وعده‌های جدید وزیر ارتباطات برای سال 98

وعده‌های جدید وزیر ارتباطات برای سال 98

وعده‌های جدید وزیر ارتباطات برای سال 98 چیست؟ رشته توییت‌های وزیر ارتباطات را در فیسیت ببیند.

روزهای آخر سال 97 را سپری می‌کنیم و همه در حال جمع‌بندی کارهای یک سال گذشته خود و البته برنامه ریزی برای سال پیش‌رو هستند. در این بین وزیر ارتباطات هم با انتشار رشته توییت‌هایی، از برنامه‌هایش برای سال 98 گفته است. برنامه‌های هفتگانه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل موارد اشتغال‌زایی، گزارش به مردم، دسترسی همگانی، شفاف‌سازی، پیشرفت صنعت فضایی، محتوای سالم فضای اینترنت و جوان‌گرایی است که در ادامه آن‌ها را می‌بینید.

 

برنامه‌ریزی وزیر ارتباطات برای سال 98

1- اشتغال‌زایی

اولین برنامه‌ای که آذری جهرمی از آن صحبت کرده است، موضوع اشتغال‌زایی است. وزیر ارتباطات از آماده شدن زیرساخت ده‌ها هزار شغل برای سال 98 خبر داده است. در آخر هم ابراز امیدواری کرده است که از نظر بودجه و بوروکراسی زمینه‌های لازم فراهم شود.

طرحی برای ایجاد زیرساخت ده‌ها هزار شغل آماده کرده‌ایم. با آموزش و کمک‌های بیمه‌ای‌ و مالیاتی و پیش‌خرید محصولات ایرانی روستایی قرار است کارهای بزرگی انجام دهیم. البته، امیدواریم درزمینه‌ی بودجه کمک کنند و درگیر بوروکراسی‌ها نشویم.

 

2- حق‌الناس

در بخش دوم وزیر ارتباطات به مسائلی اشاره کرده است که خواسته‌های مردم بوده اما بعضا رعایت نمی‌شده است مانند پیامک‌های مزاحم، سرعت نامناسب اینترنت، دستکاری در آرا نظرسنجی‌ها و... . وزیر ارتباطات در طول یک سال گذشته به خوبی پیگیر این موضوع بوده است و برای سال 98 هم در نظر دارد تا این روند همچنان ادامه پیدا کند.

سرعت و‌ کیفیت بالا و ارزان حق شما است. به‌جای شما رأی ندهند و نظر شما تغییر نکند، حق شما است. حفاظت از حریم شخصی و امنیت شما، نبود پیامک مزاحم و برخورد با کلاه‌برداری‌ها حق شما است. گزارش به مردم بدهیم و بر ما نظارت کنید، حق شما است. این روند در سال بعد ادامه خواهد یافت.

 

3- گسترش دسترسی همگانی

دسترسی همه افراد به اینترنت پرسرعت یکی از دغدغه‌هایی است که وزیر ارتباطات در سال 97 پیگیر آن بوده است. وی برای سال 98 هم گفته است اگرچه تحریم‌ها مانع است اما اراده ما محکم‌تر است.

سال 1397 به‌لطف خدا پربرکت بود. در شهرها فیبرنوری تا خانه ارائه شد و تعداد روستاهای دارای دسترسی به 4G افزایش 100 درصدی داشتند که موجب مهاجرت‌ معکوس و رونق اقتصادی برای آن‌ها، مانند کلپورگان و دَرَک می‌شود. اگرچه تحریم‌ها مانع جدی هستند، اراده‌ی ما محکم‌تر است.

 

4- شفاف‌سازی

یکی از معروف‌ترین هشتگ‌هایی که آذری جهرمی در یک سال گذشته در توییت‌هایش به کار برده است، شفاف‌سازی است. به گفته وی کارت سوخت بانکی و طرح رجیستری دو طرحی بودند که باعث جلوگیری از میلیاردها رانت شدند. برنامه وی برای سال 98 هم وی دفترچه بیمه و سلامت الکترونیکی است.

اژدهای هفت‌سر و اختاپوس فساد با اجرای دولت الکترونیکی نابود خواهند شد. با اجرای کارت سوخت بانکی ورجیستری موبایل، مانع هزاران میلیارد تومان رانت شدیم. دفترچه‌ی بیمه و سلامت الکترونیکی مهم‌ترین برنامه‌ی این حوزه در 1398 خواهد بود؛ اما نیاز است سایر هم همکاری کنند.

 

5- پیشرفت صنعت فضایی

پنجمین برنامه وزیر ارتباطات برای سال 98 صنعت فضایی است که برای حل مسائل زیست محیطی و بلایای طبیعی می‌توانند کمک رسان باشند.

ماهواره‌های بسیاری در‌حال‌ساخت هستند که برای حل مسائل زیست‌محیطی و بلایای طبیعی مطابق آخرین فناوری‌ها طراحی شده‌اند. در صف انتظار قرارگیری در مدار هستند برای غرور ملی و ارسال پیام دوستی ایرانیان به جهان و بازهم خبر خوب.

 

6- محتوای سالم، جامعه سالم

ششمین برنامه وزیر برای داشتن خانواده‌ای بهتر و نسل آینده سالم است. وی برای رسیدن به این هدف کودک آنلاین و حمایت از تولیدکنندگان محتوای داخلی را در برنامه سال 98 خود قرار داده است.

زمانی‌که دیگران بی‌خیال‌ و به تخریب مشغول‌اند، انصاف است دست روی دست بگذاریم؟ کودک آنلاین و حمایت از تولیدکنندگان محتوای داخلی را ادامه خواهیم داد تا خانواده و نسل آینده‌ی سالم و پرنشاطی داشته باشیم.

 

7- آینده روشن

جوان‌گرایی هدف هفتم وزیر ارتباطات است. به اعتقاد او در سال آینده همچنان باید به جوان‌گرایی در انتصاب مدیران ادامه داده شود. از طرف دیگر به گفته او کلید راه‌گشای اقتصاد در دستان کسب و کارهای نوپا است.

جوان‌گرایی به کشور انگیزه و شجاعت تزریق می‌کند. انتصاب بیش از 300 مدیر جوان و افزایش 30 درصدی مدیریت بانوان را کافی نمی‌دانیم و باید در سال آینده بسیار بیشتر شود. کلید راه‌گشای اقتصاد در دستان کسب‌وکارهای نوپا است. به یاری خدا سال بعد، سال موفقیت آن‌ها خواهد بود.

 

اخبار مربوط به وزیر ارتباطات:

در نشان، جایگزین @، زیر ذره بین انتقاد و بی توجهی وزیر ارتباطات

مهلت 48 ساعته وزیر ارتباطات برای بازگرداندن بسته‌های بلند مدت اینترنت همراه

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر