سوفیای کوچک؛ رباتی عروسکی که به کودکان برنامه نویسی آموزش می‌دهد

سوفیای کوچک؛ رباتی عروسکی که به کودکان برنامه نویسی آموزش می‌دهد

ربات‌ها هر روز بیشتر از قبل وارد زندگی معمولی ما می‌شوند. مثلا ربات سوفیا که یکی از شهروندان افتخاری عربستان سعودی است. حالا اما کمپانی هانسون رباتیکس، نمونه‌ای کوچکتر از این ربات را طراحی کرده که Little Sophia نام دارد که با هدف آموزش کد نویسی به کودکان طراحی شده است.

این ربات که تنها 36 سانتی‌متر قد دارد، کاملا مشابه سوفیا طراحی شده اما چون بازار هدف آن کودکان هستند، کمی عروسکی به نظر می‌رسد، صورت آن کارتونی شکل اما بدنی شبیه به مگامن است.

سوفیای کوچک می‌تواند راه برود، برقصد و حالت چهره افراد را تشخیص بدهد. مانند اکثر ربات‌های دیگر، سوفیای کوچک هم می‌تواند به پیام‌های صوتی شما جواب بدهد، درست مانند اینکه یک دستیار صوتی مانند الکسا در بدن این ربات جاساز شده باشد. جالب‌تر اینکه این ربات کوچک می‌تواند جک بگویید، چت کند، آهنگ بخواند و حتی بازی کند.

توانایی‌های ربات سوفیای کوچک،

توانایی‌های ربات سوفیای کوچک،

 

در کنار همه این قابلیت‌های جذاب سوفیای کوچک، این ربات با هدف آموزش برنامه نویسی به کودکان درست شده است. با استفاده از یک برنامه روی اندروید و iOS، کودکان بین 7 تا 13 سال می‌توانند رباتشان را با استفاده از زبان‌های برنامه نویسی Blockly و پایتون برنامه نویسی کنند. ایده اصلی پشت طراحی این ربات، علاقه‌مند کردن کودکان به برنامه نویسی است. از طراحی دخترانه آن هم پیداست که با هدف جذب بیشتر دختران طراحی شده است.

اگر همه چیز طبق برنامه ریزی هانستون رباتیکس پیش برود، تا پایان همین امسال شاهد عرضه این ربات خواهیم بود که احتمالا بین 99 تا 149 دلار قیمت خواهد داشت.

 

ویدیوی معرفی ربات سوفیای کوچک را از زبان خواهر بزرگ‌ترش، سوفیا ببینید:

 

 

 

دنیای ربات‌ها:

ربات نانوا، بخشی جذاب از نمایشگاه CES 2019 که جایگزین انسان‌هاست

شرکت رولزریس ربات سوسکی برای تعمیر موتور هواپیما می‌سازد

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: newatlas


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر