هفت اپلیکیشن کاربردی برای مدیریت سیم کارت روی اندروید

هفت اپلیکیشن کاربردی برای مدیریت سیم کارت روی اندروید

مدیریت سیم کارت گوشی معمولاً آخرین اولویت بیشتر افراد است. به احتمال زیاد وقتی یک گوشی جدید می‌خرید سیم کارت را وارد آن کرده و تا زمانی که بخواهید آن را تعویض کنید حتی دیگر نگاهش هم نمی‌کند. اما سیم کارت حاوی اطلاعات بسیار مهمی است. اگر اپلیکیشن مدیریت سیم کارت را روی گوشی اندروید خود نصب کنید می‌توانید به راحتی به این اطلاعات دسترسی پیدا کرده و آن را مدیریت کنید. 

 

چه اطلاعاتی روی یک سیم کارت است؟ 

ماژول شناسنده مشترک ( سیم کارت) حاوی اطلاعات بسیار مهمی درمورد گوشی شماست: 

د شماره بین‌المللی شناسنده موبایل ( IMSI): یک شماره 15 رقمی که شما را روی شبکه موبایل شناسایی می‌کند. 

ن کلید احراز هویت: سیم کارت دارای یک کلید 128 بیتی احراز هویت است که اتصال شما را به شبکه تأیید می‌کند 

• مخاطبین و اس‌ام‌اس: یک سیم کارت می‌تواند تا 500 مخاطب و پیام را در خود ذخیره کند. اگر شما سیم کارت را وارد یک دستگاه دیگر کنید مخاطبین نیز جابه‌جا می‌شوند. 

• PIN و PUK: شما می‌توانید با تأیین یک کد پین دسترسی به سیم خود را محدود کنید (این پین با کد پین گوشی متفاوت است). کد PUK برای باز کردن کد پین استفاده می‌شود. 

• اطلاعات موقتی: سیم کارت شما همچنین حاوی اطلاعات موقتی درمورد گوشی، مثل محل سکونت (LAI)، لیست سرویس‌هایی که اجازه‌ی دسترسی به آن‌ها را دارید و شناسه‌های SMSC است. 

اما بهترین اپلیکیشن‌ها برای مدیریت سیم کارت برای اندروید چیست؟ در این مقاله فیسیت نگاهی به بهترین‌ها می‌اندازیم: 

 

1- My SIM Toolkit Manager

سیم کارت

 

اپلیکیشن My SIM Toolkit Manager به شما این امکان را می‌دهد تا به داده‎هایی که در بالا گفتیم دسترسی داشته باشید. علاوه بر آن به شما این امکان را می‌دهد تا خیلی سریع به اطلاعات دیگری نیز درمورد گوشی خود دسترسی داشته باشید. شما می‎توانید از این اپلیکیشن برای دیدن شماره IMSI خود، ID دستگاه ( IMEI, MEID و ESN)، نوع شبکه، سرویس ارائه دهنده شبکه و نوع گوشی خود استفاده کنید. 

این اپلیکیشن همچنین به شما امکان دسترسی به اطلاعاتی را می‎دهد که نمی‎توانید طور دیگری به آن‌ها دسترسی داشته باشید. مثل شماره سریال سیم کارت، صادر کننده و کشور مبدأ. شما همچنین می‎توانید با استفاده ازMy SIM Toolkit Manager مخاطبین ذخیره شده روی سیم‌کارت خود را ببینید. درضمن می‎توانید در بین آن‎ها جست‎وجو کنید، مخاطبین را اضافه ، ویرایش و یا حذف کنید. 

دانلود

 

2- SIM Tool Manager

سیم کارت

 

SIM Tool Manager چند قابلیت بیشتر از My SIM Toolkit Manager دارد. همه‎ی قابلیت‌هایی که انتظار دارید در این اپلیکیشن موجود است. برای مثال شما می‌توانید اوپراتور و کشور مبدأ سیم کارت خود و همچنین شماره IMSI و IMEI شماره سریال سیم کارت و غیره را ببینید. اما چیزی که این اپلیکیشن را متمایز می‌کند قابلیت‌های اضافی آن است. ابزار مدیریت مخاطبین SIM Tool Manager بسیار بهتر از My SIM Toolkit Manager است. امکان اضافه کردن یا فرستادن مخاطبین، حذف کلی، کپی شماره‌ها در کلیپ‌برد گوشی، به اشتراک گذاری مخاطبین و بکاپ لیست مخاطبین وجود دارد. درضمن داده‌های بیشتری از جمله شماره تلفن، نوع و مدل گوشی، شماره سریال و شماره تماس صوتی نیز در دسترس هستند. 

دانلود

 

3- SIM Tool Dark Edition

سیم کارت

 

اگر شما هم از کسانی هستید که اپلیکیشن‌ها را با تم تیره ترجیح می‌دهید ما به شما SIM Tool Dark Edition را پیشنهاد می‌دهیم. این اپلیکیشن دقیقاً مشابه SIM Tool Manager است و تنها تم آن تفاوت دارد. هنوز معلوم نیست چرا سازندگان این دو اپلیکیشن هردو تم را در یک برنامه قرار ندادند اما حتماً دلیلی برای این کار داشته‌اند. 

دانلود

 

4- SIM Contacts Manager

سیم کارت

 

SIM Contacts Manager بیشتر تمرکزش روی یک موضوع است. همانطور که از نامش پیداست تخصص این اپلیکیشن مخاطبین روی سیم کارت شماست. این اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد تا مخاطبین را به طور یکجا از سیم کارت خود به حافظه گوشی منتقل کنید ( و برعکس) یا آن‌ها را اضافه و یا حتی ویرایش کنید. اما برخلاف دیگر اپلیکیشن‌ها  SIM Contacts Manager تلفن هم هست. شما می‌توانید با آن تماس برقرار کنید و یا پیام کوتاه بفرستید. 

دانلود

 

5- SIM Card Recover and Manager

سیم کارت

 

اگر سیم‌کارت خود را عوض کنید چه بلایی سر همه‌ی داده‌های روی سیم کارت شما خواهد آمد؟ شاید بدون این که فکر کنید سیم کارت قدیمی خود را دور بیندازید. SIM Card Recover and Manager به شما این امکان را می‌دهد تا هر اطلاعات مهمی را از سیم کارت قدیمی خود نجات داده و آن را به تراشه جدید خود منتقل کنید. 

انتقال این اطلاعات بسیار ساده است. با استفاده از این اپلیکیشن فایل بکاپ مخاطبین (VCF) را به حافظه داخلی گوشی یا کارت اس‌دی خود منتقل کنید، سیم کارت را سواپ کنید و با فشار دادن دکمه import داده‌ها را به کارت جدید خود منتقل کنید. 

دانلود

 

6- SIM Card Reader

سیم کارت

 

SIM Card Reader بیشتر شبیه به My SIM Toolkit Manager و SIM Tool Manager است و اطلاعاتی را درمورد سیم کارت و گوشی به شما نشان می‌دهد. شما می‌توانید با استفاده از این اپلیکیشن شماره سریال، شماره IMEI، اپراتور سیم، اطلاعات پیام صوتی، شماره SMSC و غیره را ببینید. البته این اپلیکیشن بعضی از اطلاعاتی را که در دیگر اپلیکیشن‌ها می‌توان یافت ندارد اما از نظر ظاهری یکی از بهترین اپلیکیشن‌های این لیست است. اگر طراحی برای شما مهم است از این اپلیکیشن خوشتان خواهد آمد. 

دانلود

 

7- اپلیکیشن اپراتور شبکه تلفن همراه 

بعضی از اپراتورهای شبکه تلفن همراه به صورت خودکار یک اپلیکیشن مدیریت سیم کارت دارند که یا به صورت خودکار روی گوشی شما نصب می‌شوند و یا خودتان باید آن را نصب کنید. کیفیت این اپلیکیشن‌ها بستگی به خود اپراتور دارد. بعضی از آن‌ها ممکن است قابلیت‌های اپلیکیشن‌های شخص ثالثی که گفتیم را داشته باشند درحالی که بعضی دیگر تنها تبلیغات را به شما تحمیل می‌کنند و یا شما را تشویق می‌کنند تا در سرویس‌هایی مثل فال، اخبار یا چیزهای دیگر که باید برای آن‌ها پول پرداخت کنید ثبت نام کنید. 

 

بیشتر بخوانید:

ترفندی ساده برای رفع مشکل مسدود شدن اپ‌های ایرانی روی iOS

بهترین ترفندهای اندروید برای گوشی‎های روت نشده

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.  

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر