پنج اپلیکیشن برای داشتن تفکر مثبت و مبارزه با افسردگی

پنج اپلیکیشن برای داشتن تفکر مثبت و مبارزه با افسردگی

وقتی که ناراحتید، اضطراب دارید و نمی‎توانید کاری انجام دهید این اپلیکیشن‎های رایگان می‎توانند به شما کمک کنند تا حال خود را بهتر کنید و ذهنتان را مجبور کنید مثبت‎تر فکر کند. 
از روبات‎های سخنگو تا پروژه‎های طولانی مدتی که به شما امکان مدیریت ذهن را از طریق عکس می‎دهند، این اپلیکیشن‎ها روش‎های مختلفی را برای بهتر کردن حال شما به کار می‎گیرند. کاری که این اپلیکیشن‎ها می‎کنند مدیریت و ترفندهای ذهنی است. ترکیبی که می‎تواند به شما در مبارزه با افسردگی و اضطراب کمک کند. 
مهم: اگر علایم افسردگی، اختلالات خلق‎وخو و دیگر مشکلات ذهنی دارید باید با یک متخصص صحبت کنید. درحالی که این اپلیکیشن‎ها روش‎هایی برای بهبود شماست اما نمی‎تواند جایگزین دارو یا مشاوره حرفه‎ای شود. 

 

The One Project:  عکس‎های درمانی برای درمان مشکلات روحی 


The One Project قدمتی هشت ساله دارد اما طراحی جدید رنگ و رویی تازه به آن داده است. این اپلیکیشن به شما عکس‎های درمانی به شما نشان می‎دهد اما اپلیکیشن موبایل آن به شما این امکان را می‎دهد تا راحت‏تر با کاربران دیگر ارتباط برقرار کنید. 
عکس‎های درمانی تصاویر شما را دریافت کرده و تحلیل می‎کند تا ببیند شما چطور دنیا را می‎بینید. بقیه کاربران هم می‎توانند درمورد عکس‎های شما نظر بدهند. ممکن است چیزهایی درمورد شما بگویند که خودتان متوجه آن نشده‎ باشید. این نوع درمان یک پروسه‎ی آموزشی است که توسط خودآگاه و ناخودآگاه شما صورت می‏گیرد. هزینه‎ی ثبت نام در The One Projectده دلار است اما اگر قصد پرداخت پول را ندارید می‎توانید درخواست عضویت رایگان دهید. 

وب، اندروید و iOS

Healacrity: سوالات روزانه برای کاهش استرس

کاهش استرس

 


وقتی که صبح از خواب بیدار می‎شوید می‏توانید چالش‎ها و وظایف خود را با ذهنی بازتر شروع کنید. Healacrity این کار را با باز کردن ذهن شما برای طول روز انجام می‏دهد تا هر اتفاقی هم که افتاد شما دچار اضطراب نشوید. 
این اپلیکیشن وب که روی موبایل هم خیلی خوب کار می‎کند به صورت قدم به قدم از شما سوال می‎پرسد. این اپلیکیشن از شما سوالاتی درمورد اهداف و آینده، اهداف کوچک، مشکلات و همچنین بدترین اتفاقاتی که ممکن است بیوفتد می‎پرسد. با نوشتن بزرگ‎ترین ترس‎ها و آرزوها به صورت روزانه این اپلیکیشن مانند یک زباله ذهنی کار می‎کند که شما را برای آینده آماده می‎کند. 
Healacrity پاسخ‎های شما را خیلی سریع ایمیل می‎کند. اگر اوضاع خوب پیش نرفت می‎توانید به صندوق پستی خود رفته و برنامه‎ای که اول روز برای خود گذاشته‎اید تا چطور با مشکلات روبه‎رو شوید را ببینید. این کار بسیار مؤثرتر از این است که روز خود را با اضطراب و خستگی شروع کنید. 

وب

Youper: روباتی برای نظارت بر خلق‎وخوی شما 


Youper یک اپلیکیش موبایل است که چت-بات مبتنی بر هوش مصنوعی را با قابلیت‎های یک اپلیکیشن نظارت بر خلق‎وخو و عملکرد ترکیب می‎کند. از طریق یک سری سؤال و تمرین به شما کمک می‎کند تا بفهمید چه حسی دارید، چرا آن حس را دارید و با آن مبارزه کنید. 
این چت-بات به صورت روزانه از شما سؤال می‎پرسد تا بفهمد چه حالی دارید. در طول روز نیز می‎توانید درمورد احساسات خود با آن صحبت کنید. یک سری از احساسات از پیش تعیین شده هستند و شما می‏توانید شدت حس خود را تنظیم کنید. به مرور زمان Youper  به صورت هوشمند الگویی را از حالات شما دریافته و به شما برای مبارزه با آن‎ها کمک می‎کند. 
درضمن تمرین‎های کوتاه مدتی نیز مثل مدیتیشن برای زمان‎هایی که حالتان خیلی بد است و می‏خواهید خیلی سریع بهتر شوید وجود دارد. این روبات زبان معمولی را متوجه شده و با شما مانند یک فرد واقعی مکالمه می‎کند. 

اندروید و iOS

 

Moodrise ویدئوهایی که خیلی سریع حال شما را بهتر می‎کنند 

کاهش استرس


خلق و خوی ما به مواد شیمیایی درون مغزمان مثل دوپامین، اوکسی‎توسین، اندورفین و غیره بستگی دارد. بعضی از مطالعات نشان می‏دهد که بعضی از ویدئوها، صداها و یا فعالیت‎ها بیشتر باعث ترشح این مواد شیمیایی می‏شوند. برای مثال دیدن ویدئوهایی درمورد طبیعت باعث ترشح GABA می‎شود که شما را آرام می‎کند. 
Moodrise  اپلیکیشنی بسیار خوب است که با ترکیب ده تمرین ویدئویی خلق و خوی شما را بهتر می‎کند. در ابتدا شما اعلام می‎کنید که چه حسی دارید تا این اپلیکیشن حالات شما را نظارت کند. سپس از بین تمرین‎ها یکی را انتخاب می‏کنید. هر ویدئو کمتر از پنج دقیقه است اما دیدن و گوش دادن به ویدئوها باعث می‎شود مغز شما این هورمون‎ها را ترشح کرده و شما حس بهتری داشته باشید. Moodrise  کاملاً رایگان است و شما می‎توانید در طول روز چندین بار تمرینات آن را انجام دهید. اگر در اپ استور گوشی خود نتوانستید  Moodrise را پیدا کنید نام توسعه دهنده‎ی آن ( AeBeZe) را جست‎وجو کنید. 

اندروید وiOS

Pause by Pauseable:  نوعی مدیتیشن 

مدیتیشن

 


همه‏ی ما می‏دانیم که اپلیکیشن‏های مدیتیشن به ما در زندگی خیلی کمک می‎کنند اما برای بسیاری از مردم این که یک‎جا بی حرکت بنشینند سخت است.  Pauseable تمرینات تای-چی را با تکنولوژی ترکیب کرده است. این اپلیکیشن به شما کمک می‎کند در حیت حرکت مدیتیشن کنید. 
تنها کاری که باید بکنید این است که اپلیکیشن را باز کرده، هدفون‎ها را در گوش خود بگذارید و صفحه نمایش را لمس کنید. سپس باید انگشت خود را آرام روی صفحه نمایش بکشید. صداهایی در هدفون خود می‎شنوید و تصاویری می‏بینید که هردو بسیار آرام‎بخش هستند. سپس از شما خواسته می‎شود که سرعت دست خود را بالا ببرید و یا متوقف شوید یا چشمان خود را ببندید. هر تمرین ده دقیقه طول می‎کشد و پس از آن یک نوتیفیکیشن روی گوشی خود می‏بینید. اما شما می‎توانید این زمان را در تنظیمات اپلیکیشن خود تغییر دهید. علاوه بر آن چیزهایی مثال میزان فشار و یا سرعت دست شما روی صفحه نمایش نیز قابل تنظیم است. 

اندروید و iOS

برای مبارزه با افسردگی از صفحه نمایش دور باشید


این اپلیکیشن‎ها روش‎های زیادی را به شما یاد می‎دهند تا حالتان بهتر شود اما خیلی به آن‎ها وابسته نباشید. دراصل تکنولوژی خودش می‏تواند عامل افسردگی باشد.  اینترنت، گوشی هوشمند، شبکه‎های اجتماعی و دیگر عوامل دیجیتالی می‏توانند روی خلق و خوی ما اثر منفی داشته باشند. 

 

بیشتر بخوانید:

پنج اپلیکیشن خوب برای مبارزه با اعتیاد به گوشی

پنج وب‌سایت خیلی خوب و رایگان برای ویرایش PDF

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر