بیانیه مطبوعاتی دیجی ‌کالا؛ تضمین اصالت کالا، شفاف‌تر از همیشه

بیانیه مطبوعاتی دیجی ‌کالا؛ تضمین اصالت کالا، شفاف‌تر از همیشه

بیانیه مطبوعاتی دیجی ‌کالا؛ تضمین اصالت کالا، شفاف‌تر از همیشه! دیجی کالا از امروز کالاهای اصل و غیر اصل را تفکیک می‌کند.

دیجی کالا بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی ایران است که حالا این روزها تبدیل به یک مارکت پلیس بزرگ شده است. اگرچه دیجی کالا بزرگ و قدرتمند است و مشتریان بسیاری دارد اما خیلی از مشتری‌ها هم به دلیل اصل نبودن کالاها از این فروشگاه و مارکت پلیس ناراضی بودند و در کامنت‌های این وب سایت نارضایتی‌شان را بروز می‌دادند.

حالا امروز، 19 اسفندماه، دیجی کالا بیانیه‌ای را منتشر کرده با عنوان "تضمین اصالت کالا؛ شفاف‌تر از همیشه" و با نگرش حفظ حقوق معنوی برندهای معتبر و حمایت از مشتریان و فروشندگان دیجی کالا. دیجی کالا با این بیانیه از پروژه جدیدی خبر داده که به لطف آن کالاهای اصل و غیراصل به سادگی قابل تفکیک هستند.

 

راه‌حل اول؛ نمایش عبارت غیر اصل در عنوان کالاها

موضوع اینجاست که بازار ایران پر از کالاهای غیر اصل است و دلیل این موضوع هم نبود نمایندگی رسمی بسیاری از برندهاست. همین موضوع باعث شده تا تفکیک کالاهای اصل و غیر اصل از هم سخت و پیچیده شود. دیجی کالا برای مشخص کردن کالاهای غیر اصل همیشه از عبارت "برند متفرقه" استفاده می‌کرد. حالا اما از امروز به بعد، دیجی کالا برای شفافیت بیشتر، در عنوان کالا هم به غیر اصل بودن کالا اشاره می‌کند تا کاربرانی که به دنبال جنش اصل هستند بدون مشکل و سریع بتوانند انتخاب کنند. از طرفی به این شیوه، حقوق برندهای معتبر هم حفظ می‌شود. بعلاوه کاربرانی که با اطلاع خودشان می‌خواهند کالاهای غیر اصل بخرند هم می‌توانند از کالاهای دلخواهشان خرید کنند.

جالب اینجاست که از بین حدود یک میلیون و دویست هزار کالای موجود در دیجی کالا، تنها حدود سه هزار کالا غیراصل بوده‌اند، یعنی کمتر از نیم درصد!

 

راه‌حل دوم؛ ابزارهای نظارتی و تشخیص خودکار و پردازش تصویر

دیجی کالا به همین جا بسنده نکرده و راه‌حل دیگری برای مبارزه با کالاهای غیراصل و شفافیت کامل در این بخش هم در نظر گرفته؛ توسعه ابزارهای نظارتی و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های تشخیص خودکار و پردازش تصاویر در ورودی‌های مرکز پردازش کالا برای نظارت کامل بر همه‌ کالاهای ورودی از 30 هزار فروشنده مارکت ‌پلیس.

 

راه‌حل سوم؛ فروشندگان هم باید تضمین دهند

همین‌طور فروشندگان در پلتفرم مارکت ‌پلیس تعهد به تضمین اصالت کالا دارند و در صورت مشاهده ارائه کالای غیر اصل به جای اصل، تا ده برابر فروش کل خود جریمه می‌شوند و دسترسی آن‌ها نیز برای فروش مسدود می‌شود. در صورت رسیدن چنین کالاهایی به دست مشتریان، دیجی‌ کالا مسئولیت کامل آن را پذیرفته و خدمات جبرانی لازم به مشتریان ارائه می‌شود.

نظرات و تجربیات خود در خرید از دیجی کالا را با ما و سایر کاربران فیسیت به اشتراک بگذارید.

 

اخبار مرتبط:

دیجی کالا اقدام به تعدیل نیرو کرد، بیکار شدن 175 کارمند این شرکت

روکولند زیر چتر دیجی کالا

دیجی کالا برای ورود به حوزه فروش خواروبار، در پی خرید سوپرمارکت آنلاین روکولند است

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

Abbas Nataj

دوشنبه, 20 اسفند 1397

با سلام، من از مشتریان چندین ساله دیجیکالا هستم. در سالهای اخیر علی الخصوص امسال ارسال کالاهای اشتباهی (و نه غیر اصل) در دیجیکالا خیلی زیاد شده. برای من امسال 5 مورد کالای اشتباهی و 2 مورد کالای معیوب ارسال شده. ولی موضوعی که بسیار باعث ناراحتی من و خیلی از کاربران و مشتریان دیجیکالا شده، سیاست غلط و بدور از اصل رعایت حقوق مصرف کننده توسط دیجیکالا می باشد. طبق سیاست داخلی دیجیکالا، در صورت ارسال کالای اشتباه، -که مقصر آن هم خود دیجیکالاست- ، مشتری باید شخصا کالا را به اداره پست برده و آن را برای دیجیکالا ارسال کند. دیجیکالا هم پس از بررسی! و پس از چندین روز وجه آن کالا رو به حسابت واریز میکنند. حال ذکر 3 نکته ضروریه : 1- مراجعه به اداره پست بسیار زمان بر و وقت کش هست وعملا برای خیلی از مشتریان عملا غیر ممکن، پس بیخیال مراجعه به اداره پست می شوند. 2- مرجوع وجه پس از چندین روز که برای دریافت کالا صبر کردید بسیار ناپسنده و دیجیکالا باید موظف باشه کالای اصلی رو ارسال مجدد کنه 3- در موارد مراجعه به اداره پست، هزینه بسته بندی کالا رو اداره پست از مشتری اخذ میکنه، برای مثال من 2 ست دمبال ورزشی 5 کیلویی خرید کردم که برای من به اشتباه 4 کیلویی ارسال شد، پس از مراجعه به اداره پست، از من 29 هزار تومان هزینه بسته بندی گرفتند ولی هزینه پست آن پس کرایه شد.
این رویه دیجیکالا در کنار ارسال با تاخیر کالاها باعث شده دیگه اطمینانی به دیجیکالا نباشه و من به شخصه خریدهای خودم رو خیلی کم کردم. همچنین 2 بار مجبور به شکایت از دیجیکالا در سامانه ای نماد شدم.

پاسخ

پارسا

سه‌شنبه, 21 اسفند 1397

فقط در یک فاکتور خرید از این شرکت، هم جنس دست دو به جای نو(هارد اکسترنال)، هم جنس تقلبی به جای اصلی (ماشین اصلاح موزر) و هم 20 درصد گرون تر از قیمت بازار (باتری شارژی) به من فروختند. هارد رو همون اول برگشت دادم. برای ماشین اصلاح چند بار ایمیل زدم و درخواست تعویض با مدل اصلی رو کردم که توجهی نکردند! بعداً وقتی فهمیدم سهامدار اصلی این شرکت به کی و کجا وصل هست متوجه شدم که چرا به شکایت‌های من توجهی نکردند!
بعد از اون دیگه از این شرکت گرون‌فروش، دست دو فروش و تقلبی فروش خرید نکردم و نخواهم کرد.

اکثر کالاهای فروش ویژه این شرکت یا کالاهای بنجل هستن و یا جنس‌های مشکل‌دار شرکت‌ها (من خودم یه بار بالش هوشمند در فروش ویژه خریدم که کیفیت اون با دقیقاً همون مدل که یکی از اقوام از مغازه شهر خریده بود بسیار فرق می‌کرد، انگار شرکت‌ها جنس‌های مشکل دارشون رو میدن این شرکت توی فروش ویژه بفروشه)

پاسخ

ثبت نظر