افزونه Password Checkup Chrome؛ ابزاری برای محافظت از پسوردها در برابر هک شدن

افزونه Password Checkup Chrome؛ ابزاری برای محافظت از پسوردها در برابر هک شدن

افزونه Password Checkup Chrome؛ ابزاری برای محافظت از پسوردها در برابر هک شدن است که باید حتما استفاده کنید.

گوگل 5 فوریه را روز اینترنت امن در نظر گرفته است و به مناسبت همین روز یک ابزار امنیتی عالی هم برای همه کاربران گوگل کروم ارائه کرده است که هم اکنون در دسترس همه کاربران گوگل کروم است.

افزونه امنیتی Password Checkup Chrome، پسوردها و نام‌های کاربری که برای ورود به حساب‌های آنلاین خود استفاده می‌کنید را بررسی کرده و در صورتی که این پسوردها را در مجموعه‌ای که هکرها به آن دسترسی دارند پیدا کند، به شما هشدار می‌دهد. به عبارتی این افزونه به شما می‌گوید که چه زمانی باید رمز عبور خود را تغییر دهید. جالب است بدانید که هکرها به دیتابیسی دسترسی دارند که شامل  بیش از 4 میلیارد پسورد و نام عبور لو رفته است.

به محض اینکه افزونه امنیتی Password Checkup Chrome گوگل را روی مرورگر کروم خود نصب کنید، این افزونه همه ورودهای شما به حساب‌های مختلف را مانیتور کرده و زمانی که به الگویی رسید که قبلاً در دیتابیس هکرها وجود داشته، به شما هشدار می‌دهد تا پسوردتان را تغییر دهید. جالب است بدانید که این افزونه امنیتی کروم که از هک شدن شما جلوگیری می‌کند، با همه ابزارهای مدیریت پسورد موجود سازگار است.

البته افزونه امنیتی Password Checkup Chrome زمانی که شما از پسوردهای بسیار ساده مانند 123456 استفاده کرده باشید هیچ هشداری به شما نمی‌دهد تا مزاحمتان نشود. شاید این کار به این دلیل باشد که خودتان می‌دانید چنین پسوردهایی کاملاً لو رفته هستند و احتمالاً برای اکانت‌هایی از آن استفاده کرده‌اید که اهمیتی ندارد.

گوگل در نظر دارد تا داده‌هایی که از این افزونه به دست می‌آید را به صورت ناشناس و در پروژه‌های تحقیقاتی استفاده کند، مثلاً تعداد دفعاتی که گوگل پسورد ناامنی را به شما گزارش داده است، آیا هشدار گوگل باعث شده تا شما رمز عبور ناامن خود را تغییر دهید یا خیر و داده‌هایی از این دست.

اگر نگران امنیت پسوردهای خود هستید باید بگوییم که گوگل برای این مشکل هم راه چاره‌ای در نظر گرفته، درواقع چک کردن پسورد شما با پسوردهای در دسترس هکرها، کاملاً روی سیستم شما انجام می‌شود. بنابراین گوگل هیچ گاه پسورد و رمز عبور شما را ذخیره نمی‌کند، پس نگران نباشید.

 

جلو هک شدن پسوردهایتان را بگیرید

 

با چهار گام ساده زیر و با استفاده از افزونه امنیتی گوگل کروم می‌توانید از هک شدن پسوردهای خود جلوگیری کنید:

جلو هک شدن پسوردهایتان را بگیرید

جلو هک شدن پسوردهایتان را بگیرید

 

مقالات مرتبط:

چطور بفهمیم که وب کم ما هک شده است و جاسوسی می‌کند؟

بدترین پسوردهای 2018 مشخص شد؛ از آن‌ها اجتناب کنید

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

منبع خبر: bgr


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر