قابلیت تشخیص چهره سامسونگ گلکسی اس 10 به سادگی یک ویدیو گول می‌خورد (تماشا کنید)

قابلیت تشخیص چهره سامسونگ گلکسی اس 10 به سادگی یک ویدیو گول می‌خورد (تماشا کنید)

قابلیت تشخیص چهره سامسونگ گلکسی اس 10 به سادگی یک ویدیو گول می‌خورد (تماشا کنید).

عمر قابلیت تشخیص چهره به زمان عرضه اندروید 4.0 برمی‌گردد اما این تکنولوژی در آن روزها نه تنها مورد توجه قرار نگرفت بلکه نادیده هم گرفته شد. اپل اما با معرفی آیفون X، گوشی پرچمدار اپل به مناسبت دهمین سالگرد عرضه آیفون، این تکنولوژی را با نام face ID، به حدی بزرگ کرد که تقریبا نسخه اندرویدی این قابلیت، یعنی Face unlock به جز جدانشدنی همه گوشی‌های پرچمدار 2018 تبدیل شد.

اگرچه اپل به شدت روی قابلیت Face ID مانور داد و همه کمپانی‌ها را هم بر آن داشت که از این فناوری در گوشی‌های خود استفاده کنند، اما بارها شاهد عملکرد ضعیف و مشکلاتی بوده‌ایم که به دلیل همین فناوری در اندروید ایجاد شده است. برای نمونه در سال گذشته گوشی وان پلاس 6 به یک مشکل اساسی برخورد، درواقع این گوشی با اسکن یک عکس پرینت شده از کاربر به راحتی باز می‌شد! این یعنی امنیت به طور کلی در این گوشی زیر سوال می‌رفت.

حالا ویدیویی توسط یوتیوبر معروف که کار آنباکسینگ را به خوبی انجام می‌دهد، لوییس، منتشر شده است که نشان می‌دهد قابلیت face unlock در گلکسی اس 10 (پرچمدار 2019 سامسونگ) هم به سادگی گول می‌خورد. این یوتیوبر به سادگی در ویدیواش نشان داده که گلکسی اس 10 می‌تواند با استفاده از یک ویدیوی دیگر که روی یوتیوب در حال پخش است، باز شود (از دقیقه 2:27 ویدیو را تماشا کنید).

 

این ویدیو نشان می‌دهد که قابلیت face unlock در گلکسی اس 10 اصلا قابل اطمینان نیست و بهتر است که برای باز کردن گوشی قابلیت‌های دیگر سنسور اثر انگشت و یا رمز عبور را استفاده کنید.

 

شما کدام یک از روش‌های باز کردن قفل گوشی را ترجیح می‌دهید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر کاربران فیسیت به اشتراک بگذارید.

 

اخبار مرتبط:

گلکسی اس 10 به صورت غیر رسمی در ایران عرضه شد

خانواده گلکسی اس 10 رونمایی شدند؛ پرچمداران 2019 سامسونگ

گلکسی اس 10 پلاس؛ دارای بهترین دوربین اصلی و سلفی در بین گوشی‌های هوشمند

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: wccftech


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر