پیش به سوی 5G؛ پیام و وعده‌ای از سوی وزیر ارتباطات برای سال 98

پیش به سوی 5G؛ پیام و وعده‌ای از سوی وزیر ارتباطات برای سال 98

پیش به سوی 5G؛ پیام و وعده‌ای است از سوی وزیر ارتباطات برای سال 98! وزیر ارتباطات از ارائه اینترنت 5G در سال 98 خبر داده است.

وزیر جوان ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در اینستاگرام خودش پستی را منتشر کرد که از جدیدترین تکنولوژی که منتظرش هستیم صحبت می‌کرد؛ اینترنت 5G!

پست جنجالی وزیر ارتباطات به ما وعده می‌دهد که در سال 98 علاوه بر توسعه اینترنت اشیا، شاهد اینترنت 5G هم خواهیم بود. آذری جهرمی در پست اینستاگرامی خودش چنین نوشته بود:

پیش به‌سوی 5G هدفی است که در کنار توسعه‌ IoT برای سال 98 در نظر داریم. هم‌اکنون، تمامی شهرها و بیش‌از 66% روستاها دارای پوشش 3G و 4G هستند که در سال ‌آینده باوجود مانع‌ بودن تحریم‌ها، تلاش بیشتری برای گسترش #دسترسی‌همگانی انجام خواهیم داد. نسل جدید ارتباطات منتظر ماست!

پست اینستاگرامی وزیر ارتباطات_ پیش به سوی 5G

پست اینستاگرامی وزیر ارتباطات_ پیش به سوی 5G

پستی با کامنت‌های تامل برانگیز

وعده وزیر ارتباطات درباره اینترنت 5G در مدت 17 ساعت بیشتر از 17000 بار لایک شده و البته تعداد زیادی هم کامنت گرفته است، کامنت‌هایی که تامل برانگیز هستند و در مشکلات اینترنت کشور را مطرح می‌کنند.

قیمت و سرعت کنونی اینترنت؛ یکی از اصلی‌ترین گلایه‌ها

تعدادی از این کامنت‌ها گلایه‌هایی از قیمت اینترنت بوده، تعدادی از شرایط اینترنت در روستاهایی که هنوز هم با اینترنت E سرمی‌کنند، تعداد دیگری از سرعت پایین اینترنت گلایه داشتند و معتقد بودند که حتی همان اینترنت 4G هم با سرعت واقعی‌اش ارائه نمی‌شود و... .

در کنار همه این کامنت‌ها در پیج وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تنها در همین پست شاهد گلایه‌های زیادی از سوی گیمرها بودیم، گیمرهایی که از وزیر درخواست داشتند تا مشکل اتصال به سرورهای بازی را برطرف کنند.

ضررهای اینترنت 5G

بخش دیگری از کامنت‌ها به موضوع ضررهای اینترنت 5G برمی‌گشت. موضوعی که مدت‌هاست مردم شهرهای مختلف ایران از جمله تهران و شیراز را درگیر خود کرده است، بحث تشعشعات است. البته چندین مرتبه مطرح شده که تشعشعات کنونی ضرری برای ما ندارند و حتی در برخی شهرها مثل شیراز هم ایستگاه‌هایی برای اندازه‌گیری تشعشعات تعیین شده است. حالا مسئله اینجاست که درمورد شبکه 5G هم بحث‌هایی درباره مضرر بودن تشعشعات وجود دارد مثلاً چند وقت پیش شاهد خبری بودیم که از مردن دست جمعی پرنده‌ها در نزدیکی جایی که شبکه 5G در حال تست بود خبر می‌داد.

 

تنها حدود یک ماه تا آغاز سال 98 باقی مانده است، باید منتظر باشیم و ببینیم آیا وعده وزیر ارتباطات برای فراهم شدن اینترنت 5G به واقعیت می‌پیوندد یا خیر. همچنین باید ببینیم موضوع مضر بودن شبکه 5G به کجا خواهد رسید.

 

اخبار مرتبط:

امواج شبکه 5G جان صدها پرنده را گرفت

گلکسی اس 10 اولین گوشی مجهز به 5G خواهد بود

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

مهران غنی زاده

شنبه, 02 شهریور 1398

تامل************* :|

پاسخ

ثبت نظر