وزیر ارتباطات بین مخالفت‌های دادستان و حمایت رئیس جمهور، بی اعتنایی را انتخاب کرد

وزیر ارتباطات بین مخالفت‌های دادستان و حمایت رئیس جمهور، بی اعتنایی را انتخاب کرد

وزیر ارتباطات بین مخالفت‌های دادستان و حمایت رئیس جمهور بی اعتنایی را انتخاب کرد.

وزیر جوان ارتباطات و فناوری اطلاعات این روزها خودش سوژه بحث‌ها شده است. گویا روز گذشته یعنی 5 اسفندماه دادستانی کل کشور خیلی واضح انگشت اتهامش را به سمت آذری جهرمی گرفته بود و حتی ادعا کرده بود که از وزیر ارتباطات شکایت شده و برایش پرونده قضایی تشکیل شده است که به گفته جواد جاویدنیا، معاون دادستان کل کشور، دلیل این شکایت دو موضع بود:

  • عدم اجرای قوانین و مقررات دولتی
  • بسترسازی برای جاسوسی رایانه‌ای دشمنان از اطلاعات کلان مردم (بیگ‌دیتا)

 

انتقاد حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور، جدی‌تر و علنی‌تر این حرف‌ها بود. واضح بگوییم که علنا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را مسئول جرایم بالای رایانه‌ای کرد و چنین گفت:

امروز فضای مجازی بستر ننگ‌آوری برای تحقق جرائم اخلاقی و مالی شده است. مردم گرفتار هستند، چه کسی مسئول است؟ خطاب من به شخص وزیر ارتباطات است و باید ایشان جوابگو باشد که برای پاک‌سازی فضای مجازی همکاری نکرده‌اند و مصوبات را اجرا نمی‌کنند. بازی کردن با الفاظ هیچ‌گاه کارگزار نخواهد شد. ما تلاش می‌کنیم اما جور دیگری عمل کرده و در مقابل فرمایش و دستور اکید رهبری مقابله می‌کنند.

 

وزیر جوان بی اعتنایی پیشه کرد

آقای محترم وزیر اما این مسئله اینقدری برایش اهمیت نداشت که حتی بخواهد در شبکه‌های اجتماعی درباره‌اش حرفی هم بزند! اصلاً نه فقط شبکه‌های اجتماعی که حتی آقای وزیر جواب خبرنگاران را هم به گونه‌ای داد که بیشتر نشان می‌داد این صحبت‌ها، انتقادها و حتی موضوع شکایت، برایش بی‌اهمیت است. در عوضش کنایه وار توضیح داد که برای رسیدگی به ماموریت‌هایش، وقت سرخاراندن برای پرداختن به موضوعات حاشیه‌ای را ندارد:

از 6 صبح تا 12 شب مشغول هستم و با توجه به مشکلات اقتصادی مردم و وظایف ما، وارد حاشیه شدن به سود ما و کشور نیست. اشتغال یکی از درخواست‌های جدی مردم و رئیس جمهور از ما است و وظیفه خود می‌دانیم که همه وقت و انرژی خود را روی این مسائل بگذاریم. خیلی پیگیری نکردم که مسئله چیست و این مسائل هم نمی‌تواند ما را از مسیری که در آن قرار داریم به حاشیه ببرد. باید تلاش کنیم وضعیت اشتغال را در حوزه فناوری اطلاعات توسعه دهیم و مأموریت‌هایی نیز در این زمینه به ما محول شده است و وقت سرخاراندن برای پرداختن به موضوعات حاشیه‌ای را ندارم.

 

آقای رئیس جمهور پشت وزیرش درآمد

آقای رئیس جمهور نظرش اما کاملاً متفاوت است و امروز بعد از رونمایی از سامانه‌های مربوط به شفافیت و مبارزه با فساد از وزیر ارتباطات جوانش دفاع کرد. جالب اینجاست که حتی از برخورد بی‌تفاوت آقای وزیر  اتفاقاً شدیداً هم خشنود شده بود چون به نظرش برخی خواسته‌ها بی‌ربط است!

در آخر هم آقای رئیس جمهور از جوان‌ترین و نترس‌ترین وزیرش چنین دفاع کرد:

امروز وزیر جوان داریم که قوه قضاییه می‌گوید از او شکایت می‌کند اما او نمی‌ترسد. کار خودش را با قدرت انجام می‌دهد. حالا یک نفر هم از قوه قضاییه بگوید ما از او شکایت می‌کنیم؛ خب بکنید! وزیر جوانی که به نفع مردم کار می‌کند و به دستورات بی‌ربط اعتنا نمی‌کند، این می‌شود وزیر. نه وزیری که حساب و کتاب کند که سه سال دیگر دولت تمام می‌شود و بعدش کجا می‌رود.

 

از زبان طناز فیسیت:

ترامپ هنوز 5G را بدست نیاورده، تقاضای 6G داده

گلکسی فولدهای دست ساز کاربران را ببینید؛ تمسخر سامسونگ بین کاربران توییتر

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر