اعتیاد اما این بار به اینترنت!

اعتیاد اما این بار به اینترنت!

اینترنت! صد در صد شمایی که در حال خواندن این خبر هستید یکی از علاقه‌مندان آن هستید اما تا الان به این فکر کرده‌اید که در طول روز چقد از زمانتان را صرف گشت و گذار در اینترنت می‌کنید؟ باید آمارهای تعجب آوری را به شما بدهیم، انسان‌های روی کره زمین به صورت میانگین 6 ساعت و 42 دقیقه در طول روز، آنلاین هستند! به عبارتی به طور میانگین بیشتر از یک چهارم طول شبانه روز. یعنی تقریبا 100 روز از یک سال!

میانگین آنلاین بودن افراد در سال 2018 به صورت دقیق 6 ساعت و 49 دقیقه بوده یعنی امسال شاهد کاهش 7 ثانیه‌ای هستیم اما این چند ثانیه اصلا در برابر 27 درصد از طول روز، هیچ اهمیتی ندارد.

اگر به جدول زیر توجه کنید متوجه می‌شوید که آنلاین بودن مردم کشورهای در حال توسعه و کشورهایی که درآمد متوسطی دارند بیشتر از سایر کشورهاست. بنا به این آمارها مردم فیلیپین با 10 ساعت و 2 دقیقه بیشترین میزان زمان آنلاین بودن را دارند و ژاپن با 3 ساعت و 45 دقیقه کمترین میزان آنلاین بودن و استفاده از اینترنت را داشته‌اند.

 

میانگین استفاده کاربران از اینترنت

میانگین استفاده کاربران از اینترنت

 

اینترنت و شبکه‌های اجتماعی واقعا اعتیادآور هستند و این آمارها به خوبی این ادعا را اثبات می‌کند. بی شک عده زیادی از این فضا برای کسب درآمد استفاده می‌کنند اما عده زیادی هم هستند که صرفا برای سرگرمی ساعت‌های طولانی را در انواع شبکه‌های اجتماعی به سر می‌برند. دسته دوم شاید اگر به این موضوع فکر کنند که چقدر از زمانشان را با گشت و گذار در اینترنت تلف می‌کنند، تصمیم جدی برای ترک این اعتیاد بگیرند. البته اینستاگرام، یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب در سراسر دنیا و البته ایران، مدتی است که زمان آنلاین بودن شما در آن را نمایش می‌دهد، همین امکان به نظر ساده کمک می‌کند تا افراد راحت‌تر بتوانند زمان آنلاین بودن خود را کنترل کنند.

نام کشور ما در این لیست نیامده است اما مطمئنا ایرانیان هم ساعت‌های طولانی را در فضای مجازی می‌گذرانند. شما چطور؟ به طور معمول در طول روز چقد از اینترنت استفاده می‌کنید؟

 

بیشتر بخوانید:

گوشی‌های بدون باتری؛ رویایی که در حال تحقق است

سوفیای کوچک؛ رباتی عروسکی که به کودکان برنامه نویسی آموزش می‌دهد

ربات‌های انسان نما سخن‌گوی هوشمندتر از تصور

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: thenextweb


3 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

محمد

دوشنبه, 15 بهمن 1397

15سال بدون وقفه پای اینترنت هستم..شاید در طول این مدت یکسالش رو کلا خوابیده باشم.نرم افزارها بازی ها فیلمها سایتهای چت و دوستیابی و یوتیوب و ...فرصت هیچ وقت به اندازه براشون نبود اینستا تلگرام اندروید که اومد بدتر هم شد.باور کنید یا نه این حرف حقیقته

پاسخ

محمد

دوشنبه, 15 بهمن 1397

تهش اینه که آدما روزا اتفاقات و پیشرفت رو دیگه احساس نمیکنی و تو زمان گذشته زندگی همیشگی خواهی داشت و زمان حال رو درک نمیکنی ..روزهایی که دنیای اینترنت شد زندگیت

پاسخ

seedni

دوشنبه, 15 بهمن 1397

سرکار خانم خدیجه زارعپور
باور میکنید که : جمله اعتیاد به اینترنت ، کاملا اشتباه است . کسانی که این جمله را به هر زبانی و در هر کشوری ترویج میکنن ، خودشان وحشتناک تر از هر کسی از اینترنت استفاده میکنن
هیچکس به اینترنت اعتیاد ندارد . بلکه اینترنت جزو لاینفک زندگی بشر است مثل تنفس ، آب و غذا و خواب . و این تکنولوژی باید صدها و هزاران سال پیش برای بشر ایجاد میشد .
اینترنت پوست و گوشت و استخوان بشر است .

پاسخ

ثبت نظر