سونی اکسپریا XZ4 با دوربین 52 مگاپیکسلی؛ قدرتمندی که منتظرش هستیم

سونی اکسپریا XZ4 با دوربین 52 مگاپیکسلی؛ قدرتمندی که منتظرش هستیم

کمتر از یک ماه تا برگزاری نمایشگاه MWC 2019 باقی مانده است و سونی اکسپریا XZ4 یکی از محتمل‌ترین گوشی‌هایی است که انتظار داریم در این نمایشگاه رونمایی شود.

سونی اما با عرضه گوشی‌های اکسپریا XZ2 و اکسپریا XZ3 نتوانسته تأثیری در بازار داشته باشد و به نظر می‌رسد که بخش موبایل این شرکت شرایط خوبی را سپری نکند. حالا به نظر می‌رسد سونی هر چیزی در توان داشته را به کار گرفته و برای اکسپریا XZ4 ایده‌های ویژه‌ای را در نظر دارد که هیجان‌انگیزترین این ویژگی‌ها دوربین سه گانه با لنز 52 مگاپیکسلی است.

با فیسیت همراه باشید تا ویژگی‌هایی که از پرچمدار بعدی سونی، سونی اکسپریا XZ4 انتظار داریم را با شما به اشتراک بگذاریم.

 

سونی اکسپریا XZ4؛ پرچمدار بعدی سونی

سونی اکسپریا XZ4 به دوربین 52 مگاپیکسلی مجهز می‌شود

همان‌طور که گفتیم جالب‌ترین ویژگی سونی اکسپریا XZ4، دوربین سه گانه با یک لنز 52 مگاپیکسلی است. سونی برخلاف موفقیتی که در زمینه دوربین‌های دیجیتال دارد، از تکنولوژی‌هایش در گوشی‌های خودش به خوبی بهره نبرده است. این در حالی است که سایر کمپانی‌های تولیدکننده گوشی هوشمند با استفاده از لنزهای سونی توانسته‌اند سهم بازار خوبی را به دست بیاورند. حالا اما سونی در پی تغییر رویه است و در نظر دارد لنز 52 مگاپیکسلی را در دوربین سه گانه اصلی این گوشی تعبیه کند. استفاده از لنز 52 مگاپیکسلی در حالی است که بهترین لنزهای استفاده شده در گوشی‌های هوشمند 48 مگاپیکسل هستند، که البته تعداد آن‌ها به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد برای نمونه آنر ویو 20 یکی از همین گوشی‌هاست که البته لنز دوربین این گوشی هم توسط سونی ساخته شده است.

سونی در کنار لنز 52 مگاپیکسلی، یک لنز 16 مگاپیکسلی تله فوتو با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.6 و لنز دیگر 0.3 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.4 هم در نظر گرفته است.

دوربین‌های پرچمدار آینده سونی، سونی اکسپریا XZ4

دوربین‌های پرچمدار آینده سونی، سونی اکسپریا XZ4

طراحی و صفحه نمایش

تصاویری که از پرچمدار بعدی سونی منتشر شده است نشان می‌دهد که سونی در این گوشی از صفحه نمایش تخت استفاده کرده است؛ صفحه نمایشی که 6.5 اینچ خواهد بود، یعنی 0.5 اینچ بیشتر از سونی اکسپریا XZ3. این گوشی از صفحه نمایش سوپر واید با نسبت ابعاد 21:9 و رزولوشنی حدود 1440 در 2880 بهره می‌برد.

متأسفانه سونی در طراحی ظاهری این گوشی ترندهای اخیر بازار را در نظر نگرفته است و همچنان شاهد حاشیه در بالا و پایین گوشی هستیم و هیچ خبری از ناچ نیست.

همچنین از تصاویر به نظر می‌رسد که این گوشی از دوربین سلفی تکی بهره ببرد. بعلاوه هیچ علامتی از وجود اسکنر اثرانگشت درون صفحه نمایش و جک 3.5 میلی‌متری آمپر هم در تصویر وجود ندارد.

سونی اکسپریا XZ 4

سونی اکسپریا XZ4

 

مشخصات سخت افزاری

انتظار داریم که سونی در پرچمدار آینده خود، سونی اکسپریا XZ4 از پردازنده اسنپدراگون 855 بهره ببرد که بهترین پردازنده کنونی این شرکت است. کمپانی کوالکام مدعی است که پردازنده 855 نسبت به نسل قبلی یعنی اسنپدراگون 845، تا 45 درصد عملکرد بهتری دارد.

 

باتری

سونی اکسپریا XZ3 دارای باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی است اما ما انتظار داریم که سونی باتری پرچمدار بعدی خود را بیشتر از 3300 تعبیه کند. اگر هواوی میت 20 پرو و گلکسی نوت 9 باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی دارند پس حتماً سونی هم به سراغ این حجم باتری خواهد رفت.

 

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی‌های 2019 که منتظر آن‌ها هستیم

بهترین گوشی های هواوی 2018، از پرچم‌دار تا ارزان قیمت

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: slashgear و techradar


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر