یوتیوب مقصر اصلی افزایش تعداد معتقدان به زمین مسطح

یوتیوب مقصر اصلی افزایش تعداد معتقدان به زمین مسطح

اشلی لاندروم پروفسور ارتباطات علمی در دانشگاه تگزاس تک است. زمینه‌ی تخصص او تأثیر ارزش‌های فرهنگی روی درک انسان از علم است. هم اکنون او روی افزایش باور مردم به مسطح بودن زمین تحقیق می‌کند. امروزه بیش از هر زمان دیگری مردم معتقدند که زمین مسطح است. جست‌وجوی گوگل درمورد «زمین مسطح» در پنج سال گذشته به شدت افزایش داشته و در سراسر دنیا در این مورد صحبت می‌شود. 
لاندروم با سی نفر از کسانی که معتقد بودند زمین مسطح است مصاحبه کرد و دریافت که همه پس از مشاهده‌ی ویدئوهای یوتیوب به این نتیجه رسیده‌اند. درحالی لاندروم به طور مستقیم یوتیوب را مقصر این اعتقاد نمی‌داند اما معتقد است که گوگل می‌تواند کارهایی برای جلوگیری از شایعات اشتباه علمی انجام دهند. 
او در مصاحبه با گاردین گفت: « اطلاعات بسیار خوبی روی یوتیوب موجود است اما از طرف دیگر اطلاعات غلط زیادی نیز وجود دارد». الگوریتم این شبکه به صورتی است که به کاربر ویدئوهای مشابه پیشنهاد می‌دهد. درنتیجه کاربر اطلاعات غلط خود را باور می‌کند. 
گوگل از این موضوع باخبر است که باید اقداماتی را انجام دهد تا اطلاعات غلط در یوتیوب منتشر نشود. این شرکت همچنین اعلام کرده که برنامه‌هایی برای مقابله با اینطور ویدئوها دارد. این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که :« ویدئوهای پیشنهادی که محتوایی غلط داشته و ممکن است برای کاربر خطرناک باشد، مثل ویدئوهایی که درمورد درمان‌های شفابخش کلاهبردارانه برای بیماری‌های جدی هستند، می‎گویند که زمین صاف است یا اطلاعات غلطی درمورد وقایع تاریخی مثل 11 سپتامبر می‌دهند را محدود می‎کنیم. یوتیوب همچنین اعلام کرد که این تغییر به صورت تدریجی اعمال خواهد شد. 
لاندروم نیز از دانشمندان خواست تا با استفاده از یوتیوب به عنوان پلتفرمی برای برقراری ارتباط با کاربران استفاده کرده و اطلاعات صحیح را در اختیار آن‌ها قرار دهند. او گفت :« ما نمی‎خواهیم که یوتیوب پر از ویدئوهایی باشد که می‌گویند به این دلایل زمین صاف است. بلکه به ویدئوهایی نیاز داریم که بگوید به چه دلایلی صاف بودن زمین غیرممکن است و این نظریه را برای کاربران اثبات کنند.»

 

بیشتر بخوانید:

مایکروسافت اعلام کرد که مشکل ویندوز آپدیت حل شده است

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

 

 

منبع خبر: cnet

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر