پس از حمله کرایست‌چرچ فیسبوک برای ویدئو لایو محدودیت‌هایی تعیین می‌کند

پس از حمله کرایست‌چرچ فیسبوک برای ویدئو لایو محدودیت‌هایی تعیین می‌کند

امروز روزنامه‎ی نیوزیلند هرالد نامه‌ای از طرف افسر ارشد فیسبوک، شریل سندبرگ درمورد حمله‌ی دو هفته پیش در کرایست چرچ منتشر کرد. در این نامه او سه قدم اساسی شرکت فیسبوک را برای جلوگیری از اتفاقات مشابه اعلام کرده که یکی از آن‌ها اعمال محدودیت برای ویدئوهای لایو است. 
او این حمله را یک حرکت شیطانی خوانده وگفت که شرکت فیسبوک در قبال این موضوع مسئول و در حال همکاری با مقامات دولتی است. پس از این حمله فیسبوک یک و نیم میلیون ویدئو منتشر شده از این حمله را در سراسر دنیا حذف کرده و دیگر اجازه‎ی آپلود آن را نمی‌دهد. در این نامه سندبرگ گفت: «درحالی که فیسبوک خیلی سریع برای حذف ویدئو و حساب کاربری فرستنده آن اقدام کرده قصد دارد در این زمینه کارهای بیشتری انجام دهد. 
اولین قدم این است که فیسبوک قصد دارد با توجه به عواملی مثل نقض استاندارد جامعه امکان پخش ویدئوهای لایو را محدود کند. درضمن این شرکت قصد دارد منابع بیشتری را روی سیستم خود به کار گیرد تا ویدئوهایی که مروج خشونت هستند، حتی اگر ویرایش شده باشند را بیابد. او گفت تا به حال حدود نهصد گونه مختلف ویدئو از این حمله را یافته‌اند. 
خانم سندبرگ گفت که قدم دوم قدمی محکم به سوی حذف تنفر از پلتفرم فیسبوک است. اوایل همین هفته این شرکت اعلام کرد که محتوای مرتبط با ملی‌گرایان سفید افراطی و جدایی طلبان را از روی سایت حذف خواهد کرد و کسانی را که این محتوا را جست‌وجو می‌کنند به سازمان‌های مبارزه با نژادپرستی معرفی خواهد کرد. سندبرگ می‎گوید که این شرکت تا به حال چندین گروه متعلق به این افراد را حذف کرده و حتی ستایش آن‌ها را نیز تحمل نخواهد کرد. 
قدم آخر به گفته‎ی سندبرگ پشتیبانی از مراکز سلامت روان در نیوزیلند است. این شرکت همچنین آماده‎ی همکاری با کمیسیونی است که روی نقش شبکه‎های اجتماعی و سایت‌ها بر حمله تحقیق می‌کنند. 
نامه‌ی سندبرگ اشاره‌ی مستقیمی به نحوه‎ی اعمال محدودیت‌ها برای ویدئوهای لایو نداشته اما به نظر می‌رسد که اگر کسی از قبل استانداردهای این سایت را زیر پا گذاشته باشد مشمول محدودیت خواهد شد. اوایل این ماه یک نژادپرست سفیدپوست فیلم حمله‎ی خود را به دو مسجد به صورت لایو روی فیسبوک، یوتیوب، توییتر و اینستاگرام با هدف وایرال کردن آن منتشر کرده بود. درحالی که این فیلم در ابتدا توسط کمتر از دویست نفر دیده شده بود شرکت‌های تکنولوژی تمام تلاششان را کردند تا نگذارند این فیلم بیشتر دیده شود. فیسبوک از ابتدا هم با محتوای خشونت آمیز لایو مشکل داشته است. برای مثال در سال 2017 در کلیولند فردی یک فیلم از قتل را روی صفحه خود منتشر کرده بود که تا ساعت‌ها روی سایت بود. 

 

بیشتر بخوانید:

فیسبوک ملی‌گرایی و جدایی طلبی سفیدپوستان را مسدود می‌کند

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر