استخراج بیت کوین دوباره پس از یک سال سودده شد

استخراج بیت کوین دوباره پس از یک سال سودده شد

استخراج بیت کوین دوباره پس از یک سال، دوباره سودده شد.

بعد از روند صعودی و باورنکردنی که بیت کوین در سال 2017 و اوایل 2018 داشت، در چندین ماه گذشته به حدی بازار این ارز دیجیتال از سکه افتاده بود که مراکز ماینینگ زیادی قراردادهای خود را برای استخراج بیت کوین پایان داده بودند. درواقع به نظر می‌رسید که بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال دیگر سودی برای استخراج نداشته باشند. حالا اما به نظر می‌رسد که ورق برگشته باشد و دوباره بعد از چندین ماه، استخراج بیت کوین سوددهی دارد.

بنا به آمارهایی که از سوی گروه تحقیقات بلاک چین به نام Diar منتشر شده، نشان می‌دهد که درآمد حاصل از ماینینگ بیت کوین در ماه گذشته، کمترین مقدار در 19 ماه گذشته را داشته است. سود ماینرها هم به همین شیوه روند نزولی داشته و سودشان از 94 درصد در ابتدای سال 2018 به 32 درصد در ابتدای سال 2019 رسیده است. مجددا در این مورد هم، یک ماه گذشته کمی سودآورتر بوده زیرا این میزان سود ماینرها به 39 درصد رسیده است.

روند سود دهی استخراج ارز دیجیتال بیت کوین در یک سال گذشته

روند سود دهی استخراج ارز دیجیتال بیت کوین در یک سال گذشته

 

دلیل سود آوری مجدد ماینینگ چیست؟

ماجرا اینجاست که سود حاصل از ماین ارزها دیجیتال مستقیما به ارزش پاداش استخراج، هزینه برق مصرفی و ارزش ارز دیجیتال استخراجی بستگی دارد. از سوی دیگر پس از اندکی، دیگر دستگاه‌های ماینینگ دیگر جواب گوی سختی شبکه نیستند و کارآرایی مناسب را ندارد به همین دلیل ماینرها مجبورند که دستگاه‌های جدیدتری را خریداری کنند. شاید افزایش سود ماینتیگ ارز دیجیتال هم دقیقا به همین دلیل بوده که ماینرها دست از استفاده از دستگاه‌های قدیمی برداشته‌اند و دستگاه‌های تازه نفس دیگری را جایگزین کرده‌اند. از سوی دیگر ثبات نسبی قیمت ارز دیجیتال در ماه‌های گذشته هم می‌تواند دلیل افزایش سود استخراج باشد.

حالا باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا ارز دیجیتال باز هم سود آوری دوران طلایی خود را بدست خواهد آورد یا خیر. نظر شما در این باره چیست؟ آیا هنوز هم ماین کردن بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را سودآور می‌دانید؟

 

 

اخبار مرتبط:

کوین هایو؛ محبوب‌ترین کد دزدی ارز دیجیتال برای هکرها، به کارش پایان می‌دهد

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: thenextweb


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر