اضافه شدن قابلیت حذف پیام‌ها در صندوق پستی تلگرام دیگران

اضافه شدن قابلیت حذف پیام‌ها در صندوق پستی تلگرام دیگران

تلگرام قابلیت جدیدی را اضافه کرده که به کاربران اجازه می‌دهد پیام‌ها را در چت‌های خصوصی یا گروهی و نه فقط از صندوق پستی خود حذف کنند. این قابلیت جدید به کاربران اجازه می‌دهد تا پیام‌هایی که از طرف خود و یا دیگران فرستاده شده را حذف کنند. هم اکنون با چند ضربه می‌توانید یک مکالمه را به صورت کامل از صندوق پستی خود و هرکسی که آن پیام را دریافت کرده حذف کنید. 
قابلیت حذف پیام‌ها از هر دو طرف در هر زمان در آپدیت نسخه‌ی 5.5 تلگرام اضافه شده است. برای حذف یک پیام از دو طرف کافی است پیام مورد نظر را لمس کرده و گزینه‌ی «حذف» را انتخاب کنید. سپس تلگرام از شما می‌پرسد که آیا می‌خواهید پیام برای طرف مقابل نیز حذف شود یا خیر. اگر بله را انتخاب کنید پیام در هرجایی حذف می‌شود اما گزینه‌ی دوم پیام را تنها از صندوق پستی شما حذف می‌کند. 
در توضیح برای اضافه شدن این قابلیت، مؤسس تلگرام، پل دوروف گفت که این قابلیت بسیار مهم است چرا که پیام‌هایی که ما در گذشته می‎فرستیم می‌توانند برایمان مشکل‌ساز شوند. او گفت :« طی ده تا بیست سال گذشته هرکدام از ما میلیون‌ها پیام به دیگران فرستاده‌ایم. بیشتر این پیام‌ها جایی در گوشی افراد دیگر ذخیره شده و ما هیچ دسترسی به آن نداریم. روابط شروع و تمام می‌شوند اما پیام‌های ما تا ابد در گوشی فرد مقابل باقی می‌ماند. پیامی که شما فرستاده و کاملاً فراموش کرده‌اید ممکن است پس از چندین سال علیه شما استفاده شده و حتی زندگی شما را نابود کند.» 
دوروف می‌گوید که این قابلیت جدید امکان کنترل کامل روی پیام‌ها را بدون در نظر گرفتن کسی که آن را فرستاده به کاربران می‌دهد. البته به نظر می‌رسد که این قابلیت می‌تواند بسیار مشکل ساز شود چرا که هرکسی می‌تواند برای افراد دیگر پیام‌های تهدید یا توهین آمیز بفرستد و سپس آن‌ها را حذف کند و فرد قربانی دیگر نخواهد توانست از آن پیام‌ها به عنوان مدرک استفاده کند. نکته اینجاست که کسی که پیام‌ها را حذف می‌کند کنترل را از افراد دیگر می‌گیرد. 
درضمن برخلاف واتس‌اپ که وقتی یک پیام را حذف می‌کنید به طرف مقابل اطلاع می‌دهد، اما تلگرام هیچ نوتیفیکیشنی برای فرد مقابل نخواهد فرستاد. درضمن از آنجایی که پیام‌های تلگرام به صورت سراسری رمزگذاری می‌شوند هیچ ردی حتی روی سرورهای تلگرام نیز نخواهد ماند. درنتیجه به عنوان یک کاربر تنها راه پیش روی شما این است که دوستان خود را هوشمندانه انتخاب کنید و مواظب باشید. 

 

بیشتر بخوانید:

با این افزونه‎ی کروم نظرات منفی در شبکه‌های اجتماعی را مخفی کنید

فیسبوک اعتراف کرد که پسوردها را به صورت متن آشکار ذخیره می‌کند

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

منبع خبر: techcrunch

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر