سامانه گمرک برای ثبت گوشی‌های مسافری مجدداً باز شد

سامانه گمرک برای ثبت گوشی‌های مسافری مجدداً باز شد

سامانه گمرک برای ثبت گوشی‌های مسافری مجدداً باز شد.

بسته شدن سامانه ثبت گوشی‌های مسافری مسئله‌ای شده که چندی است خبرساز شده و بخش زیادی از مردم را درگیر کرده است. این مسئله حتی باعث شد که به دلیل کمبود کالا و افزایش قیمت‌ها، برخی فروشگاه‌های موبایل در برخی شهرها قصد تعطیلی بازار موبایل را هم بکنند؛ اقدامی که با شعار مرگ بر رجیستری همراه بود. 

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توییترش خودش به این مسئله واکنش نشان داده و چنین نوشته است:

«مرگ بر رجیستری» شعاری است که روی دیگر سکه «زنده باد قاچاق» است. مشکل صنف عرضه کنندگان تلفن همراه جای دیگری است-که باید حل شود- طرح ثبت تلفن همراه که هزاران میلیارد تومان از قاچاق جلوگیری کرده است، نیست. شفافیت و مبارزه با فساد هزینه‌ای دارد که با پرداخت آن مشکلی ندارم. #حق‌الناس

نظر وزیر ارتباطات درباره شعار مرگ بر رجیستری

نظر وزیر ارتباطات درباره شعار مرگ بر رجیستری

 

سامانه گمرک دوباره باز شد

حالا اما به نظر می‌رسد این مشکل در حال رفع شدن است و سامانه گمرک و رجیستری دوباره در حال فعال شدن است. درواقع به نظر می‌رسد شکایت‌ها به نتیجه رسیده است و باعث شده تا شب گذشته، کمیته رجیستری تصمیم جدیدی را اتخاذ کرده و دوباره امکان ثبت و رجیستری مجدد گوشی‌های مسافری را بدون رفت و آمد و خروج از کشور فراهم شده است.

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، محبی، معتقد است این تصمیم آرامش را به بازار موبایل بر خواهد گرداند و قیمت بالا رفته گوشی‌های هوشمند را هم بین 20 تا 30 درصد کاهش خواهد داد.

 

در ایران چه می‌گذرد:

سایت ثبت گوشی مسافری روی گوشی قاچاق بسته شد

خبر خوب وزیر ارتباط: از هفته آینده همه ایران سرای شماست

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: مهر


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر