گوشی ردمی 7؛ میان‌رده‌ای قدرتمند اما فوق‌العاده ارزان‌قیمت رونمایی شد

گوشی ردمی 7؛ میان‌رده‌ای قدرتمند اما فوق‌العاده ارزان‌قیمت رونمایی شد

گوشی ردمی 7؛ میان‌رده‌ای قدرتمند اما فوق‌العاده ارزان‌قیمت رونمایی شد. این گوشی با پردازنده 632، باتری 4000 میلی آمپر ساعتی و دوربین دوگانه 12 + 2 تنها با قیمت 100 یورو رونمایی شده است.

بعد از گوشی‌های قدرتمند اما فوق‌العاده ارزان‌قیمت ردمی نوت 7 و 7 پرو، دقایقی پیش به صورت رسمی گوشی ردمی 7؛ مقرون به‌صرفه‌ترین گوشی از زیربرند ردمی از شیائومی رونمایی شد که نسبت به قیمتش بهترین پردازنده و باتری را دارد. با فیسیت همراه باشید تا این گوشی خوش قیمت را با هم بررسی کنیم.

 

گوشی ردمی 7؛ میان‌رده‌ای خوش قیمت

طراحی زیبا و طبق ترند بازار

گوشی ردمی 7 از یک صفحه نمایش 6.26 اینچی از نوع LCD و با رزولوشن 720 در 1520 پیکسلی بهره می‌برد. ردمی در این گوشی مطابق با ترند اخیر بازار از ناچ قطره‌ای بهره برده است تا حداکثر استفاده از صفحه نمایش را داشته باشد. اگرچه حاشیه پایینی گوشی کمی خودنمایی می‌کند اما همچنان این گوشی دارای نسبت 81.5 درصدی صفحه نمایش به کل پنل جلویی است.

رنگ بندی این گوشی هم فوق‌العاده زیبا و چشمگیر است. بر اساس طراحی‌هایی که اخیراً برای پنل پشتی به کار رفته می‌شود، در این گوشی مقرون به‌صرفه هم شاهد رنگ گرادیانت در پنل پشتی هستیم که رنگ قرمز و مشکی آن بسیار زیبا و چشم‌نواز است.

طراحی ظاهری گوشی ردمی 7

طراحی ظاهری گوشی ردمی 7

 

قدرتمندترین سخت افزار در این محدوده قیمتی

گوشی میان‌رده ردمی 7 به پردازنده اسنپدراگون 632 هشت هسته‌ای مجهز شده است که این پردازنده در کنار یک پردازنده گرافیکی آدرنو 506 جفت شده است. این مشخصات در حد یک میان‌رده است اما در این رده قیمتی، مشخصات بسیار عالی است.

ردمی این گوشی را در چندین نسخه راهی بازار خواهد کرد که یک نسخه از 64 گیگابایت حافظه داخلی و 4 گیگابایت رم بهره می‌برد اما دو نسخه دیگر هم هستند که یکی به 32 گیگابایت حافظه داخلی و 3 گیگابایت رم و دیگری با 16 گیگابایت حافظه داخلی و 2 گیگابایت رم مجهز خواهند شد. قیمت این گوشی‌ها هم به ترتیب 150، 120 و 105 دلار قیمت دارد.

از نظر حافظه هم نگران نباشید زیرا این گوشی از یک اسلات اختصاصی کارت حافظه MicroSD بهره می‌برد که می‌توانید حافظه‌ای تا 512 گیگابایت را به آن اضافه کنید.

ردمی 7؛ دو سیم‌کارته و دارای اسلات اختصاصی کارت حافظه

ردمی 7؛ دو سیم‌کارته و دارای اسلات اختصاصی کارت حافظه

 

دوربین اصلی و سلفی

گوشی ردمی 7 برخلاف دو برادر بزرگ‌ترش یعنی ردمی نوت 7 و ردمی نوت 7 پرو که هر دو از دوربین 48 مگاپیکسلی بهره می‌برند، این گوشی به دوربین دوگانه 12 (با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2) و 2 مگاپیکسلی (عمق سنج) مجهز شده است. ضمناً دوربین سلفی این گوشی هم از یک لنز 8 مگاپیکسلی بهره می‌برد این در حالی است که دو برادر بزرگ‌ترش از دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی بهره می‌برند.

با این اوصاف نقطه‌ضعف گوشی ردمی 7 نسبت به دو گوشی ردمی نوت 7 و 7 پرو دوربین آن است. البته این نشان از ضعف ردمی 7 نیست بلکه همین دوربین اصلی، در پرچم‌دار 2017 شیائومی یعنی Mi 6 به کار رفته بوده است.

 

باتری پرظرفیت اما بدون شارژ سریع

گوشی ردمی 7 مانند هر دو برادر بزرگش، ردمی نوت 7 و ردمی نوت 7 پرو از باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد اما برخلاف هر دو گوشی ردمی نوت 7 و 7 پرو، این گوشی از قابلیت شارژ سریع 4 (Quick Charge 4.0) بهره نمی‌برد و به شارژ معمولی 10 واتی مجهز شده است.

مشخصات گوشی ردمی 7

مشخصات گوشی ردمی 7

 

بررسی ارزش خرید ردمی 7

شیائومی زیربرند ردمی را با هدف به دست آوردن بازار گوشی‌های ارزان‌قیمت مستقل کرده است. گوشی‌های ردمی نوت 7 و ردمی نوت 7 پرو هم در کنار گوشی ردمی 7 سه گوشی معرفی شده از این زیربرند هستند. گوشی ردمی 7 نسبت به دو بردار بزرگ‌ترش از نظر سخت افزار و دوربین و حتی قابلیت شارژ سریع یک سر و گردن عقب‌تر است. این دو گوشی به ترتیب از پردازنده‌های اسنپدراگون 675 و 660 و دوربین اصلی دوگانه 48 + 5مگاپیکسلی و دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی بهره می‌برند. با این وجود این مسئله را هم در نظر بگیرید که قیمتش هم به همین تناسب پایین‌تر است.

مسئله دیگر این است که در رنج قیمتی حدود 100 یورو، گوشی ردمی 7 بهترین سخت‌افزار را دارد. گذشته از بهترین سخت افزار، ردمی 7 از به‌روزترین ترندهای بازار موبایل چه از نظر طراحی ظاهری و چه از نظر نرم افزار (سیستم عامل اندروید 9.0 پای و واسط کاربری MIUI 9) بهره می‌برد. با این اوصاف کاملاً مشخص است که ردمی 7 ارزش خرید بالایی دارد.

 

نظر شما درباره این گوشی چیست؟ آیا گوشی دیگری در این رنج قیمتی می‌شناسید که کیفیتی در حد ردمی 7 داشته باشد؟

 

اخبار مرتبط:

ردمی نوت 7 پرو؛ میانرده خوش قیمت شیائومی با دوربین 48 مگاپیکسلی رونمایی شد

ردمی نوت 7 شیائومی با قیمت تنها 150 دلار و دوربین 48 مگاپیکسلی رونمایی شد

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر