فیسبوک اعتراف کرد که پسوردها را به صورت متن آشکار ذخیره می‌کند

فیسبوک اعتراف کرد که پسوردها را به صورت متن آشکار ذخیره می‌کند

فیسبوک اعتراف کرد که پسورد صدها میلیون نفر از کاربران فیسبوک را به صورت متن آشکار ذخیره می‌کند. درحالی که تنها کارمندان فیسبوک قادر به دیدن این رمزها بودند اما باز هم این موضوع نشان می‌دهد که این شرکت تا چه حد نسبت به امنیت کاربرانش بی اهمیت است. 
فیسبوک دوران سختی را سپری می‌کند. اولین رسوایی بزرگ این شرکت کمبریج آنالیتیکا بود، سپس اخبار دروغ و تبلیغات کمپینی که روی انتخابات اثر گذاشت. بعد هک شدن فیسبوک باعث دزدیده شدن اطلاعات پنجاه میلیون کاربر شد و یک باگ نیز باعث شد که عکس کاربران افشا شود و حال نیز فیسبوک اعتراف کرده که پسوردها را به صورت متن آشکار ذخیره می‌کند. 
در یک پست وبلاگی فیسبوک اعتراف کرده که « بعضی از پسوردهای کاربران در فرمت آشکار درون سیستم حافظ داده داخلی ما ذخیره شده است». این «بعضی از» به معنی چندین چندصد میلیون است. Krebs on Security اعلام کرده که این تعداد چیزی بین دویست تا ششصد میلیون کاربر است و ادعا کرده که این پسوردها توسط بیش از بیست هزار کارمند فیسبوک قابل دسترسی بوده است. 
فیسبوک اعلام کرده که این مشکل را حل کرده و به هرکسی که پسوردش به این صورت ذخیره شده است خبر خواهد داد. این شبکه اجتماعی همچنین اعلام کرده که هیچ مدرکی دال بر این که کسی در داخل فیسبوک از این پسوردها سوء استفاده کرده باشد وجود ندارد. فیسبوک ادعا کرده که معمولاً با استفاده از تکنیک‌های امنیتی هش و سالت نمی‌گذارد که رمز کاربران به صورت متن آشکار ذخیره شود. با این حال به دلایلی نامشخص این سیستم درست کار نکرده و باعث شده که رمز صدها میلیون کاربر فیسبوک برای کارمندان این شرکت قابل دسترسی شود. 

 

آیا زمان آن رسیده که فیسبوک خود را حذف کنیم؟ 


اگر شما هم یکی از افرادی هستید که تحت تأثیر این مشکل قرار گرفته‌اید فیسبوک به شما اطلاع خواهد داد. در حال حاظر این شرکت پیشنهاد داده که رمز خود را عوض کرده و از احراز هویت دوعاملی استفاده کنید. البته شما می‌توانید فیسبوک خود را به طور کامل حذف کنید. این مشکل به شدت کاربران فیسبوک لایت را تحت تأثیر قرار داده است. 

 

بیشتر بخوانید:

از کجا بفهمیم که یک سایت رمزها را به صورت متن آشکار ذخیره می‌کند؟

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر