فناوری در خدمت شفافیت؛ وزیر ارتباطات از کشف 70 هکتار زمین، زیر کشت خشخاش توسط فناوری فضایی خبر داد

فناوری در خدمت شفافیت؛ وزیر ارتباطات از کشف 70 هکتار زمین، زیر کشت خشخاش توسط فناوری فضایی خبر داد

فناوری در خدمت شفافیت؛ وزیر ارتباطات از کشف 70 هکتار زمین، زیر کشت خشخاش توسط فناوری فضایی خبر داد

اواسط هفته گذشته بود که همایش ملی فناوری فضایی و کاربردهای آن در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در افتتاحیه این همایش حضور داشت اما داستان از جایی خبرساز شد که آذری جهرمی از کشف زمینی در غرب کشور به وسط 70 هکتار آن هم زیر کشت خشخاش خبر داد که واسطه همین صنعت فضایی کشف شده بود.

این موضوع به همین اعلام ختم نشد و جهرمی در توییتر خود در این باره چنین نوشت:

در پایش سطوح زیرکشت کشور توسط پژوهشگاه فضایی ایران، به مزرعه‌ای 70 هکتاری در یکی از شهرهای کشور برخوردند که در آن #خشخاش کشت می‌شود. خواسته‌ام همه شهرها بررسی شود. باز هم فناوری در خدمت شفافیت، هرچند برخی نمی‌پسندند.

توییت وزیر ارتباطات در خصوص مشاهده مزرعه خشاش با فناوری فضایی

توییت وزیر ارتباطات در خصوص مشاهده مزرعه خشاش با فناوری فضایی

 

همین اظهارات پای رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر هم به ماجرا باز شود. سردار محمد مسعود زاهدیان اما این ماجرا را به کل تکذیب کرده و در این باره چنین توضیح داده است:

ماهواره‌ای که دوستان با آن کار می‌کنند کل منطقه غرب آسیا و بخش‌هایی از افغانستان، ترکیه و کشورهای همجوار را پوشش می‌دهد. رصد صورت گرفته مربوط به این مناطق است و به‌نظر می‌رسد نقاط کشف شده در حاشیه مرزهای ایران است، اکنون بیشترین تولید مواد مخدر افغانستان در حاشیه استان‌های مرزی ما است. منظور وزیر ارتباطات این بوده که رصد در کل کشور صورت می‌گیرد و گمان می‌کنم در جمع‌بندی موضوع اشتباه کردند؛ ممکن است لکه‌های ناچیز مربوط به شقایق‌های وحشی در کشور در فصل بهار رشد کند که طیف‌های نوری شبیه خشخاش ایجاد می‌کند اما اینکه 70 هکتار زمین کشت خشخاش در کشور وجود داشته باشد و پلیس از آن مطلع نباشد صحت ندارد و به این شکل مسئله‌ای به پلیس اطلاع داده نشده است.

با وجود تکذیب سردار زاهدیان، وزیر ارتباطات اما مطمئن به نظر می‌رسد زیرا در توییت دیگری، همچنان حرفش را تایید کرده و حتی از سردار زاهدیان دعوت کرده که این اطلاعات را مشاهده کند. وی در توییت خود چنین نوشته است:

گزارش پژوهشگاه فضایی درباره کاشت خشخاش دقیق و با جزییات است. از رئیس محترم پلیس مبارزه با مواد مخدر دعوت کردم با حضور در پژوهشگاه فضایی این اطلاعات را ملاحظه کنند و با استقبال ایشان مواجه شد. دانش فضایی کشور در خدمت پلیس مقتدر وشهید داده در راه مبارزه با سوداگران مواد مخدر است.

توییت وزیر ارتباطات در پاسخ به تکذیب رئیس پلیس مواد مخدر

توییت وزیر ارتباطات در پاسخ به تکذیب رئیس پلیس مواد مخدر

 

حالا باید منتظر باشیم تا نتیجه این کشمکش را طی روزهای آینده ببینیم. حتی اگر این مشاهده درست هم نباشد، باز هم نمی‌توانیم اهمیت تجهیز کشور به فناوری فضایی را نادیده بگیریم. برای اطلاع از جزییات بیشتر، فیسیت را دنبال کنید.

 

در ایران چه می‌گذرد:

رمز ارز پیمان؛ ارز دیجیتال بومی، با پشتوانه طلا معرفی شد

وعده جدید وزیر ارتباطات؛ افزایش سرعت اینترنت به حداقل 70 مگابایت

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: تسنیم

faceit.width-400.png

رسانه دیجیتال فیسیت

با ما در ارتباط باش...


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

فرهمند

شنبه, 13 بهمن 1397

درسته که حتی اگر این مشاهده درست هم نباشد، باز هم نمی‌توانیم اهمیت تجهیز کشور به فناوری فضایی را نادیده بگیریم. اما ! ( بالاخره ادعایی شده ، تهمت بزرگی زده شده، که در صورت اشتباه، جناب وزیر باید پاسخگو باشند .
بالاخره ادعایی که من شخص معمولی تو کانال تلگرامم ثبت کنم با توئیت ویزر یک کشور خیلی فرق داره

پاسخ

ثبت نظر