تلاش جدی مایکروسافت و تشویق کاربران به پایان دادن استفاده از مرورگر IE

تلاش جدی مایکروسافت و تشویق کاربران به پایان دادن استفاده از مرورگر IE

مایکروسافت به صورت جدی در تلاش است تا استفاده از اینترنت اکسپلورر را در بین کاربران به پایان برساند؛ شاید با عرضه نسخه جدید مرورگر اج.

حدود 4 سال پیش بود که مایکروسافت به پایان رسیدن عمر اینترنت اکسپلورر را اعلام کرد و همان زمان مرورگر اج برای ویندوز 10 معرفی شد. در این مدت 4 ساله هیچ گاه مرورگر اج نتوانسته است به پای مرورگرهای مطرح و پرطرفداری همچون کروم و فایرفاکس برسد.

اج نه تنها نتوانسته جایگاهی که مایکروسافت در نظر داشته را به دست بیاورد بلکه حداقل جای اینترنت اکسپلورر را هم نگرفته است. مدت‌هاست که اینترنت اکسپلورر از رده خارج شده اما هنوز هم گاهی به آن نیاز است، مثلا برای باز کردن اپلیکیشن‌های قدیمی مبتنی بر وب که بیشتر هم در سازمان‌ها هنوز استفاده می‌شوند. درواقع موضوع اینجاست که مایکروسافت بارها کسب و کارها را تشویق کرده تا اپلیکیشن‌های قدیمی تحت وب خود را به‌روزرسانی کنند اما به نظر می‌رسد این شرکت‌ها همچنان استفاده از اینترنت اکسپلورر را ترجیح می‌دهند.

حالا اخیر کریس جکسون، یکی از افراد متخصص در حوزه امنیت سایبری در بخش ویندوز مایکروسافت در مقاله‌ای به نام "خطرات استفاده از اینترنت اکسپلورر به عنوان مرورگر پیش‌فرض" عملا کاربران را تشویق کرده است تا دست از سر این مرورگر کهنه و قدیمی بردارند. کریس جکسون معتقد است استفاده از اینترنت اکسپلورر راه‌کاری است که سازمان‌ها برای حفظ سازگاری در اپلیکیشن‌های قدیمی تحت وب خود به کار می‌گیرند اما او درباره مشکل استفاده از اینترنت اکسپلورر چنین توضیح داده است:

اینترنت اکسپلورر از استانداردهای جدید وب پشتیبانی نمی‌کند. شاید بسیاری از وب سایت‌ها روی اینترنت اکسپلورر به خوبی نمایش داده شوند اما اغلب توسعه‌دهندگان، محصولات خود را روی IE آزمایش نمی‌کنند و روی مرورگرهای مدرن این تست را انجام می‌دهند.

آیا اج راه‌حل جایگزین اینترنت اکسپلورر است؟

اگرچه اینترنت اکسپلورر واقعا انتخاب مناسبی نیست اما چندین مسئله وجود دارد. اول اینکه مرورگر اج در این مدت 4 ساله هیچ گاه نتوانسته کاربران را راضی کند و حتی در یک ارائه مهم توسط خود مایکروسافت هم، کارمند این شرکت مجبور شد اج را بسته و از کروم استفاده کند. مسئله دیگر این است که اج تنها در دسترس کاربران ویندوز 10 است و کاربران ویندوز 7 و 8 به آن دسترسی ندارند. این دو مسئله باعث می‌شود که نتوانیم مرورگر اج را به جایگزینی برای IE به سازمان معرفی کنیم.

 

نسخه جدید اج؛ نقطه امید مایکروسافت برای پایان استفاده از IE

راه‌حلی که مایکروسافت برای رفع این مشکل در نظر گرفته است، عرضه نسخه جدیدی از مرورگر اج مبتنی بر کرومیوم است. قرار است این نسخه جدید مرورگر اج طی هفته‌های آینده عرضه شود و اتفاقا کاربران ویندوز 7 و 8 هم می‌توانند از آن استفاده کنند. ارائه این نسخه جدید احتمالا به کسب و کارهایی که همچنان از نسخه قدیمی و از رده خارج اینترنت اکسپلورر استفاده می‌کنند، انگیزه می‌دهد تا اپلیکیشن‌های تحت وب و قدیمی خود را به‌روزرسانی کنند.

 

اخبار مرتبط:

نسخه جدید مرورگر اج از افزونه‌های کروم پشتیبانی خواهد کرد

مرورگر مایکروسافت اج، این بار کارمند این شرکت را شرمنده کرد

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: theverge


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر