معاون دادستان کل: فعالیت در حوزه ارز دیجیتال تلگرام اخلال در نظام اقتصادی است

ارز-دیجیتال-تلگرام--گرام_1550921667.png

معاون دادستان کل: فعالیت در حوزه ارز دیجیتال تلگرام اخلال در نظام اقتصادی است و با آن به صورت جدی برخورد خواهد شد.

چندی پیش تلگرام هم از ورود به حوزه ارز دیجیتال خبر داد و بنا بود که از آخر خرداد ماه ارز دیجیتال تلگرام با نام گرام (Gram) عرضه شود اما این اتفاق به تعویق افتاد و حالا به نظر می‌رسد که فعالیت این ارز از اسفندماه آغاز شود. به گفته جواد جاویدنیا، معاون امور فضلی مجازی دادستان کل کشور، حتی نسخه آزمایشی ارز دیجیتال تلگرام هم ارائه شده است.

جاویدنیا حتی درباره مراسم‌هایی توضیح داده که با حضور اعضای کانال‌های پرمخاطب تلگرام در دبی برگزار شده‌اند:

فعالان کانال‌های پرمخاطب تلگرامی را در دبی جمع کرده و مراسم‌هایی را در تهران برگزار کرده‌اند و وعده‌ی‌ درآمدهای آن‌چنانی داده‌اند. معتقدم این کار همچون هیزم زیر خاکستری است که غارت جدی را در پی خواهد داشت.

معاون دادستان کل کشور، تلگرام را پایه بسیاری از ناآرامی‌های کشور می‌داند و حالا هم ارز دیجیتال تلگرام را عاملی می‌داند که می‌تواند باعث ضررهای مالی شود. نگرانی او بیشتر از سوی افرادی است که بدون اطلاع در این حوزه سرمایه‌گذاری خواهند کرد. وی در این باره چنین توضیح داده است:

به محض اینکه این اتفاق بیفتد و افرادی که در تلگرام هستند و اطلاعی از رسانه‌های عمومی ندارند، به این امید که پول‌هایشان 10 یا 100 برابر شود، به سمت آن خواهند رفت و چه بسا از روستاها گرام بخرند و همان‌گونه که تلگرام پایه‌ی بسیاری از ناآرامی‌های کشور بوده، در این زمینه نیز ناآرامی‌هایی ایجاد خواهد کرد.

در آخر جاویدنیا به مردم و حتی مسئولان هم تذکر جدی داده است که ورود به این حوزه هم خسارت مالی و اقتصادی به دنبال خواهد داشت و هم اینکه به طور جدی با آن برخورد خواهد شد. وی در این باره چنین توضیح داد:

هر زمان که بخواهیم با تلگرام برخورد قاطع کنیم به‌گونه‌ای که فیلترشکن‌ها نیز بسته شود، اتفاقی که می‌افتد این است که بخش عظیمی از مردم با خسارت اقتصادی رو‌به‌رو خواهند شد و باری بر دوش نظام ایجاد خواهد کرد. این مشکل را به مسئولان اعلام کردیم و به مردم نیز تذکر می‌دهیم. از طرف دیگر برخی مسئولان نیز در این زمینه اعتمادسازی می‌کنند و حتی درگاه‌های بانکی نیز ارائه می‌شود که ما به‌طور جدی با این قضیه برخورد می‌کنیم و از رسانه‌ها می‌خواهیم تا در این زمینه اطلاع‌رسانی کنند.

در ایران چه می‌گذرد:

رمز ارز پیمان؛ ارز دیجیتال بومی، با پشتوانه طلا معرفی شد

سایت ثبت سفارش گوشی مسافری بسته می‌شود؛ موج تازه گرانی در راه است

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: ایرنا


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

amir

دوشنبه, 06 اسفند 1397

دقیقا کدوم اقتصاد میخاد ضربه ببینه که کسی حق نداره روی گرام سرمایه گذاری کنه!؟؟؟!!

پاسخ

ایمان

دوشنبه, 06 اسفند 1397

جناب دادستان، بهتر نیست به جای ورود به حوزه غیر تخصصی خودتون یه نگاهی به فساد رشوه پولشویی گرونی ووو بندازید حالا اقتصاد گل و بلبل افتاد تقصیر تلگرام؟! نترسید پاول دوروف راز دیتاهای شما رو بر ملا نمیکنه صد البته اشاره ای بهش شده چه فسادهایی صورت گرفته :)
یالا ببینم چه‌ جوری میتونی جلو تلگرام رو بگیری، یه سیب رو بندازی هوا هزار چرخ میخوره، ما که میدونیم دردتون اقتصاد نیست یه چیز دیگست ؛)

پاسخ

ثبت نظر