هفت نرم‌افزار رایگان برای دسترسی از راه دور به ویندوز و به اشتراک گذاری صفحه نمایش

هفت نرم‌افزار رایگان برای دسترسی از راه دور به ویندوز و به اشتراک گذاری صفحه نمایش

می‌خواهید صفحه ویندوز خود را با یک دوست یا همکار به اشتراک بگذارید تا بتوانید مشکلی را حل کنید؟ یا از طریق تبلت به دسکتاپ کامپیوتر دسترسی پیدا کنید تا روی تخت خود یک فیلم تماشا کنید؟ دسترسی از راه دور به گوشی بیش از پیش ساده شده است و ابزارها و نرم‌افزار رایگان بسیار زیادی برای این کار موجود است. در این مقاله بهترین ابزارهای رایگان را برای دسترسی از راه دور به ویندوز به شما معرفی می‌کنیم. 

 

1- TeamViewer

TeamViewer شناخته‌شده‌ترین ابزار شخص ثالث موجود برای این کار است. این نرم‌افزار ده ساله است و تقریباً همه‌ی کاربران از آن راضی هستند. TeamViewer تنها امکان دسترسی از راه دور و به اشتراک گذاری صفحه را ممکن نمی‌کند بلکه به شما اجازه می‌دهد تا بین دو کامپیوتر متصل فایل منتقل کنید، وبینار برگذار کنید و ارائه آنلاین دهید. 

در ابتدا شما باید یک کد پین وارد کنید تا بتوانید به دستگاه یک فرد دیگر دسترسی پیدا کنید. 

اگر به طور دائمی به یک گروه کامپیوتر متصل می‌شوید می‌توانید در حساب کاربری خود گروه بسازید و با یک کلیک به این کامپیوترها دسترسی داشته باشید. برخلاف بسیاری از رقیبان این نرم‌افزار امکان قرارهای گروهی را نیز فراهم می‌کند. در یک قرار گروهی می‌توانید به راحتی کنترل یک دستگاه را به کاربران دیگر نیز بدهید. 

دانلود

 

2- Chrome Remote Desktop

remote access

 

Chrome Remote Desktop یک مشکل کوچک دارد: هردو کامپیوتر باید مرورگر کروم را داشته باشند. اگر شما از یک مرورگر دیگر استفاده می‌کنید این ابزار برای شما کاربردی نخواهد بود. اما اگر از کروم استفاده می‌کنید و به دنبال یک راه ساده برای این کار هستید Chrome Remote Desktop بهترین گزینه پیش روی شماست. 

شما باید مرورگر را از وب استور کروم نصب کرده و با استفاده از کد رمزی که به شما داده می‌شود دو کامپیوتر را به یکدیگر متصل کنید. شما همچنین می‎توانید دو کامپیوتر را به صورت دائمی به هم متصل کنید. این نرم‌افزار به طور خاص برای کاربرانی ساخته شده که نیاز دارند صفحه نمایش خود را برای رفع اشکال یا دسترسی به یک فایل به اشتراک بگذارند، درنتیجه این نرم‌افزار گزینه‌های حرفه‌ای و پیچیده‌ای ندارد. هم اکنون یک نسخه بتا ازChrome Remote Desktop به عنوان اپلیکیشن وب موجود است. 

دانلود

3- Microsoft Remote Desktop

screen sharing

 

Microsoft Remote Desktop ابزار خود ویندوز برای به اشتراک گذاری صفحه نمایش است که از تکنولوژی پروتکل دسکتاپ از راه دور (RDP) استفاده می‌کند. درحالی که این نرم‌افزار به صورت پیش‌فرض در سیستم عامل ویندوز موجود است بهترین راه برای به اشتراک گذاری صفحه نمایش روی ویندوز نیست. بزرگ‌ترین مشکل این است که سرورهای RDP تنها روی ویندوز پرو و بالاتر موجود است. درنتیجه اگر از نسخه‎ی ویندوز هوم استفاده می‌کنید این نرم‌افزار روی دستگاه شما اجرا نخواهد شد. 

شاید تنظیم این نرم‌افزار برای کاربران تازه‌کار دشوار باشد. اگر قصد دارید به دستگاهی خارج از شبکه خانه متصل شوید باید آدرس IP کسی را که قصد اتصال به او را دارید بدانید. علاوه بر آن باید روترشان را تنظیم کنید تا اتصالات دسکتاپ از راه دور را بپذیرد. به طور کلی، Microsoft Remote Desktop برای کارهای شرکتی ساخته شده است. درنتیجه اگر می‌خواهید کامپیوتر دوست یا خانواده خود را تعمیر کنید این اپلیکیشن برای شما کاربردی نخواهد بود. 

دانلود

 

4- AeroAdmin

screen sharing

 

سازندگان AeroAdmin از نرم‌افزار TeamViewer ایده گرفته‌اند. نحوه کار این اپلیکیشن و رابط کاربری آن بسیار شبیه به هم هستند. اما برخلاف TeamViewer، این نرم‌افزار نیاز به نصب ندارد. تنها کافی است فایل 2 MB EXE را اجرا کرده و دستورالعمل گفته شده را طی کنید. درنتیجه شما می‌توانید یک کپی از آن را روی درایو فلش خود داشته باشید و روی هر دستگاهی از آن استفاده کنید. شما می‌توانید با استفاده از آدرس IP یا به اشتراک گذاری رمز داده شده آن را به کامپیوتر دیگر متصل کنید. علاوه بر آن می‌توانید کاری کنید تا اپلیکیشن پیش از وارد کردن اطلاعات حساب کاربری اجرا شود. اما اگر این کار را بکنید ممکن است به صورت ناخواسته به فردی دیگر امکان دسترسی به کامپیوتر خود را بدهید. 

دانلود

5- Seecreen

screen sharing

 

Seecreen رقیب اصلی AeroAdmin است. این نرم‌افزار به زبان جاوا نوشته شده و نیازی به نصب یا پیکربندی ندارد. تنها کافی است فایل 500 KB EXE را دانلود و اجرا کنید. مشخصات این نرم‌افزار مشابه AeroAdmin است. درضمن شما می‎توانید با کاربر دستگاه دیگر چت و یا تماس صوتی برقرار کنید، بین دو دستگاه فایل جابه‎جا کنید، چند حساب کاربری را مدیریت کنید و امکان دسترسی بدون نظارت را به دستگاه دیگر دهید. 

تنها تفاوت این نرم‌افزار با رقیب خود در رابط کاربری آن است. Seecreen خیلی ظاهر زیبایی ندارد. درنتیجه اگر نیاز به یک نرم‌افزار دسترسی از راه دور بدون نیاز به نصب دارید هردو را امتحان کنید تا ببینید از کدام‎یک بیشتر خوشتان می‎آید. نتیجه را در قسمت نظرات با ما درمیان بگذارید. 

دانلود

 

6- Lite Manager

screen sharing

 

Lite Manager یک اپلیکیشن رایگان نسبتاً شناخته نشده است که بسیاری از قابلیت‌های رقیبان گران قیمت خود را دارد. این اپلیکیشن به جز قابلیت‌های ساده مثل امکان چت و ارسال فایل، قابلیت‌های دیگری نیز دارد: 

• ضبط صفحه نمایش 

• نصب از راه دور نرم‌افزار 

• مشاهده نقشه شبکه 

• فیلترIP

• ویرایش رجیستری 

• اتصال 30 کامپیوتر 

• اتصال RDP

یک نسخه‎ی فروشی با قیمت ده دلار نیز از این نرم‌افزار موجود است ولی کاربران معمولی به آن نیازی نخواهند داشت. 

 

دانلود

7- AnyDesk

screen sharing

 

از AnyDesk هم می‌توان به عنوان یک برنامه قابل حمل و هم یک اپلیکیشن دسکتاپ استفاده کرد. اتصال دو اپلیکیشن بسیار ساده است. کلاینت تنها به آدرس یا نام مستعار AnyDesk میزبان نیاز دارد. علاوه بر آن گزینه‌ای برای دسترسی بدون نظارت وجود دارد. اگر دوست دارید به فایل‌های یک کامپیوتر دسترسی داشته باشید بدون این که کسی از آن استفاده کنید این نرم‌افزار برای شما بهترین گزینه است. 

قابلیت‌های دیگر این نرم‌افزار شامل یک اسلایدر است که تعادل را بین کیفیت و سرعت اتصال برقرار می‎کند، سینک کردن کلیپ‌برد، ضبط صفحه و میانبرهای صفحه کلید بین دو کامپیوتر است. 

دانلود

یک هشدار مهم 

اول این که بسیاری از هکرها با عنوان پشتیبان تکنولوژی از این اپلیکیشن‌ها سوء استفاده می‌کنند. ممکن است کسی با خانه شما تماس گرفته و شما را تشویق کند تا اپلیکیشن آن‌ها را روی دستگاه خود نصب کنید. اما همین که این کار را انجام دهید دسترسی کامل دستگاه خود را به آن‌ها داده‌اید. درنتیجه تنها امکان دسترسی از راه دور را به کسانی دهید که به آن‌ها اعتماد دارید. درضمن اگر از یک حساب کاربری برای ورود به اپلیکیشن استفاده می‎کنید باید بدانید که قابل هک است. در سال 2016 اپلیکیشن  TeamViewer قربانی یکی از این حملات شد. هزاران کاربر اعلام کردند که دستگاهشان هک شده است. حتی بعضی از این کاربران گفته بودند که از حسابشان پول دزدیده شده است. 

 

بیشتر بخوانید:

پنج اپلیکیشن برای داشتن تفکر مثبت و مبارزه با افسردگی

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.   

 

 

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

TiTAN

شنبه, 10 فروردین 1398

الان فقط anydesk مثل ادم کار میکنه
بقیه هم بیشتر لوکالن نه ریموت از راه دور
teamviewer خیلی وقته تحریمه !

پاسخ

زززز

دوشنبه, 03 آذر 1399

سلام خسته نباشید،
از این برنامه میشه در حین اینکه ویدیو کنفرانسی ارتباط داریم و در کنار سیستم سومی هم صفحه دسکتاپ رو داشته باشه بدون اینکه در ویدیو کنفرانس شرکت داده بشه، یه جورایی سیستم سوم مخفی متصل باشه و اصلا در ویدیو کنفرانس مشخص نباشه؟

پاسخ

ثبت نظر