فیشینگ جدیدی با موضوع تیک آبی اینستاگرام، حساب‌های اینستاگرام زیادی را هک کرد

فیشینگ جدیدی با موضوع تیک آبی اینستاگرام، حساب‌های اینستاگرام زیادی را هک کرد

فیشینگ جدیدی با موضوع تیک آبی اینستاگرام، حساب‌های اینستاگرام زیادی را هک کرد.

اینستاگرام یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی در سراسر دنیاست که در ایران ما هم تعداد زیادی مخاطب دارد. یکی از نشانه‌هایی که صفحات معتبر را از صفحات تقلبی و یا عادی متمایز می‌کند، تیک آبی اینستاگرام است. پس خیلی از افراد به دنبال دریافت تیک آبی اینستاگرام هستند اما از آنجایی که این پروسه کمی پیچیده است، خیلی‌ها موفق به دریافت تیک آبی اینستاگرام نمی‌شوند.

حالا هکرها از همین مسئله و البته تمایل کاربران به دریافت تیک آبی استفاده کرده‌اند و خودشان را به عنوان افراد تیم اعطاکننده تیک آبی اینستاگرام جا زده‌اند. این هکرها برای کاربران زیادی ایمیلی را ارسال کرده‌اند و از کاربران خواسته‌اند تا برای دریافت تیک آبی، درخواستشان را پر کنند.

 

سهل‌انگاری همیشه دلیل لو رفتن اطلاعات می‌شود

بنا به بررسی‌های شرکت امنیتی ترندمیکرو، افراد زیادی گول این ایمیل‌های تقلبی را خورده‌اند، روی لینک درون ایمیل کلیک کرده و اطلاعات حساب اینستاگرام‌شان، مانند نام کاربری، رمز عبور، ایمیل و... را در اختیار هکر گذاشته‌اند. بنابراین به همین سادگی حساب اینستاگرام آن‌ها هک شده‌ است.

هک شدن حساب اینستاگرام این دسته کاربران با تهدید به پاک کردن حساب آن‌ها همراه بوده، مگر اینکه مبلغی را به هکر پرداخت شود. حتی در مواردی هم از قربانی‌های درخواست ویدیو برهنه شده است. با این وجود بنا به بررسی‌ها حتی در صورت پرداخت پول هم حساب هک شده به حالت عادی برنگشته است.

قربانیان این فیشینگ بیشتری افرادی هستند که بین 15 هزار تا 70 هزار فالوور دارند، مثلاً بازیگران، خواننده‌ها، سلبریتی‌ها و حتی صاحبان استارتاپ‌ها.

 

اینستاگرام ایمیل‌های دریافت تیک آبی را تکذیب کرد

وب سایت CNN موضوع ایمیل‌های فیشینگ را از اینستاگرام پیگیری کرده است و اینستاگرام هم قاطعانه چنین پاسخ داده است:

ما هرگز ایمیلی درباره تأیید هویت ارسال نکرده‌ایم و مطمئناً هیچ‌گاه تلاشی برای فروش تیک آبی هم نخواهیم کرد. در واقع به جز تبلیغات، اینستاگرام هیچ محصول یا خدماتی را نمی‌فروشد و هیچ پیشنهادی را از طریق ایمیل ارائه نمی‌کند.

بنابراین هر ایمیلی که از سمت اینستاگرام با این موضوع را دریافت کردید، به طور کلی آن را نادیده بگیرید و به هیچ عنوان اطلاعات حسابتان را در اختیار هکر قرار ندهید.

 

فیشینگ را جدی بگیرید

هنوز مشخص نیست که چه گروهی پشت این حمله فیشینگ هستند اما به نظر می‌رسد که زبان ترکیه‌ای داشته باشند. به هر ترتیب باید بدانید که فیشینگ یکی از ساده‌ترین روش‌های هک است و متأسفانه به دلیل سهل‌انگاری و یا پیشنهادات غیرواقعی اما جذاب، خیلی از افراد قربانی آن می‌شوند. توصیه می‌کنیم قبل از کلیک کردن روی هر لینک مشکوکی، از صحت لینک چه از نظر گرامری و چه از نظر نوشتاری اطمینان پیدا کنید. معمولاً با تایپ یک حرف به اشتباه اما با شباهت زیاد به حرف اصلی درون لینک، هکرها شما را فریب می‌دهند.

 

اخبار مرتبط: 

همه زیر و بم‌های دیلیت اکانت موقت و دائمی اینستاگرام

دانلود استوری اینستاگرام به صورت ناشناس

چطور بفهمیم چه کسی از استوری اینستاگرام ما اسکرین شات گرفته است

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: CNN


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر