از حالا به بعد رزبری‌پای 3 ARM ویندوز10 را پشتیبانی می‌کند

از حالا به بعد رزبری‌پای 3 ARM ویندوز10 را پشتیبانی می‌کند

یکی از بهترین دستگاه‌های موجود در بازار رزبری‌پای3 است. این کامپیوتر کوچک و ارزان قیمت به شما قابلیت انجام کارهای بسیار فوق‌العاده را می‌دهد. حال یک قابلیت جدید نیز به پای اضافه شده است. عده‌ای از توسعه دهنده‌ها امکان استفاده‌ی پای را از ARM ویندوز10 فراهم کرده‌اند و این تغییر می‌تواند جهش بزرگی برای آینده‌ی این کامپیوترهای کوچک باشد. 
درحالی که خبر اجرای ویندوز10 روی پای3 بسیار هیجان انگیز است اما چند نکته وجود دارد. اول این تنظیم و اجرای آن کمی دشوار است. اول این که شما باید پای3 بی یا بی پلاس داشته باشید. علاوه بر آن نیاز به یک کارت میکرو‌اس‌دی با رتبه A1 و حداقل 16 گیگابایت حافظه نیاز دارید. درضمن باید یک ایمیج از ARM64 ویندوز10 داشته باشید. علاوه بر همه‌ی این‌ها به تعدادی باینری و نرم‌افزار نیاز دارید که در گیت‌هاب موجود هستند. البته انجام دادن همه‌ی آین‌ها خیلی هم سخت نیست درنتیجه باید بتوانید بدون مشکل خاصی کاری کنید که همه چیز به درستی اجرا شود. 
اما یک مشکل بزرگ وجود دارد. ARM ویندوز10 روی هیچ کدام از مدل‎های 3بی یا بی پلاس رزبری‌پای خیلی خوب کار نمی‌کند. بنا به گزارش تک اسپات، این ترکیب برای بعضی از وظایف خاص کاربردی است. درضمن شما باید برنامه‌های x86 را بازسازی کنید اما برای کارهای معمولی روزانه سرعت آنقدر پایین است که خیلی کاربردی نخواهد بود. 
با همه‌ی این‌ها این ارتقای بزرگی برای رزبری‌پای خواهد بود و در آینده بسیار کاربردی خواهد شد و روزی خواهد رسید که دستگاه‎های رزبری‌پای به کامپیوترهای شخصی ویندوز10 بسیار ارزان قیمت تبدیل خواهند شد. اما هم اکنون هم اجرای ویندوز روی پای بسیار هیجان انگیز است و اگر کمی صبور باشید به تجربه‌ی بسیار جذابی برایتان تبدیل خواهد شد. 

 

بیشتر بخوانید:

شش روش برای پرینت با استفاده از رزبری‌پای

 

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر