پیامک قطع یارانه تنها یک فیشینگ بزرگ بود

پیامک قطع یارانه تنها یک فیشینگ بزرگ بود

پیامک قطع یارانه تنها یک فیشینگ بزرگ بود!

فیشینگ یکی از ساده‌ترین اما شایع‌ترین روش‌های سرقت اطلاعات کاربران است که در سراسر دنیا استفاده می‌شود. این بار اما پای حمله فیشینگ به ایران و به جمع بزرگی از افراد باز شده است. گویا خرابکاران فضای سایبری این بار دست روی موضوعی گذاشته‌اند که دغدغه بسیاری از ایرانی‌هاست؛ موضوع قطع رایانه.

 

اطلاع رسانی وزیر ارتباطات درباره فیشینگ با موضوع قطع یارانه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی درباره این حمله فیشینگ در توییتر خود خبر داده است. به گفته او پیامکی جعلی با موضوع قطع یارانه برای بیش از 78 هزار نفر ارسال شده که هدف اصلی آن به دست آوردن اطلاعات بانکی کاربران بوده است. وزیر ارتباطات در توییتر خود چنین نوشت:

اخیرا پیامکی از سوی کلاه‌برداران به 78 هزار نفر ارسال شده که با خبر جعلی قطع‌‌شدن یارانه، اطلاعات آن‌ها را به‌سرقت ببرند. وزارت‌ ICT و پلیس فتا سریعا متوجه شدند و با بستن سرشماره و سایت کلاه‌بردار، اطلاع‌رسانی‌های لازم پیامکی را انجام دادند. جزای قانونی در انتظار متخلفان است. #حق‌الناس

ماجرا از این قرار است که در این پیامک به کاربران گفته شده که یارانه آن‌ها قطع شده است و برای فعال کردن مجدد آن باید از طریق وب سایت ثبت نام کنند. در مراحل بعدی از کاربر اطلاعات حساب بانکی او گرفته می‌شده است.

پلیس فتا و وزارت ارتباطات سرشماره و وب‌سایت کلاه‌بردار را بسته و این موضوع را ازطریق پیامک به مردم اطلاع‌رسانی کرده‌اند. آذری‌جهرمی حتی قول داده است تا با متخلفان ارسال پیامک جعلی برخورد قانونی شود.

 

هشدارهایی که باید جدی بگیرید

حمله فیشینگ یک حمله شایع در سراسر دنیاست اما از ناآگاهی و کاهلی افراد استفاده می‌کند. بنابراین نه تنها در این مورد، بلکه همیشه مواظب باشید که لینک‌های مشکوک را باز نکنید و تا زمانی که از معتبر بودن یک وب سایت مطمئن نشده‌اید، اطلاعات مهم خود از جمله اطلاعات بانکی را در آن وب سایت وارد نکنید. بی‌شک اگر چنین موضوعی اتفاق بیافتد از طریق رسانه‌های رسمی اطلاع رسانی خواهد شد. بنابراین گول تبلیغات بی‌پایه و اساس را نخورید. به هر ترتیب اگر شما هم جز دسته افرادی هستید که اطلاعات بانکی خود را در این وب سایت جعلی وارد کرده‌اید، هرچه سریع‌تر رمز دوم کارت بانکی خود را تغییر دهید.

 

کمی هم طنز:

پلیس فتا یک بار دیگر نذاشت کلاهبردارها به اهداف شومشان برسند

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر