سامسونگ: برای حفظ امنیت گلکسی اس10 به جای فیس آنلاک از اسکنر اثرانگشت استفاده کنید

سامسونگ: برای حفظ امنیت گلکسی اس10 به جای فیس آنلاک از اسکنر اثرانگشت استفاده کنید

خیلی‌ها ادعا کرده‌اند که قابلیت تشخیص چهره سامسونگ گلکسی اس10 آنطور که باید امن نیست و در خیلی مواقع با چهره‌ی فردی به جز صاحب گوشی نیز باز می‌شود. درضمن تکنولوژی تشخیص چهره‌ی گلکسی اس10 حتی با ویدئو صاحب گوشی نیز باز می‌شود. 
درحالی که این موضوع بسیار نگران کننده است اما سامسونگ در واکنش به این خبر گفته که قابلیت تشخیص چهره برای کمک کردن به تسریع روند دسترسی به گوشی ساخته شده و سنسور اثرانگشت بسیار امن‌تر از قابلیت تشخیص چهره است. در بیانیه‎ای که سامسونگ به سایت تک‌رادار فرستاده گفته شده که :« تشخیص چهره روشی مناسب برای باز کردن گوشی است. اما برای کارهایی که نیاز به امنیت بالا دارند سامسونگ پیشنهاد می‌کند تا از قابلیت جدید اثرانگشت اولتراسونیک استفاده کنید که تنها با خود اثر انگشت باز می‌شود. 


انگشت امن‌تر از صورت 


یکی از دلایلی که تشخیص چهره‌ی سامسونگ به اندازه‎ی فیس‌آی‌دی اپل امن نیست این است که سامسونگ از تشخیص چهره سه بعدی استفاده نمی‌کند. اسکن چهره سه بعدی باعث می‌شود که نتوان از تصویر و یا فیلم صاحب گوشی برای باز کردن قفل آن استفاده کرد. اما چرا گلکسی اس10 اسکن سه بعدی ندارد؟ زیرا هیچ فضایی برای سنسورهای لازم برای آن در طراحی گوشی درنظر گرفته نشده است. 
هنوز معلوم نیست که سامسونگ قصد دارد قابلیت تشخیص چهره را در آینده ارتقا بخشد یا خیر و در این مورد هیچ چیزی نگفته است. اما به هر حال اگر نگران امنیت گلکسی اس10 پلاس و اس10 ای خود هستید بهتر است که از سنسور اثرانگشت استفاده کنید. 

 

بیشتر بخوانید:

سامسونگ گلکسی نوت 10: یک گوشی 5جی با دوربین کواد لنز

گلکسی اس 10 به صورت غیر رسمی در ایران عرضه شد

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر