در نشان، جایگزین @، زیر ذره بین انتقاد و بی توجهی وزیر ارتباطات

در نشان، جایگزین @، زیر ذره بین انتقاد و بی توجهی وزیر ارتباطات

در نشان، جایگزین @، زیر ذره بین انتقاد و بی توجهی وزیر ارتباطات قرار گرفت.

روز گذشته، 18 اسفندماه و در جریان پنجمین همایش ملی فضای مجازی پاک، از نماد "در نشان"، جایگزین بومی نشانه @ رونمایی شد، آن هم توسط جلیلی، عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی.

آقای جلیلی حتی در طول رونمایی از "در نشان" از آقای وزیر ارتباطات هم خواست تا "در نشان" را به عنوان نشان ملی جایگزین @ از یونیکد تقاضا کند! تا به این ترتیب فضای مجازی فارسی به این نشان مزین شود.

آقای محترم وزیر اما این جمعیت را یک NGO معرفی کرده که چند سالی است رویداد فضای مجازی پاک را برگزار می‌کنند. گویا امسال هم آقای فیروزآبادی میهمان این رویداد بوده است. آذری جهرمی اما حضور فیروزآبادی را در این رویداد را به معنی درخواست شورای مجازی در نظر نگرفته است.

حالا مسئله این هست که این نشانه "در نشان" چه فایده‌ای دارد؟ وزیر جوانمان هم دقیقاً به همین مسئله اشاره کرده که "در نشان" دقیقا به چه درد وب فارسی می‌خورد! آقای وزیر درباره این موضوع این‌طور توضیح داده است:

کدام مشکل ما قرار است با این نماد حل شود؟ چون نه مطالعه کرده‌ام و نه می‌دانم ایده‌شان چیست، و فقط در حد مطالبی که در فضای مجازی مطرح شده درباره این موضوع شنیده‌ام، نمی‌دانم اینکه ما یک یونیکد داشته باشیم قرار است چه بخشی از مشکلات ما را حل کند. باید ببینیم این درخواستی که وجود داشته واقعاً برای ما می‌آید یا خیر.

به نظر شما تغییر نشان @ آیا فایده‌ای برای وب فارسی دارد یا خیر؟

 

در ایران چه می‌گذرد:

به دنبال تحریم ایران توسط اپل، 350 هزار گوشی آیفون در شبکه خاموش شد

بیانیه مطبوعاتی دیجی ‌کالا؛ تضمین اصالت کالا، شفاف‌تر از همیشه

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ali

پنج‌شنبه, 23 اسفند 1397

چرخ رو میخوان از اول اختراع کنن!!

پاسخ

Hamed

جمعه, 24 اسفند 1397

یه سوال مهم دیگه اینکه چه قدر بودجه پشت این بوده؟

پاسخ

ثبت نظر