ردمی نوت 7 پرو؛ میانرده خوش قیمت شیائومی با دوربین 48 مگاپیکسلی رونمایی شد

ردمی نوت 7 پرو؛ میانرده خوش قیمت شیائومی با دوربین 48 مگاپیکسلی رونمایی شد

ردمی نوت 7 پرو (Redmi Note 7 Pro)؛ میانرده خوش قیمت شیائومی با دوربین 48 مگاپیکسلی رونمایی شد.

پرچمداران حداقل 1000 دلاری اصلا این روزها عجیب نیست و مدت‌هاست که می‌بینیم اپل، سامسونگ، هواوی، سونی و... گوشی‌های پرچمدار خود را با قیمت‌های حداقل 1000 دلار راهی بازار می‌کند. همین موضوع باعث شده تا گوشی‌های ارزان قیمت‌تر برای مردم جذابیت بیشتری پیدا کنند؛ مخصوصا اگر این گوشی‌ها به حدی قدرتمند باشند که عملا تفاوت چشم‌گیری با پرچمداران نداشته باشند.

شیائومی یکی از کمپانی‌هایی است که نه تنها محصولاتش مقرون به صرفه هستند، حتی پرچمدار 2019 خود، شیائومی Mi 9 را هم با قیمتی تقریبا نصف بقیه پرچمداران راهی بازار کرد. این کمپانی همیشه به دنبال این بوده که سهم بازار منصافه‌ای را بدست بیاورد. نمونه بارز این رویکرد را در گوشی ردمی نوت 7 می‌بینیم، گوشی که در عین داشتن قابلیت‌ها و مشخصات بسیار خوب، تنها 150 دلار قیمت داشت و جالب اینکه پیش فروش آن در کمتر از 10 ثانیه به پایان رسید!

حالا شیائومی نسخه حرفه‌‌ای‌تر این گوشی را با نام ردمی نوت 7 پرو (Redmi Note 7 Pro) و با مشخصاتی بهتر رونمایی کرده است. با فیسیت همراه باشید تا نگاهی نزدیک به این گوشی، مشخصات و ارزش خریدش داشته باشیم.

 

بررسی گوشی ردمی نوت 7 پرو

طراحی طبق ترند بازار

ردمی نوت 7 پرو به صفحه نمایش 6.3 اینچی با رزولوشن 1080 در 2340 مجهز شده است که هر دو پنل جلویی و پشتی از شیشه گوریلا گلسی 5 بهره می‌برند. طراحی این گوشی هم تفاوتی با برادر بزرگ‌ترش؛ ردمی نوت 7 ندارد. در ردمی Note 7 Pro شاهد حاشیه‌های باریک و همچنین ناچ قطره‌ای هستیم. ناچ قطره‌ای یکی از به‌روزترین ترفندهایی که در دنیای گوشی‌های هوشمند برای استفاده هرچه بیشتر از صفحه نمایش، به کار گرفته می‌شود. شیائومی هم هیچگاه ترند بازار را از یاد نمی‌برد و حالا هم در این گوشی شاهد استفاده از ناچ قطره‌ای هستیم.

ناچ قطره‌ای در گوشی ردمی Note 7 Pro

ناچ قطره‌ای در گوشی ردمی Note 7 Pro

 

دوربینی به قدرتمندی یک پرچمدار

گوشی ردمی Note 7 Pro اگرچه یک گوشی میانرده است اما شیائومی در آن از دوربینی استفاده کرده است که در حد یک پرچمدار تمام عیار است؛ دوربین دوگانه با سنسورها 48 و 5 مگاپیکسلی که از هوش مصنوعی قدرت می‌گیرند. هر دو این دوربین‌ها از سنسور دوربین پرچمدار سونی یعنی IMX 586 بهره می‌برند. دوربین سلفی این گوشی هم به لنز 13 مگاپیکسلی مجهز شده است که درخور یک میانرده است.

 

سخت افزاری میانرده اما با عملکرد بالا

این گوشی میانرده از پردازنده اسنپدارگون 675 بهره می‌برد که یک پردازنده میان‌رده است و شاید هم اصلی‌ترین دلیلی که ردمی Note 7 Pro را به یک میانرده تبدیل کرده است، همین چیپست باشد. این در حالی است که در نسخه معمولی این گوشی از چیپست اسنپدراگون 660 استفاده شده بود.

در کنار پردازنده 675 اسنپدراگون، این گوشی از پردازنده گرافیکی آدرنو 612 بهره برده است که این مورد هم جز میانرده‌هاست.

 

حافظه‌ای که به زودی‌ها پر نمی‌شود

با وجود دوربینی به قدرتمندی یک پرچمدار، بی‌شک حافظه این گوشی باید به حدی باشد که جوابگوی نیاز کاربر باشد. از این رو ردمی نوت 7 پرو در دو نسخه با حافظه‌های داخلی 64 و 128 گیگابایت راهی بازار خواهد شد که به ترتیب دارای حافظه رم 4 و 6 گیگابایتی هستند. ضمنا اگر این میزان حافظه داخلی همچنان برای شما کم است، نگران نباشید زیرا می‌توانید از اسلات سیم کارت دوم برای قرار دادن حافظه MicroSD تا 256 گیگابایت استفاده کنید.

 

باتری پرظرفیت و شارژ سریع

ردمی Note 7 Pro به باتری لیتیوم یونی 4000 میلی آمپر ساعتی غیرقابل تعویض مجهز شده است بنابراین نگرانی تمام شدن باتری تا حد زیادی برطرف خواهد شد. از سوی دیگر این گوشی به قابلیت شارژ سریع 18 واتی (Quick Charge 4) هم مجهز شده است.

مشخصات اجمالی ردمی نوت 7 پرو

مشخصات اجمالی ردمی نوت 7 پرو

این گوشی ارزش خرید دارد؟

مشخصات ردمی نوت 7 پرو را که می‌بینیم، به جز چیپست پردازنده و پردازنده گرافیکی، هیچ نقطه ضعف دیگری به چشم نمی‌آید. دوراقع سایر مشخصات این گوشی تفاوت چندانی با یک پرچمدار قدرتمند ندارد. این در حالی است که شیائومی برای این گوشی میانرده برچسب قیمتی 200 یورو را در نظر گرفته است اما همانطور که می‌دانید پرچمداران حداقل قیمتی حدود 1000 دلار دارند.

 

 

تازه‌ترین‌های دنیای گوشی‌های هوشمند:

شیائومی می 9؛ اولین گوشی پرچمدار 2019 با قیمت 515 دلاری رونمایی شد

خانواده گلکسی اس 10 رونمایی شدند؛ پرچمداران 2019 سامسونگ

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر