با این افزونه‎ی کروم نظرات منفی در شبکه‌های اجتماعی را مخفی کنید

با این افزونه‎ی کروم نظرات منفی در شبکه‌های اجتماعی را مخفی کنید

Tune یک افزونه‌ی کروم است که به شما امکان کنترل نظرات آنلاین را می‌دهد. اگر شما هم از دیدن نظارت منفی و توهین آمیز خسته شده‌اید می‌توانید آن‌ها را به طور کامل حذف کنید و یا آن‌ها را کنترل کنید. افزونه‌ی Tune ساخت شرکت Jigsaw، زیرمجموعه آلفابت است. Tune با استفاده از آموزش ماشینی زبان توهین آمیز را تشخیص می‌دهد، چرا که خیلی کم پیش می‌آید که مردم در بخش نظرات از زبان محبت آمیز استفاده کنند. 
Tune به شما این امکان را می‌دهد تا هر میزان که راحت هستید با نظرات منفی سروکله بزنید چرا که هرکسی نسبت به توهین، حمله و تحقیر واکنش متفاوتی دارد و کسانی که تحمل اینطور نظراتی را ندارند می‌توانند به طور کامل آن‌ها را حذف کنند. وقتی که این اپلیکیشن را نصب کردید می‌توانید با استفاده از اعداد میزان سانسور نظرات منفی را انتخاب کنید. اگر عدد صفر را انتخاب کنید همه‌ی نظرات حذف خواهند شد اما اگر بالاترین رقم را انتخاب کنید نظرات را، هرچند توهین آمیز، خواهید دید. شما می‌توانید عددی میانه را انتخاب کنید. 
Tune هم اکنون روی یوتیوب، فیسبوک، توییتر، ردیت و دیسک کار می‌کند اما به مرور زمان به پلتفرم‌های دیگر نیز خواهد آمد. البته دلیل انتخاب این پلتفرم‌ها توسط Jigsaw این بوده که نظرات توهین آمیز در آن‌ها بیشتر از بقیه دیده می‌شود. البته Jigsaw اعلام کرده که Tune آزمایشی است درنتیجه بعضی از پیام‌های توهین آمیز را فراموش می‌کند و بعضی دیگر از پیام‌ها را که غیر توهین آمیز هستند به اشتباه حذف می‌کند. با این حال Tune متن باز است و روی Github موجود است درنتیجه شما می‌توانید در توسعه آن همکاری کنید. 
پلتفرم‌ها باید کارهای بسیار بیشتری برای پیش‌گیری از نظرات توهین آمیز انجام دهند چرا که به نظر می‌رسد که هیچ کدام از قوانین وضع شده کافی نبوده است. Tune قدرت را به خود کاربران می‌دهد. البته این افزونه نخواهد توانست جلوی توهین در فضای مجازی را بگیرد اما می‌تواند از ضربه روحی این نظرات کاهش یابد. 

 

بیشتر بخوانید:

چطور نوتیفیکشن‌های اینستاگرام را غیرفعال کنیم؟

همه زیر و بم‌های دیلیت اکانت موقت و دائمی اینستاگرام

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر