به دنبال قطع دسترسی به برنامه‌های ایرانی روی iOS، کاربران آیفون‌هایشان را خاموش کردند

به دنبال قطع دسترسی به برنامه‌های ایرانی روی iOS، کاربران آیفون‌هایشان را خاموش کردند

به دنبال قطع دسترسی به برنامه‌های ایرانی روی iOS، کاربران آیفون‌هایشان را خاموش کردند.

چند روزی است که اپلیکیشن‌های ایرانی در سیستم عامل iOS دچار اختلال شده‌اند و اجرای آن‌ها ممکن نیست. البته بسته شدن برنامه‌ها تنها محدود به ایران نیست. درواقع قطع دسترسی به برخی برنامه‌ها به دلیل عدم رعایت قوانین اپل بوده اما داستان برنامه‌های ایرانی کمی متفاوت است. داستان تحریمی جدید است زیرا برنامه‌های ایرانی همه قوانین را رعایت کرده بودند.

قطع دسترسی به برنامه‌ها روی گوشی‌های آیفون به حدی جدی است که مسئولان دولتی هم درباره آن اظهارنظر کرده‌اند. حتی برخی مسئله ممنوعیت واردات گوشی آیفون را مطرح کرده‌اند. البته هیچ‌کدام از این افراد، مسئولیت چنین کاری را به عهده نداشتند.

حالا امروز وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در آیین اختتامیه ششمین دوره جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری، در مورد قطع دسترسی به برنامه‌های ایرانی روی آیفون اظهارنظر کرده است. به باور او اگر ابزار و یا فناوری به بازار پشت کند محکوم به شکست است.

آذری جهرمی حتی از خاموش کردن گوشی‌های آیفون توسط کاربران به دنبال این ماجرا خبر داده است. البته هنوز آمار دقیق این افراد مشخص نیست اما آذری جهرمی گفته است که به‌زودی این آمار مشخص خواهد شد.

محمدجواد آذری جهرمی همچنین اعلام کرده که مردم امروزی گوشی را برای نیازهای اولیه ارتباطی نمی‌خواهند و توقع بالاتری نسبت به این گجت‌ها دارند:

گوشی زندگی روزمره آن‌ها را پیش می‌برد و گوشی‌ای که نتوان از خدمات حمل و نقل، بانکی و سایر اپلیکیشن‌های آن استفاده کرد، محکوم به خارج شدن از بازار است.

 

اخبار مرتبط:

آیا واردات آیفون به ایران ممنوع می‌شود؟ 

ترفندی ساده برای رفع مشکل مسدود شدن اپ‌های ایرانی روی iOS

 

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر