فیسبوک دوباره به دلیل فروش اطلاعات کاربران تحت پیگرد قانونی قرار گرفت

فیسبوک دوباره به دلیل فروش اطلاعات کاربران تحت پیگرد قانونی قرار گرفت

سال گذشته برای فیسبوک یکی از سخت‌ترین سال‌ها بود. در این سال رسوایی کمبریج آنالیتیکا باعث شد عده زیادی نسبت به فیسبوک حس منفی پیدا کنند و حتی با داغ شدن هشتگ deletefacebook#، تعدادی زیادی از کاربران حساب فیسبوک خود را به کلی بستند.

در این مدت یک سال مارک زاکربرگ، موسس فیسبوک، تلاش زیادی کرد تا دوباره اعتماد کاربران را جلب کند. او پس از جریان کمبریج آنالیتیکا، فرآیند پایش تنظیمات حریم خصوصی و اعمال تغییرات در آن را برای کاربران ساده کرد. از سوی دیگر مارک زاکربرگ متعهد شد تا از حریم خصوصی کاربران محافظت کند.

برخلاف تلاش‌های یک سال اخیر زاکربرگ، حالا مجددا بازرسان فدرال ایالات متحده، پرونده فروش اطلاعات کاربران به تعدادی از شرکت‌های بزرگ توسط فیسبوک را در دست بررسی دارند.

گویا دو شرکت بزرگ تولیدکننده گوشی هوشمند، احضاریه‌ای از این دادگاه دریافت کرده‌اند تا از استفاده از اطلاعات آن‌ها پرونده تخلف جدید فیسبوک حل شود. گفته می‌شود این دو شرکت که فعلا نامشان فاش نشده است، اطلاعات خصوصی کاربران را از فیسبوک خریداری کرده‌اند.

رسوایی‌های اخیر فیسبوک نه تنها کاربران زیادی را از این شبکه اجتماعی محبوب در سراسر دنیا ناامید کرده است بلکه کمپانی‌های زیادی هم که طرف قرارداد فیسبوک بوده‌اند، بعد از جریان اخیر قراردادهایشان را با فیسبوک لغو کرده‌اند.

 

اخبار مرتبط:

به احتمال زیاد عکس‌های خصوصی فیسبوکتان نشت کرده است

رئیس فیسبوک بابت سو استفاده از اطلاعات شخصی کاربران برای تبلیغات سیاسی عذرخواهی کرد

 

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: gsmarena


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر