لینکدین لایو؛ سرویس پخش زنده ویدیو لینکدین رونمایی شد

لینکدین لایو؛ سرویس پخش زنده ویدیو لینکدین رونمایی شد

لینکدین لایو؛ سرویس پخش زنده ویدیو لینکدین رونمایی شد.

لینکدین شبکه اجتماعی است که متخصصان زیادی را در انواع حوزه‌ها و مشاغل دور هم جمع کرده است و تقریبا بیش از 600 میلیون نفر در سراسر دنیا عضو این شبکه اجتماعی، شغل محور دنیا هستند. حالا لینکدین در نظر دارد تا سرویس پخش زنده ویدیو را با نام لینکدین لایو (linkedin Live) به پلتفرم خود بیاورد زیرا معتقد است ویدیو بیشتر از هر فرمت دیگری در لینکدین رشد داشته است.

لینکدین لایو؛ سرویس ویدیویی لینکدین

لینکدین لایو (linkedin Live) شاید در نگاه اول شبیه به لایو اینستاگرام به نظر برسد اما اصلا فکر نکنید که لینکدین قصد دارد این شبکه اجتماعی تخصصی و شغل محور را به چیزی شبیه به اینستاگرام تبدیل کند. برعکس، محتوایی که لینکدین برای این پخش در ویدیو زنده خود در نظر گرفته است، موضوعاتی است که الان در فید خبری شاهد آن هستیم. مثلا کاربران می‌توانند نشست‌ها، جلسات پرسش و پاسخ، رویدادها و...، یعنی ویدیوهایی که مربوط به مشاغل است را در لایو لینکدین به اشتراک بگذارند.

جالب اینجاست که محتوای موجود در لینکدین لایو به محتوایی که کاربران به اشتراک می‌گذارند خلاصه نمی‌شود؛ بلکه تعداد زیادی محتوای ناب توسط سرویس‌های استریمینگی مانند Wirecast و Switcher Studio ،Wowza Media Systems ،Socialive and Brandlive تولید خواهد شد.

 

چرا لینکدین به ویدیو علاقه‌مند شد؟

لینکدین برخلاف سایر شبکه‌های اجتماعی، خیلی دیر به فکر ورود به حوزه افتاد و اولین اقدامش را حدود یک سال و نیم پیش انجام داد، اما در همین مدت کوتاه سود و رشدی که لینکدین شاهد آن بود این پلتفرم را وادار کرد تا جدی‌تر در حوزه ویدیو وارد شود. البته لینکدین تنها برای سود خودش لینکدین لایو را ارائه نکرده بلکه به گفته این پلتفرم، ارائه چنین سرویسی یکی از درخواست‌های بوده که از سمت کاربران زیادی مطرح شده است.

بنا به آمارهای لینکدین، تبلیغات ویدیویی 30 درصد بیشتر از سایر تبلیغات کامنت می‌گیرند و کاربران هم حدودا سه برابر بیشتر زمان صرف مشاهده این تبلیغات می‌کنند. البته امروزه همه به این نتیجه رسیده‌اند که محتوای ویدیویی بازخورد بهتری از سوی کاربران دارد و ویدیو مارکتینگ به شدت رو به رشد است و شاید اصلی‌ترین دلیل این مسئله هم امکان همراه کاربر با ویدیو است.

 

استفاده از لینکدین لایو تنها با دعوت نامه

ناگفته نماند که سرویس لینکدین لایو به صورت آزمایشی و در ابتدا در آمریکا شروع به کار می‌کند و استفاده از آن هم تنها با لینک دعوت ممکن است. گویا لینکدین برای افراد خاصی یک فرم دعوت نامه را در نظر گرفته تا در صورت موافقت آن‌ها، این سرویس را در اختیارشان قرار بدهد.

نظر شما در مورد سرویس جدید لینکدین، لینکدین لایو چیست؟ نظرات و تجریبات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

اخبار مرتبط:

هفت ترفند برای ارتقای پروفایل لینکدین 

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: techcrunch


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر