انتقاد وزیر ارتباطات به توسکا و تبلیغات تلویزیونی و واکنش توسکا

انتقاد وزیر ارتباطات به توسکا و تبلیغات تلویزیونی و واکنش توسکا

وزیر ارتباطات با انتقاداتش به جان توسکا و تبلیغات تلویزیونی افتاده است تا حق الناس رعایت شود.

تبلیغات در صدا و سیما مدتی است که به سوژه وزیر ارتباطات، با ایده و هشتگ #حق‌الناس تبدیل شده است. ماجرا از سال گذشته شروع شده است، زمانی که صدا و سیما کلیه تبلیغاتش را به صورت انحصاری به توسکا، یکی از شرکت‌های زیر مجموعه همراه اول سپرد و چنین اعلام کرد:

از این پس کلیه برنامه‌ها و طرح‌های مشارکتی در حوزه خدمات ارزش افزوده (VAS) و کلیه سرویس‌های پیرامون آن، باید به شرکت توسکا ارجاع شود و پس از دریافت مجوز همکاری و نامه تأییدیه آن، نسبت به مشارکت فیمابین اقدام کنند.

 

وزیر ارتباطات، حامی حق الناس

آقای وزیر ارتباطات از همان زمان با این طرح مخالف بود تا جایی که معتقد بود شورای رقابت باید در این مسئله ورود کند. حالا بعد از گذشت حدود 1 سال، مجدداً وزیر ارتباطات پیگیر موضوع شده است و مثل همیشه توییترش را محل این انتقاد قرار داده است و اول و آخر توییتش را هم به هشتگ‌های مخصوص به خودش، یعنی #شفاف‌سازی و #حق‌الناس مزین کرده است:

از ابتدای دولت دوازدهم به دو نماینده‌ی دولت -از پنج عضو- در هیئت مدیره همراه اول اعلام کرده‌ایم که قرارداد تجاری شرکت توسکا با صداوسیما با مدل فعلی برای کسب‌وکارهای نوپا مضر و به لحاظ اقتصادی تماماً به ضرر همراه اول است و خاتمه یابد. در مورد #حق‌الناس کوتاه نمی‌آیم.

 

توسکا هم ساکت نماند

این انتقاد وزیر ارتباطات باعث شد تا توسکا هم واکنش نشان دهد و در پاسخ به وزیر ارتباطات بیانیه‌ای را منتشر کند. در این بیانیه توسکا اعلام کرده که در دو ماه گذشته، توسکا گزارش همه فعالیت‌هایش را به وزیر ارتباطات اعلام کرده و البته در حال ارتقای مدل کسب و کارش است. از سوی دیگر توسکا اعلام کرده است که هزینه اغلب برنامه‌های پربیننده همچون خندوانه، برنده باش، نود، حالا خورشید و... هم توسط توسکا تأمین می‌شود. توسکا در بیانیه‌اش چنین توضیح داده است:

۱- هیئت‌مدیره‌ی شرکت توسکا در دو ماه اخیر و با هدف اطلاع از نقطه نظرات وزیر محترم، طی دو جلسه، گزارش تمامی فعالیت‌های خود را به وزیر محترم ارتباطات ارائه کرده و ضمن اخذ تأکیدات ایشان در قبال برنامه‌ها و سیاست‌های آتی خود، در حال ارتقای مدل کسب‌وکار و تحقق برخی اولویت‌ها است.

۲- سند مرکز نوآوری و شتابدهی رسانه‌ای کسب‌وکارهای دیجیتال توسکا آذر ماه امسال به امضای نمایندگان هفت دستگاه مختلف رسیده که یکی از ایشان معاون جناب آقای جهرمی و رئیس محترم سازمان فناوری اطلاعات آن وزارتخانه بوده‌اند.

۳- شرکت توسکا در حال حاضر به واقع به‌عنوان کارگزار صداوسیما در حوزه‌ی تبلیغات ارزش افزوده و دقیقاً براساس ضوابط و تعرفه‌های آن سازمان عمل می‌کند که جزئیات و دستورالعمل‌های آن در اختیار تمامی فعالان حوزه‌ی کسب‌وکار قرار گرفته است.

۴- در شرایطی که مردم عزیز نیازمند توجه بیشتر هستند، شرکت توسکا با همکاری سازمان صداوسیما و با تلاش متعهدانه‌ی هنرمندان عزیز، تمامی هزینه‌های تولید برنامه‌های پربیننده‌ای چون خندوانه، برنده باش، کودک شو، فرمول یک، نود، حالا خورشید، به خانه برمی‌گردیم، عصر جدید، تب تاب، جام جهانی، ماه عسل، ستاره ساز، فوتبال‌های داخلی و خارجی و... در مجموع 79 برنامه‌ی تلویزیونی را می‌پردازد تا ضمن پاسخگویی به نیاز مخاطبان برای دسترسی به محتوای جدید، ارزنده و پخش این برنامه‌های فاخر، رضایت ایشان را با ساخت برنامه‌های جذاب و شاخص جلب کند.

۵- شرکت توسکا ضمن پرهیز از ورود به مسائل حاشیه‌ای صرفاً خود را مکلف و متعهد به اجرای ضوابط و دستورالعمل‌های ابلاغی می‌داند که این مهم از جانب شرکت ارتباطات سیار ایران در جریان است.

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.   

 


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

محسن دیهیم

جمعه, 24 خرداد 1398

باید خون گریست به حال ملتی که نوکر استخدام شده اش (دولت) دست در جیب مردم ضعیف و فقیر فرو میبرد تا تامین بودجه برنامه کند.
پیشنهادم به وزیر لایق و فهمیده این هست که از این به بعد از # خاک بر سر صدا و سیما یا #خاکبرسر همراه اول هوا فروش با خاک بر سر زالو صفتها استفاده کنه

پاسخ

ثبت نظر