با وجود نزدیک شدن به پایان پشتیبانی امنیتی، کاربران ویندوز7 افزایش یافته‎اند

با وجود نزدیک شدن به پایان پشتیبانی امنیتی، کاربران ویندوز7 افزایش یافته‎اند

آخرین آمار سهم بازار سیستم عامل‎های دسکتاپ توسط یک شرکت آماری بزرگ منتشر شده و درحالی که این آمار نشان می‎دهد طرفداران ویندوز10 بیشتر شده‎اند ما همچنین نشان می‎دهد که آمار مصرف ویندوز7 نیز کمی افزایش داشته است. این خبر می‎تواند برای آینده‎ی سیستم عامل‎های مایکروسافت کمی نگران کننده باشد. 
آخرین آمارهای شرکت نت‎مارکت‎شیر در ماه ژانویه نشان می‎دهد که برای اولین بار سهم بازار ویندوز10 به بالای چهل درصد رسیده و نسبت به ماه پیش که 39.22% بوده هم اکنون به 40.9% رسیده است. در دسامبر سال 2018 سهم بازار ویندوز7 با دو درصد کاهش به 36.9% رسید. اما در ماه ژانویه از 0.29% به 37.19% افزایش یافت. 
پس کاربران اضافه شده به ویندوز 10 چه کسانی هستند؟ بیشتر کسانی که ویندوز XP را رها کرده‎اند که آمار آن‎ها در ماه گذشته از 4.54% به 2.76% کاهش داشته است. البته بعضی از این کاربران مهاجر نیز از ویندوز 8/8.1 آمده‎اند. چیزی که جالب توجه است افزایش کاربران ویندوز7 در ماه گذشته است. همانطور که اشاره کردیم انتظار می‎رفت که کاربران این سیستم عامل کاهش یابند اما با وجود این که 0.29% بسیار ناچیز است و آمارهای نت‎مارکت‎شیر تصویر خیلی دقیقی از کاربران ویندوز ارائه نمی‎دهد اما باز هم افزایش در بین کاربران ویندوز7 دیده می‎شود. 
در ژانویه سال 2019 شرکت مایکروسافت اعلام کرد که تنها یک سال دیگر ویندوز7 را پشتیبانی خواهد کرد و پس از آن این سیستم عامل دیگر هیچ پچ امنیتی یا آپدیت دیگری دریافت نخواهد کرد. به بیان دیگر کاربران ویندوز7 در وقت اضافه قرار دارند و با این وجود تعداد کاربران افزایش داشته است ( حتی اگر در آمارها اشتباهی صورت گرفته باشد نشان می‎دهد که این سیستم عامل هنوز هم به شدت محبوب است.) 
این موضوع نشان می‎دهد که کاربران بسیار زیادی نمی‎خواهند سیستم عامل محبوب خود را در هیچ صورتی رها کنند. این موضوع باعث می‏شود که فکر کنیم آیا ویندوز 7 قرار است ویندوز  XP بعدی باشد؟ ویندوز XP نیز مانند ویندوز7 بسیار محبوب بود و بسیاری از کاربران حاضر به ترک این سیستم عامل نبودند و آمارهای اخیر نشان می‎دهد که هنوز هم حدود 3% از کاربران کامپیوترهای دسکتاپ را تشکیل می‎دهند. این موضوع در آینده بسیار نگران کننده خواهد بود زیرا اگر کاربران ویندوز7 نیز دربرابر مهاجر به یک پلتفرم دیگر مقاومت کنند، شکاف‎های امنیتی که در این سیستم عامل ایجاد خواهد شد باعث حمله‎ی بسیار جدی بدافزارها خواهد شد. 

خبرهای مرتبط:

مایکروسافت: پشتیبانی امنیتی ویندوز7 سال دیگر به پایان خواهد رسید

چرا CES 2019 تقریباً به صورت کامل به لپ‌تاپ و کامپیوتر شخصی اختصاص داشت؟

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

 

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

علیرضا

سه‌شنبه, 16 بهمن 1397

اولا اگر بحث شکاف ها امنیت بعد از نگرفتن پچ ها امنیتی باشه (زمانی که مایکروسافت پشتیبانی نکنه9، بهتره بگیم که ویندوز 10 خودش یه باگ بزرگه امنیتیه....

ثانیا، الان تو کل دنیا مبحث UX خیلی خیلی مهمه اما یه همچین شرکت بزرگ و احمقی مثل مایکروسافت، اومده UX ویندوز رو به حدی پیچیده کرده ک ه فقط کاربرای حرفه‌ای بتونند کار کنند باهاش

مباحث دخالت و فضولی و جاسوسی ویندوز 10 هم که مطمئنم بر کسی پوشیده نیست

پس بیاید ما هم احمق نباشید و بریم جزو همون افزایش درصد ویندوز 7 :)

پیروز باشید

پاسخ

رضا

دوشنبه, 02 دی 1398

آقای علیرضا در جواب شما باید بگم:
شما که حرف از جاسوسی ویندوز ۱۰ میزنی من چن تا سوال دارم ازتون.
۱. مطمین هستین که ویندوز ده جاسوسی میکنه؟ دلیل و مدرک بیارین
۲. مطمین هستین که سیستم عامل های دیگه مثل توزیع های محبوب لینوکس همانند اوبونتو جاسوسی نمیکنن؟ دلیل و مدرک بیارین.
حرف های شبیه حرفای شما رو کسایی میزنن که دشمن بیخودی مایکروسافت هستن. مایکروسافت غول نرم افزاری دنیاس. محصولش استفاده های گسترده داره.هرچیزی رو نباید گفت. اگه دلیل و مدرک دارین بدین در غیراینصورت زدن همچین حرفایی صحیح و حرفه ای نیس.

پاسخ

ثبت نظر