یک هکر امریکایی به خاطر دزدیدن حساب اپل چندین رپر و ورزشکار معروف محکوم شد

یک هکر امریکایی به خاطر دزدیدن حساب اپل چندین رپر و ورزشکار معروف محکوم شد

روز چهارشنبه یک مرد ساکن ایالت جرجیا به خاطر هک کردن حساب کاربری چندین موزیسین و ورزشکار معروف و دزدین هزاران دلار از حساب آن‎ها محکوم شد. بنا به گزارش دیوان عالی، کوامین جرل فرد 27 ساله به اطلاعات کاربری صدها ورزشکار حرفه‎ای از جمله بازیکن‎های NFL و همچنین رپرهای معروف از طریق حمله فیشینگ دست پیدا کرده بود. فورد از طریق فرستادن ایمیل‎های تقلبی پشتیبانی اپل به قربانیان به این اطلاعات دست پیدا کرده بود. دیوان عالی اعلام نکرده که دقیقاً چه افرادی هک شده‎اند. 
دیوان عالی اعلام کرده که صدها حساب کاربری هک شده است. آقای فورد پس از هک کردن این حساب‎ها آدرس ایمیل و رمز آن‎ها را تغییر می‎داده در نتیجه قربانیان بدون کمک شرکت اپل نتوانسته بودند به حساب کاربری خود دسترسی پیدا کنند. فورد هزاران دلار برای هر چیزی از جمله خرید لوازم خانه تا خرج سفر خود را از طریق پول این افراد مشهور پرداخته بود.
 مأمور مخصوص اف‎بی‎آی، کریس هکر گفت: « قربانیان مشهور در این پرونده نشانگر این است که هرکسی که باشید هکرهایی مانند فورد تلاش می‎کنند تا اطلاعات شخصی شما را بدزدند. این پرونده نشان می‎دهد که مراقبت از اطلاعات شخصی و رمزها چقدر مهم است و به هیچ وجه نباید به ایمیل‎های مشکوک پاسخ داد. امیدواریم که این اتفاق درسی برای همه و نه فقط قربانیان پرونده باشد». در گذشته نیز حساب‎های اپل سلبریتی‌های زیادی از طریق حملات فیشینگ هک شده بود. در سال 2014 حداقل چهار هکر حساب‎های آی‎کلود سلبریتی‎ها را هک و تصاویر برهنه‎ی آن‎ها را روی اینترنت منتشر کرده بودند. در سال 2018 چهار هکر در این زمینه به حبس محکوم شدند. 

بیشتر بخوانید:

استفاده از گوگل ترنسلیت؛ ترفند جدید هکرها برای حمله فیشینگ

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر