مایکروسافت ماشین حساب ویندوز را به‌صورت متن باز در گیت هاب منتشر کرد

مایکروسافت ماشین حساب ویندوز را به‌صورت متن باز در گیت هاب منتشر کرد

مایکروسافت ماشین حساب ویندوز را به‌صورت متن باز در گیت هاب منتشر کرد.

ماشین حساب ویندوز یکی از اجزای جدانشدنی این سیستم عامل است که از همان اولین نسخه ویندوز تا کنون روی این سیستم عامل بوده است. اگرچه ماشین حساب ویندوز طی این مدت، تغییرات زیادی را به خود دیده و بهبود یافته است اما هسته اصلی برنامه همچنان مشابه نسخه اولیه است.

حالا مایکروسافت کد منبع و مسیر توسعه ماشین حساب ویندوز را در گیت هاب، به صورت متن باز و رایگان منتشر کرده است.

مایکروسافت با متن باز کردن ماشین حساب ویندوز و قرار دادن کد منبع آن در گیت هاب، از توسعه‌دهندگان دعوت کرده تا از کد این ماشین حساب در اپلیکیشن‌های خودشان استفاده کنند. بعلاوه مایکروسافت از همه توسعه‌دهندگان خواسته است تا پیشنهادات و امکاناتی که مد نظرشان است را به کد منبع ماشین حساب ویندوز در گیت هاب اضافه کنند تا این برنامه کاربردی، کاربردی‌تر و حرفه‌ای‌تر از قبل شود. مایکروسافت هدفش از این اقدام را ایجاد تجربه‌ای مشارکتی با جامعه کاربران عنوان کرده است.

 

مایکروسافت به جامعه متن باز علاقه‌مند شده است

مایکروسافت سال‌ها یکی از مخالفان پر و پا قرص جامعه متن باز بود اما از سال 2018 داستان تغییر کرد و مایکروسافت استراتژی‌اش را تغییر داد. حتی در همین سال بود که مایکروسافت در شبکه OIN هم به عضویت درآمد. بعد از این عضویت مایکروسافت حدود 60 هزار پتنت انحصاری خودش را هم در این شبکه به اشتراک گذاشت. حالا هم نوبت به جزئی اساسی از خود ویندوز، یعنی ماشین حساب رسیده است.

 

اخبار مرتبط:

مایکروسافت رسماً گیت هاب را خرید

در گیت هاب انجمن برنامه نویسی بسازید!

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: makeuseof


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر