بهترین نرم افزارهای رایگان ریکاوری 2019

بهترین نرم افزارهای رایگان ریکاوری 2019

اگر به دنبال بهترین نرم افزارهای ریکاوری 2019 آن هم به صورت رایگان هستید، فیسیت را ببینید.

بک آپ گرفتن گرفتن از داده‌های مهم و حیاتی، توصیه‌ای است که باید به آن عمل کنیم اما متاسافانه تعداد افراد کمی هستند که این توصیه را جدی می‌گیرند و به صورت مرتب از داده‌هایشان بک آپ تهیه می‌کنند. چه شما جز دسته افرادی باشید که به بک آپ گرفتن عادت دارید و یا خیر، ممکن است به دلایلی برخی از داده‌های حیاتی‌تان را از دست بدهید. نگران نباشید ما برای رفع این مشکل بزرگ، استفاده از بهترین نرم افزارهای ریکاوری را پیشنهاد می‌کنیم. با فیسیت همراه باشید تا بهترین نرم افزارهای رایگان ریکاوری 2019 را به شما معرفی کنیم.

 

بهترین نرم افزارهای ریکاوری رایگان 2019

1- MiniTool Power Data Recovery Free

اولین نرم افزار لیست 5 تایی ما، MiniTool Power Data Recovery Free است که توصیه‌های مهمی را هنگام نصب برای شما دارد. مثلا اینکه نرم افزار را روی درایوی نصب نکنید که قرار است داده‌های آن را بازیابی کنید، زیرا این کار باعث دوباره نوشتن شدن فایل‌ها (اصطلاحا OverWrite) می‌شود.

نسخه رایگان این نرم افزار ریکاوری نسبت به نسخه پولی محدودیت‌هایی دارد اما با این وجود هم یکی از بهترین نرم افزارهای ریکاوری است. از جمله این محدودیت‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • فقط می‌توانید 1 گیگابایت داده را ریکاوری کنید.
  • نمی‌توانید اسکن نیمه‌کاره را نگه دارید و بعدا آن را ادامه دهید.
  • گاه و بی‌گاه باید تبلیغات بنری درون برنامه را تحمل کنید.
  • و...

در کنار این محدودیت‌ها، این نرم افزار ریکاوری امکانات زیادی دارد، مثلا می‌توانید اسکن را به یک نوع فایل خاص محدود کنید. یکی دیگر از قابلیت‌های جالب این نرم افزار امکان اسکن پارتیشن‌هایی است که حتی نمی‌توانید آن‌ها را ببینید. ضمنا با استفاده از MiniTool Power Data Recovery Free حتی می‌توانید حافظه‌های جداشدنی را هم ریکاوری کنید.

این نرم افزار ریکاوری بسیار سریع است و همچنین نتایج حاصل از اسکن هم قابلیت جستجو دارند تا راحت‌تر فایلی که به دنبالش هستید را پیدا کنید.

 

2- Disk Drill

یکی دیگر از بهترین نرم افزارهای ریکاوری 2019، نرم افزار Disk Drill است که به لطف واسط کاربری ساده، کار ریکاوری را بسیار راحت می‌کند و اصلا نیازی ندارید تا با گزینه‌های پیچیده سر و کله بزنید. حتی برای راحتی شما، اولین باری که شروع به کار با این نرم افزار می‌کنید، یک آموزش کوتاه و سریع هم برای شما ارائه می‌شود تا بدون نگرانی از نرم افزار ریکاوری Disk Drill استفاده کنید.

از این نرم افزار ریکاوری می‌توانید برای اسکن درایوهای سیستم و یا حافظه‌های جداشدنی و مموری کارت‌ها هم استفاده کنید. بنابراین یک نرم افزار ریکاوری همه‌کاره در اختیار دارید که اتفاقا با درصد بسیار بالایی موفق می‌شود فایل‌های پاک شده را ریکاوری کند.

این نرم افزار ریکاوری برای دو سیستم عامل ویندوز و مک و به صورت رایگان در دسترس شماست. البته در صورتی که بخواهید این نرم افزار از فرمت‌های مختلف بیشتری پشتیبانی کند و اسکن پیشرفته‌تری داشته باشد، می‌توانید نسخه pro آن را خریداری کنید. با این وجود شما را مطمئن می‌کنیم که در اغلب موارد همین نرم افزار رایگان کار شما را راه ‌می‌اندازد.

یکی از بهترین نرم افزار ریکاوری _ Disk Drill

یکی از بهترین نرم افزار ریکاوری _ Disk Drill

 

3- EaseUS Data Recovery Wizard Free

سومین مورد از لیست 5 تایی بهترین نرم افزارهای ریکاوری رایگان 2019، نرم افزار EaseUs Data Recovery است که بسیار ساده و کاربرپسند است. کافی است نرم افزار را نصب کرده و اجرا کنید تا از شما مسیر درایوی را بخواهد که باید فایل‌ها آن را بازیابی کنید و سپس روی دکمه اسکن کلیک کنید. البته این نرم افزار گزینه خاصی برای تنظیمات ندارد اما اگر دقیقا می‌دانید که داده‌های کدام پوشه پاک شده‌اند، برای اینکه سرعت کار بازیابی اطلاعات را بالا ببرید می‌توانید مستقیما مسیر همان پوشه را بدهید.

نتیجه اسکن درایو در یک پنجره مانند اکسپلورر نمایش داده می‌شود تا به سادگی بتوانید بین فایل‌های بازیابی شده حرکت کنید و حتی گزینه پیش نمایش (PreView) هم در دسترس شماست. حالا می‌توانید به راحتی هر کدام از فایل‌هایی که از اسکن شدن، بازیابی شده‌اند را انتخاب کنید تا به سیستم شما برگردند.

نسخه رایگان این نرم افزار ریکاوری تنها اجازه بازیابی 2 گیگابایت داده را به شما می‌دهد. اگرچه این اندازه برای بازیابی اطلاعات یک هارد و یا یک درایو کافی نیست، اما می‌تواند مهمترین اطلاعات شما را بازیابی کند.

اخبار مرتبط: بازیابی اطلاعات از دست رفته با EaseUS Data Recovery تنها در 5 دقیقه

 

4- Recuva

یکی دیگر از بهترین نرم افزارهای ریکاوری Recuva است که نه تنها برای درایوهای کامپیوتر و کارت حافظه بلکه برای ریکاوری آیپاد هم مناسب است.

این نرم افزار برخلاف نمونه‌های مشابه‌اش که روی سادگی تمرکز دارند، گزینه‌های بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد که به واسطه این گزینه‌ها می‌توانید سرچ را به صورت عمیق‌تر انجام دهید تا همه فایل‌های قابل بازیابی، ریکاوری شوند. همچنین می‌توانید اسکن را به نوع فایل خاصی محدود کنید.

علاوه بر ریکاوری دیتا، این نرم افزار دقیقا عمل عکس بازیابی اطلاعات را هم انجام می‌دهد، یعنی اگر صد در صد مطمئن هستید که باید برخی از فایل‌ها را حذف کنید، می‌توانید آن‌ها را غیر قابل بازیابی کنید. این قابلیت به شما کمک می‌کند تا فایل‌هایی که نباید به دست کسی برسد را با اطمینان خاطر از بین ببرید.

 

5- UnDeleteMyFiles Pro

پنجیم نرم افزار ریکاوری رایگان 2019 برخلاف پسوند Pro آخرش، رایگان است که می‌توانید فایل‌های گم شده شما را با توجه به فرمتی که دلخواهتان است (روی فرمت فایل شرط بگذارید) بازیابی کند.

این نرم افزار تنها کاری ریکاوری داده‌ها را انجام نمی‌دهد بلکه می‌تواند کارهایی مانند بازیابی ایمیل، بک آپ گرفتن از درایو و... را هم انجام دهید.

نرم افزار ریکاوری_ UndeleteMyFiles Pro

نرم افزار ریکاوری _ UndeleteMyFiles Pro

 

آیا تجریه استفاده از نرم افزارهای ریکاروی را داشته‌اید؟ پیشنهاد شما کدام نرم افزار است؟

 

اخبار مرتبط:

بازیابی اطلاعات از دست رفته با EaseUS Data Recovery تنها در 5 دقیقه

چگونه داده‌ های از دست‌ رفته را بازگردانی کنیم؟

منبع خبر: techradar


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

Salman

چهارشنبه, 07 اسفند 1398

چه ریکاوری نصب کنم

پاسخ

mohammd

یک‌شنبه, 21 دی 1399

سلام چرا بعضی از نرم افزارها کد کتیو میخوان تا میری بگیری پولیه اونم مال حساب و نرخ مال یه مشور دیگه است؟درضمن یه نرم افزار معرفی کنید که بشه تاریخ تنظیم کرد وبا توجه تاریخ اطلاعات ریکاوری کرد. سپاس

پاسخ

ثبت نظر