سایت دیوار؛ پلتفرمی بومی که در آستانه مسدود شدن است

سایت دیوار؛ پلتفرمی بومی که در آستانه مسدود شدن است

وب سایت دیوار به دلیل جرایم کنترل نشده در آستانه مسدود شدن قرار دارد.

بی‌شک شما هم از دیوار استفاده کرده‌اید و یا حداقل نام آن را شنیده‌اید. دیوار استارتاپی است که از سال 92 و با هدف فروش بدون واسطه آنلاین شروع به کار کرد و حالا امروزه به عنوان پلتفرمی شناخته شده تبدیل شده تا همه ما کالای دست دوم مورد نیازمان را از این طریق خرید و فروش کنیم. حتی دیوار به فضایی برای کاریابی و یا استخدام هم از آن استفاده می‌شود.

کنترل این نوع پلتفرم‌ها که کاربران زیادی دارد کمی مشکل است و حالا همین مسئله باعث دردسر برای سایت دیوار شده است. گویا سرهنگ تورج کاظمی، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با دلیل افزایش جرایم در سایت دیوار و ناتوانی مدیران این سایت در کنترل آگهی‌ها، خواستار مسدود شدن آن شده است.

 

جرایم صورت گرفته در سایت دیوار از کلاه‌برداری تا فروش اجناس ممنوعه

به گفته سرهنگ تورج کاظمی تنها امسال 3000 پرونده کلاه‌برداری در مورد سایت دیوار در پلیس فتا تشکیل شده است و 30 متهم هم دستگیر شده‌اند. آمارهای کاظمی نشان می‌دهد که حدود 2 میلیارد تومان از طریق سایت دیوار کلاه‌برداری شده است.

سرهنگ کاظمی معتقد است تنها جرمی که در سایت دیوار رخ داده است کلاه‌برداری نیست بلکه فروش اجناس ممنوعه و ارائه خدمات نامتعارف جرایم دیگری هستند که در سایت دیوار شاهد آن هستیم. حتی سرهنگ کاظمی اشاره کرده که مرد آزارگری، طعمه‌هایش را از طریق سایت دیوار انتخاب می‌کرده است.

 

درخواست مسدود کردن سایت دیوار

با توجه به توضیحات بالا، سرهنگ کاظمی، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ گفته است که از دادسرای جرایم رایانه‌ای درخواست شده با دستور قضایی و تا زمانی که مدیران سایت دیوار راهی برای امنیت کاربرانشان که تعداد آن‌ها به 40 میلیون می‌رسد، در نظر نگرفته‌اند، این وب سایت را مسدود کند.

 

مسدود شدن سایت دیوار، درخواستی که قبلاً هم مطرح شده بود

این نخستین باری نیست که درخواست مسدود شدن سایت دیوار داده شده است بلکه پیش‌تر (حدود 2 سال پیش) رئیس اتحادیه مشاوران املاک خواستار مسدود شدن سایت دیوار شده بود. به گفته این اتحادیه، سایت دیوار هم باعث ضرر به صنف مشاوران املاک شده بود و هم ریسک معاملات را بالا برده بود.

 

اخبار مرتبط:

فیلترینگ بی‌دلیل استارتاپ‌ها، برنامه آخر هفته‌های کشور!

ای نتورک بدون اخطار قبلی فیلتر شد

 

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.


3 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

lee

چهارشنبه, 17 بهمن 1397

پلیس ایران همیشه دنبال اسانترین راه است
بگیر ببند بزن
قانون کجاست؟

پاسخ

lee

چهارشنبه, 17 بهمن 1397

شما که نظرات را نمیگذارید چرا ارسال نظر میذارید

پاسخ

نسترن

دوشنبه, 29 بهمن 1397

بس که عوامل دیوار بی کفایتند. یه دزد تو دیوار شیرازه که هر هفته آگهی تلویزیون و یخچال میده از من ماه پیش کلاه برداری کرد دیگه آگهی هاش تابلو شده من هر دفعه زنگ میزنم به عوامل دیوار خبر میدم میگن تو از کجا میدونی این همونه بعدم الکی میگن رسیدگی می‌کنیم. معلوم نیست تا حالا سر چند نفرو کلاه گذاشته.

پاسخ

ثبت نظر