سونی کارخانه‌ی گوشی‌سازی خود را در چین تعطیل خواهد کرد

سونی کارخانه‌ی گوشی‌سازی خود را در چین تعطیل خواهد کرد

شرکت سونی قصد دارد کارخانه‎ی گوشی‎سازی خود را در چین تعطیل کند چرا که در این بخش ضرر زیادی را متحمل شده است. بنا به گزارش روئیترز، این شرکت بزرگ ژاپنی قصد دارد تا آخر این ماه کارخانه‎ی خود را از پکن به تایلند منتقل کند. این کارخانه در تایلند تنها کارخانه‎ی ساخت گوشی هوشمند سونی خواهد بود اما این شرکت باز هم با همکاری پیمانکاران محصولاتی منتشر خواهد کرد. 
سونی نقش بسیار کوچکی در بازار گوشی هوشمند دارد. تنها یک درصد سهم بازار متعلق به شرکت سونی است که بیشتر آن در اروپا و ژاپن قرار دارد. مشکلات دیگر این شرکت شامل تولید پایین محصولات، فقدان نوآوری و نبود بازار است. با این حال سونی همچنان به ساخت دستگاه‌های پرچم‌دار خود از جمله سونی اکسپریا1 که ماه پیش در کنگره جهانی موبایل در بارسلونا معرفی شد ادامه می‌دهد. 
این بخش سال پیش 760 میلیون یورو زیان دید اما شرکت سونی قصد دارد این بخش را به خاطر اهمیت 5جی و اهمیت آن روی دیگر محصولات الکترونیکی نگاه دارد. امید می‎رود که تا سال 2020 شرکت سونی بتواند در زمینه‎ی گوشی‎های هوشمند به سوددهی برسد. 
سونی در بیانیه‎ای اعلام کرد که تصمیمش مطلقاً تجاری است و هیچ ارتباطی به مشکلات سیاسی بین امریکا و چین ندارد. رقابت سنگین و افزایش هزینه‎های تولید تقریباً باعث شده بود تا سامسونگ نیز کارخانه خود را در چین تعطیل کند.  

 

بیشتر بخوانید:

آیفون بعدی شرکت اپل می‌تواند دستگاه‌های دیگر را شارژ کند

ویوو X27 با دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و دوربین سلفی کشویی رونمایی شد

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر