بازی جدید و رایگان شرکت اپیک به خاطر حذف اشتباهی فایل‎ها اجرا نمی‎شود

بازی جدید و رایگان شرکت اپیک به خاطر حذف اشتباهی فایل‎ها  اجرا نمی‎شود


اپیک هم اکنون درحال پارو کردن پول به دست آمده از بازی فورتنایت است و از این فرصت استفاده کرده تا شرکت استیم را به چالش بکشد. برای حدود یک دهه شرکت استیم پادشاه بی چون و چرای دنیای گیمینگ آنلاین بوده و توسعه دهندگانی که با آن همکاری می‎کنند روز به روز در حال افزایش هستند. حال استور اپیک گیم چند بازی رایگان  (علاوه بر فورتنایت) ارائه داده تا گیمرها را جذب خود کند اما این بازی‎ها به خاطر نبود فایل‎های «steam» اجرا نمی‎شوند. البته نه فایل‎های شرکت استیم بلکه فایل‎هایی که steam نام دارند. 
حق انتخاب در استور اپیک در مقایسه با استیم بسیار محدود است اما این شرکت جدیداً اقدام به ارائه بازی‎های رایگان کرده است ( درضمن قول داده که هر دو هفته یک بار یک بازی رایگان جدید معرفی کند). Axiom Verge یک بازی به سبک قدیمی است شباهتی به بازی‎هایی مانند Metroid و Castlevania دارد. این بازی در سال 2015 روی استیم منتشر شد و نقد بسیار مثبتی دریافت کرد. قیمت آن 20 دلار است اما به صورت رایگان تا آخر این ماه روی استور اپیک موجود است. 
خیلی از گیمرها از بازی‌های رایگان اپیک استقبال کردند. اما نسخه‎ی اپیک این گیم مشکلاتی در اجرا شدن دارد که نسخه استیم نداشت. در یکی از بخش‎های اولیه این بازی چند لوله بخار پرسروصدا وجود دارد. بازی در این قسمت گیر می‎کند و این مشکل به صورت غیر مستقیم تقسیر استیم است. 
توماس هاپ برنامه نویس این گیم روی توییتر خود توضیح داد که قصد نداشته فایل‎های  Steam DLL را در نسخه‏ی اپیک بازی Axiom Verge قرار دهد. درنتیجه فایل «استیم» را از گیم حذف کرده است و به نظر می‏رسد که فراموش کرده فایل‎های صوتی مهم برای لوله‎های بخار در بازی که شامل کلمه «استیم» در نام فایل خود هستند را سر جایشان بگذارد. بدون این فایل‎ها بازی اجرا نمی‎شود. 
اپیک مانند استیم یک سیستم اجتماعی ندارد درنتیجه گیمرهایی که نسخه‎ی  Axiom Verge را از اپیک دانلود کرده بودند مدت‎ها دنبال مشکل گشته بودند. هاپ فایل‎های لازم را در نسخه اپیک قرار داده است. اگر از قبل آن را دانلود کرده‎اید می‎توانید با تأیید و آپدیت فایل xmb. در کلاینت اپیک را آپدیت کند. این کار مشکل شما را حل خواهد کرد. هاپ درضمن اعلام کرد که روشش برای حذف فایل‎های استیم صددرصد هم مؤثر نبوده است. هنوز هم فایل‎هایی مثل  Csteamworks.dll در نسخه‎ی اپیک موجود هستند. او قصد دارد خودش به صورت دستی فایل‎هایی که لازم نیستند را حذف کند. 
امیدواریم که توسعه دهندگان دیگر با فایل‎های گیم مبتنی بر استیم این مشکل را تکرار نکنند. بازی رایگان بعدی اپیک Thimbleweed Park است که در تاریخ 21 فوریه ( 2 اسفند) منتشر خواهد شد و به نظر می‏رسد که لوله بخاری در آن وجود نخواهد بود. 

 

بیشتر بخوانید:

تلاش جدی مایکروسافت و تشویق کاربران به پایان دادن استفاده از مرورگر IE

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

منبع خبر: extremetech

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر