فیسبوک ملی‌گرایی و جدایی طلبی سفیدپوستان را مسدود می‌کند

فیسبوک ملی‌گرایی و جدایی طلبی سفیدپوستان را مسدود می‌کند


فیسبوک ملی‌گرایی و جدایی طلبی را روی پلتفرم خود مسدود خواهد کرد. این تصمیم پس از زمانی گرفته شد که یک سفید پوست افراطی در نیوزیلند پنجاه مسلمان را در یک مسجد کشته فیلم آن را به صورت لایو روی فیسبوک خود منتشر کرده بود. در یک پست وبلاگی، فیسبوک اعلام کرد که هرگونه تحسین، تشویق و اعلام ملی‎گرایی سفیدپوستان و جدایی طلبی از هفته‌ی آینده مسدود خواهد شد. این پلتفرم شبکه اجتماعی همچنین اعلام کرد که این مفاهیم به شدت به گروه‌های مشوق تنفر وابسته است و هیچ جایگاهی در سرویس‌های آن‌ها ندارد. 
البته مدتی است که افراطی‌گری سفیدپوستان را ممنوع کرده اما حال ملی‌گرایی و جدایی طلبی را نیز به آن اضافه کرده است. نژادپرستی، محتوای تنفر آمیز مبنی بر نژاد، قومیت و دین پیش از این نیز ممنوع بوده اما تحت لوای قوانین جدید فیسبوک، جملاتی مانند « مهاجران این کشور را نابود می‎کنند، جداسازی سفید پوستان تنها راه چاره است» نیز ممنوع خواهد شد. 
بنا به قوانین جدید فیسبوک، هرکسی که محتوای نژادپرستانه‎ای را مثل « درود بر هیتلر» جست‌وجو کند به سازمان Life After Hate معرفی می‌شود که در آن آموزش‌هایی برای مبارزه با نژادپرستی داده می‌شود. فیسبوک امیدوار است که این قوانین جدید تغییراتی را در دیگر پلتفرم‌ها نیز ایجاد کند. رئیس سازمان رنگ تغییر، راشد رابینسون، در بیانیه‎ای گفت: « تغییرات فیسبوک باید برای توییتر، یویوب و آمازون نیز هشداری باشد تا برای مبارزه با ایدئولوژی‌های ملی‌گرایانه سفید پوستان افراطی بیشتر تلاش کنند تا این افراد نتوانند با تبلیغ خشونت باعث حملاتی که در شارلوتزویل، پیتسبورگ و کرایست چرچ شاهد آن بودیم شوند.»  

 

بیشتر بخوانید:

اضافه شدن قابلیت حذف پیام‌ها در صندوق پستی تلگرام دیگران

با این افزونه‎ی کروم نظرات منفی در شبکه‌های اجتماعی را مخفی کنید

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر