بانک ملی (یکی از بانک‌هایی که در پروژه همکاری دارد)، از ققنوس به عنوان یک حرف خوشحال‌کننده و موافق با ایده‌های جدیدیاد کرده است. وی درباره همراهی بانک ملی با ققنوس چنین گفت:

نگاه بانکداری کشور رو به جلو، مبتکرانه همراه با تحولات جهانی است؛ بانک ملی همراه ققنوس و ایده‌های ناب برای خدمت به کشور و اقتصاد ملی است.

به گفته محمد صمدی، معاون فنی ققنوس از شفاف بودن شبکه ققنوس خبر داده است به این صورت که جزییات تراکنش‌ها در آن کاملا مشخص است.

صمدی توضیح داده که رمز ارز پیمان به پشتوانه طلاست و در حال حاضر با هماهنگی‌های انجام شده، حدود 2 کیلو طلا برای آن تامین شده است. گویا قرار است بر اساس معادل طلا، رمز ارز پیمان به میزبان‌ها داده شود.

حتی معاون فنی ققنوس از همکاری جدیدی در این پروژه خبر داده است. به گفته صمدی قرار است به زودی فرابورس هم به عنوان ششمین میزبان به شبکه ققنوس اضافه شود.

 

در ایران چه می‌گذرد:

انتقاد شدید رئیس جمهور از داستان فیلترینگ

حجم بسته‌های اینترنت، با ثابت ماندن قیمت، 10 درصد افزایش یافت

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: ibena


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر